- Hirdetés -

Bíró Pál a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Bíró Pál végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket bemutató rangsorában, ami idén először 50 fős. A második Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője lett, míg a harmadik pozícióban a tavalyi éllovas Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsi elnöke található.

Bíró Pál első helye nem szorul magyarázatra, hiszen a globális mogul a hazai piacon is domináns szereplő, és ez még úgy is biztosan állítható, hogy a Magyarországon elért árbevételükről csak becslések állnak rendelkezésre. Bíró Pál egyébként évek óta stabil szereplője a listának, a mostanival együtt kilenc alkalommal kapott helyet az összeállításban. Igaz, először még a YouTube hazai vezetőjeként került be a Top 25-be.

Alig volt kieső

A rangsor szereplőinek a cserélődése 2013 óta nagyon hasonlóan alakult, nagyjából a szereplők harmada változott egyik évről a másikra. Ez a fluktuáció egyébként kicsit mindig is magasabb volt, mint a médiapiaci Top 50 esetén, amiben szerepet játszott az is, hogy tíz év alatt nagyon sokat változott a digitális terület. Az idén a lista szereplőinek a duplázódása miatt nincs a korábbi évekkel összehasonlítható cserélődési arány.

Ami viszont érdekes, hogy a 2021-es Top 25 szereplői közül egy kivételével mindenki helyet kapott a friss rangsorban. Az egyetlen kieső Patai Zoltán, aki tavaly a Foodpanda ügyvezető igazgatójaként került a 18. helyre, azonban az idén tavasszal távozott a társaságtól. Amennyiben marad a cégnél, akkor jó eséllyel a 2022-es Top 50-ben is helye lett volna. A tavalyi Top 25-ös szereplők közül még valaki, Palocsay Géza váltott munkahelyet. Az Adevinta Hungary ügyvezetői székéből tavasszal igazolt át a Pepita webáruházat és online piacteret működtető társasághoz. Amennyiben maradunk a 25-ös listánál, akkor nem biztos, hogy szerepelne az összeállításban, így viszont a 46. helyen még mindig is láthatjuk a nevét. Palocsay Géza egyébként egy rekordot továbbra is őriz, ugyanis eddig ő volt az, aki a legtöbbször, három alkalommal végzett az első helyen.

Újoncözön

A rangsor bővülésének köszönhetően 2021-hez viszonyítva 26 új nevet találhatunk a listán. Közülük 18-an teljesen új szereplőnek számítanak, azaz egyik Top 25-ben, illetve Top Dogs-összeállításban sem kaptak helyet. Nyolcan pedig a korábbi esztendőkben már feltűntek a listán. Az összeállításunk legjobb helyen debütáló újoncának Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője számít. Egyből a lista második helyén kezdett, ami igen figyelemreméltó eredmény. Külön érdekes, hogy nem egy online híroldal, hanem egy videós csatorna vezetőjeként érte el ezt az eredményt, ami nagyon jól mutatja a digitális tartalomfogyasztás változását.

Az új szereplők közül a második legjobb kezdés Perényi András nevéhez fűződik, aki a 14. helyen végzett mint a Webshippy első embere. A webáruházak számára logisztikai szolgáltatást nyújtó társaság 2016-ban indult, és rövid idő alatt robbant be a piacra. Szintén az új szereplők közé tartozik Sárospataki Albert, a 2013-ban elindult Billingo online számlázó szolgáltatás alapító vezérigazgatója. A fentiek közül mindegyik igazi sikertörténetnek számít a maga területén.

Kategóriás átrendeződés

Bár az összeállításunk már 2013 óta egy rangsor, azért a Top Dogs időkből annyit megőriztünk, hogy öt nagy kategóriába soroljuk a szereplőket. Ezen a téren az elmúlt évek trendjének az számított, hogy a lista legtöbb szereplőjét adó Topvezetők mellé egyre inkább felzárkóztak az E-kereskedők.

A 25-ös rangsor szereplőinek a legnagyobb részét az előbbi két kategória adta, de a Véleményvezérek-főszerkesztők is szorosan követték őket. Az Alapító-innovátorok és a Digitális szakemberek listás szereplése inkább csak jelképes volt. Az elmúlt évben az utóbbi két kategóriába csupán két-két szakember tartozott. A lista ötvenessé bővítése kicsit változtatott a kategóriák közötti erőviszonyokon. Tavaly a Topvezető számított a legnépesebbnek, ők adták a szereplők 32 százalékát, most viszont a részarányuk 22 százalékra csökkent.

Szintén visszaesett az elmúlt néhány évben üstökösként feltörő E-kereskedők részaránya, tavaly még a listás szereplők 28, most 24 százalékát adták. A 25-ről 50-re való bővítéssel úgy tűnik, hogy a Véleményvezérek-főszerkesztők kategória járt a legjobban. Tavaly a lista 24 százalékát adták, és 2021-ig inkább az volt a trend, hogy csökken a súlyuk. Ehhez képest az idén a legnépesebb társasággá léptek elő, az összeállításunk 28 százalékát foglalják el. A két „minikategóriánk” is nyert a rangsor férőhelyeinek a bővítésével. A Digitális szakemberek csak egy kicsit, hiszen a nyolcszázalékos részarányuk tízre nőtt. Az Alapító-innovátorok viszont jelentősen előreléptek, mert a 2021- es nyolc százalékról a duplájára, 16-ra nőtt az arányuk.

 

A rangsorban az az 50 digitális szakember szerepel, akiket az idén a Marketing&Media 19 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált. Azért döntöttünk a rangsor bővítése mellett, mert 2010 óta a hazai digitális ökoszisztéma jelentős fejlődésen ment keresztül. Ma már a gazdaság és az élet szinte minden területére óriási hatással van a digitalizáció, mindez pedig a digitális szakemberek megnövekedett számában is jól látszik.

A szavazás ezúttal is kétkörös volt. Először öt kategóriába sorolva összeállítottunk egy közel 180 fős listát. A névsor elkészítése után következett a voksolás, hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül az 50-es rangsor.

A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piac szakemberek, a digitális színtér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt, összesen 19-en dolgoztak rajta. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.

A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsor első tíz helyezettje

 

A jövő héten további elemzéseket közlünk a TOP50 rangsor kapcsán, illetve az élmezőny tagjaival készült interjúk is olvashatók lesznek az mmonline.hu-n. A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....