- Hirdetés -

Bíró Pál a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Bíró Pál végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket bemutató rangsorában, ami idén először 50 fős. A második Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője lett, míg a harmadik pozícióban a tavalyi éllovas Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsi elnöke található.

Bíró Pál első helye nem szorul magyarázatra, hiszen a globális mogul a hazai piacon is domináns szereplő, és ez még úgy is biztosan állítható, hogy a Magyarországon elért árbevételükről csak becslések állnak rendelkezésre. Bíró Pál egyébként évek óta stabil szereplője a listának, a mostanival együtt kilenc alkalommal kapott helyet az összeállításban. Igaz, először még a YouTube hazai vezetőjeként került be a Top 25-be.

Alig volt kieső

A rangsor szereplőinek a cserélődése 2013 óta nagyon hasonlóan alakult, nagyjából a szereplők harmada változott egyik évről a másikra. Ez a fluktuáció egyébként kicsit mindig is magasabb volt, mint a médiapiaci Top 50 esetén, amiben szerepet játszott az is, hogy tíz év alatt nagyon sokat változott a digitális terület. Az idén a lista szereplőinek a duplázódása miatt nincs a korábbi évekkel összehasonlítható cserélődési arány.

Ami viszont érdekes, hogy a 2021-es Top 25 szereplői közül egy kivételével mindenki helyet kapott a friss rangsorban. Az egyetlen kieső Patai Zoltán, aki tavaly a Foodpanda ügyvezető igazgatójaként került a 18. helyre, azonban az idén tavasszal távozott a társaságtól. Amennyiben marad a cégnél, akkor jó eséllyel a 2022-es Top 50-ben is helye lett volna. A tavalyi Top 25-ös szereplők közül még valaki, Palocsay Géza váltott munkahelyet. Az Adevinta Hungary ügyvezetői székéből tavasszal igazolt át a Pepita webáruházat és online piacteret működtető társasághoz. Amennyiben maradunk a 25-ös listánál, akkor nem biztos, hogy szerepelne az összeállításban, így viszont a 46. helyen még mindig is láthatjuk a nevét. Palocsay Géza egyébként egy rekordot továbbra is őriz, ugyanis eddig ő volt az, aki a legtöbbször, három alkalommal végzett az első helyen.

Újoncözön

A rangsor bővülésének köszönhetően 2021-hez viszonyítva 26 új nevet találhatunk a listán. Közülük 18-an teljesen új szereplőnek számítanak, azaz egyik Top 25-ben, illetve Top Dogs-összeállításban sem kaptak helyet. Nyolcan pedig a korábbi esztendőkben már feltűntek a listán. Az összeállításunk legjobb helyen debütáló újoncának Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője számít. Egyből a lista második helyén kezdett, ami igen figyelemreméltó eredmény. Külön érdekes, hogy nem egy online híroldal, hanem egy videós csatorna vezetőjeként érte el ezt az eredményt, ami nagyon jól mutatja a digitális tartalomfogyasztás változását.

Az új szereplők közül a második legjobb kezdés Perényi András nevéhez fűződik, aki a 14. helyen végzett mint a Webshippy első embere. A webáruházak számára logisztikai szolgáltatást nyújtó társaság 2016-ban indult, és rövid idő alatt robbant be a piacra. Szintén az új szereplők közé tartozik Sárospataki Albert, a 2013-ban elindult Billingo online számlázó szolgáltatás alapító vezérigazgatója. A fentiek közül mindegyik igazi sikertörténetnek számít a maga területén.

Kategóriás átrendeződés

Bár az összeállításunk már 2013 óta egy rangsor, azért a Top Dogs időkből annyit megőriztünk, hogy öt nagy kategóriába soroljuk a szereplőket. Ezen a téren az elmúlt évek trendjének az számított, hogy a lista legtöbb szereplőjét adó Topvezetők mellé egyre inkább felzárkóztak az E-kereskedők.

A 25-ös rangsor szereplőinek a legnagyobb részét az előbbi két kategória adta, de a Véleményvezérek-főszerkesztők is szorosan követték őket. Az Alapító-innovátorok és a Digitális szakemberek listás szereplése inkább csak jelképes volt. Az elmúlt évben az utóbbi két kategóriába csupán két-két szakember tartozott. A lista ötvenessé bővítése kicsit változtatott a kategóriák közötti erőviszonyokon. Tavaly a Topvezető számított a legnépesebbnek, ők adták a szereplők 32 százalékát, most viszont a részarányuk 22 százalékra csökkent.

Szintén visszaesett az elmúlt néhány évben üstökösként feltörő E-kereskedők részaránya, tavaly még a listás szereplők 28, most 24 százalékát adták. A 25-ről 50-re való bővítéssel úgy tűnik, hogy a Véleményvezérek-főszerkesztők kategória járt a legjobban. Tavaly a lista 24 százalékát adták, és 2021-ig inkább az volt a trend, hogy csökken a súlyuk. Ehhez képest az idén a legnépesebb társasággá léptek elő, az összeállításunk 28 százalékát foglalják el. A két „minikategóriánk” is nyert a rangsor férőhelyeinek a bővítésével. A Digitális szakemberek csak egy kicsit, hiszen a nyolcszázalékos részarányuk tízre nőtt. Az Alapító-innovátorok viszont jelentősen előreléptek, mert a 2021- es nyolc százalékról a duplájára, 16-ra nőtt az arányuk.

 

A rangsorban az az 50 digitális szakember szerepel, akiket az idén a Marketing&Media 19 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált. Azért döntöttünk a rangsor bővítése mellett, mert 2010 óta a hazai digitális ökoszisztéma jelentős fejlődésen ment keresztül. Ma már a gazdaság és az élet szinte minden területére óriási hatással van a digitalizáció, mindez pedig a digitális szakemberek megnövekedett számában is jól látszik.

A szavazás ezúttal is kétkörös volt. Először öt kategóriába sorolva összeállítottunk egy közel 180 fős listát. A névsor elkészítése után következett a voksolás, hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül az 50-es rangsor.

A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piac szakemberek, a digitális színtér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt, összesen 19-en dolgoztak rajta. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.

A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsor első tíz helyezettje

 

A jövő héten további elemzéseket közlünk a TOP50 rangsor kapcsán, illetve az élmezőny tagjaival készült interjúk is olvashatók lesznek az mmonline.hu-n. A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....