- Hirdetés -

Bíró Pál a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Bíró Pál végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket bemutató rangsorában, ami idén először 50 fős. A második Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője lett, míg a harmadik pozícióban a tavalyi éllovas Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsi elnöke található.

Bíró Pál első helye nem szorul magyarázatra, hiszen a globális mogul a hazai piacon is domináns szereplő, és ez még úgy is biztosan állítható, hogy a Magyarországon elért árbevételükről csak becslések állnak rendelkezésre. Bíró Pál egyébként évek óta stabil szereplője a listának, a mostanival együtt kilenc alkalommal kapott helyet az összeállításban. Igaz, először még a YouTube hazai vezetőjeként került be a Top 25-be.

Alig volt kieső

A rangsor szereplőinek a cserélődése 2013 óta nagyon hasonlóan alakult, nagyjából a szereplők harmada változott egyik évről a másikra. Ez a fluktuáció egyébként kicsit mindig is magasabb volt, mint a médiapiaci Top 50 esetén, amiben szerepet játszott az is, hogy tíz év alatt nagyon sokat változott a digitális terület. Az idén a lista szereplőinek a duplázódása miatt nincs a korábbi évekkel összehasonlítható cserélődési arány.

Ami viszont érdekes, hogy a 2021-es Top 25 szereplői közül egy kivételével mindenki helyet kapott a friss rangsorban. Az egyetlen kieső Patai Zoltán, aki tavaly a Foodpanda ügyvezető igazgatójaként került a 18. helyre, azonban az idén tavasszal távozott a társaságtól. Amennyiben marad a cégnél, akkor jó eséllyel a 2022-es Top 50-ben is helye lett volna. A tavalyi Top 25-ös szereplők közül még valaki, Palocsay Géza váltott munkahelyet. Az Adevinta Hungary ügyvezetői székéből tavasszal igazolt át a Pepita webáruházat és online piacteret működtető társasághoz. Amennyiben maradunk a 25-ös listánál, akkor nem biztos, hogy szerepelne az összeállításban, így viszont a 46. helyen még mindig is láthatjuk a nevét. Palocsay Géza egyébként egy rekordot továbbra is őriz, ugyanis eddig ő volt az, aki a legtöbbször, három alkalommal végzett az első helyen.

Újoncözön

A rangsor bővülésének köszönhetően 2021-hez viszonyítva 26 új nevet találhatunk a listán. Közülük 18-an teljesen új szereplőnek számítanak, azaz egyik Top 25-ben, illetve Top Dogs-összeállításban sem kaptak helyet. Nyolcan pedig a korábbi esztendőkben már feltűntek a listán. Az összeállításunk legjobb helyen debütáló újoncának Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője számít. Egyből a lista második helyén kezdett, ami igen figyelemreméltó eredmény. Külön érdekes, hogy nem egy online híroldal, hanem egy videós csatorna vezetőjeként érte el ezt az eredményt, ami nagyon jól mutatja a digitális tartalomfogyasztás változását.

Az új szereplők közül a második legjobb kezdés Perényi András nevéhez fűződik, aki a 14. helyen végzett mint a Webshippy első embere. A webáruházak számára logisztikai szolgáltatást nyújtó társaság 2016-ban indult, és rövid idő alatt robbant be a piacra. Szintén az új szereplők közé tartozik Sárospataki Albert, a 2013-ban elindult Billingo online számlázó szolgáltatás alapító vezérigazgatója. A fentiek közül mindegyik igazi sikertörténetnek számít a maga területén.

Kategóriás átrendeződés

Bár az összeállításunk már 2013 óta egy rangsor, azért a Top Dogs időkből annyit megőriztünk, hogy öt nagy kategóriába soroljuk a szereplőket. Ezen a téren az elmúlt évek trendjének az számított, hogy a lista legtöbb szereplőjét adó Topvezetők mellé egyre inkább felzárkóztak az E-kereskedők.

A 25-ös rangsor szereplőinek a legnagyobb részét az előbbi két kategória adta, de a Véleményvezérek-főszerkesztők is szorosan követték őket. Az Alapító-innovátorok és a Digitális szakemberek listás szereplése inkább csak jelképes volt. Az elmúlt évben az utóbbi két kategóriába csupán két-két szakember tartozott. A lista ötvenessé bővítése kicsit változtatott a kategóriák közötti erőviszonyokon. Tavaly a Topvezető számított a legnépesebbnek, ők adták a szereplők 32 százalékát, most viszont a részarányuk 22 százalékra csökkent.

Szintén visszaesett az elmúlt néhány évben üstökösként feltörő E-kereskedők részaránya, tavaly még a listás szereplők 28, most 24 százalékát adták. A 25-ről 50-re való bővítéssel úgy tűnik, hogy a Véleményvezérek-főszerkesztők kategória járt a legjobban. Tavaly a lista 24 százalékát adták, és 2021-ig inkább az volt a trend, hogy csökken a súlyuk. Ehhez képest az idén a legnépesebb társasággá léptek elő, az összeállításunk 28 százalékát foglalják el. A két „minikategóriánk” is nyert a rangsor férőhelyeinek a bővítésével. A Digitális szakemberek csak egy kicsit, hiszen a nyolcszázalékos részarányuk tízre nőtt. Az Alapító-innovátorok viszont jelentősen előreléptek, mert a 2021- es nyolc százalékról a duplájára, 16-ra nőtt az arányuk.

 

A rangsorban az az 50 digitális szakember szerepel, akiket az idén a Marketing&Media 19 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált. Azért döntöttünk a rangsor bővítése mellett, mert 2010 óta a hazai digitális ökoszisztéma jelentős fejlődésen ment keresztül. Ma már a gazdaság és az élet szinte minden területére óriási hatással van a digitalizáció, mindez pedig a digitális szakemberek megnövekedett számában is jól látszik.

A szavazás ezúttal is kétkörös volt. Először öt kategóriába sorolva összeállítottunk egy közel 180 fős listát. A névsor elkészítése után következett a voksolás, hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül az 50-es rangsor.

A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piac szakemberek, a digitális színtér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt, összesen 19-en dolgoztak rajta. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.

A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsor első tíz helyezettje

 

A jövő héten további elemzéseket közlünk a TOP50 rangsor kapcsán, illetve az élmezőny tagjaival készült interjúk is olvashatók lesznek az mmonline.hu-n. A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....