- Hirdetés -

Ez a következő generáció válasza az energiaválságra

|

Több mint kétszázan regisztráltak a Yettel és a Crafthub első közösen szervezett kétfordulós fejlesztői versenyére, a ‘Hack it your way’-re. A 24 órás maratoni döntőt egy háromhetes online válogató előzte meg, ahonnan csak a legjobb 12 csapat juthatott tovább. A döntős projektek az energiaválságra, fenntartható közlekedésre és a kis- és középvállalkozások hatékony működésére dolgoztak ki előremutató megoldásokat. A döntős csapatok az ötmillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodhattak a Yettel szakértői, illetve mentorai által.

A fiatalokat, gondolkodókat, fejlesztőket és ötletembereket ösztönző verseny célja volt, hogy aktuális társadalmi kihívásokra hozzanak innovatív, újító technológiai megoldásokat. A kihívások között szerepelt a háztartások kiadásainak okoseszközökkel való csökkentése, a kis- és középvállalkozások hatékonyabb működésének elősegítése és a városi közlekedés környezetbarát, energiahatékonyabb újragondolása.

A szeptemberben meghirdetett verseny elődöntőjére november 1 éjfélig közel 30 országból, összesen 223 versenyző jelentkezett: többek között egyetemi hallgatók, startupok, és már komolyabb fejlesztői tapasztalattal rendelkező szakemberek mérettették meg magukat. A szakmai zsűri a versenykiírás szerint a három kihívásra egyenként a legjobb 4-4, összesen 12 csapatot választotta továbbjutóként. Ők a november 9-10-én megrendezett 24 órás, személyes részvétellel zajló fejlesztői versenyen, tapasztalt mentorok segítségével tökéletesíthették a versenyre nevezett ötleteiket. Ezt követően 4 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy prezentálják megoldásukat egy zsűri előtt.

A verseny abszolút győztese a Sheree csapat lett, akik az elérhető városi közösségi közlekedési eszközöket – mint elektromos roller, kerékpár, autó, stb. – egy applikáción belül kezelhetővé tennék, így támogatva a környezettudatos felhasználók szolgáltatófüggetlenségét. Jutalmuk 4500 euró.

A fődíjgyőztes projekt mellett továbbá minden kategóriában kihirdettek még egy-egy győztest, akik egyenként 2500 euróval lettek gazdagabbak. A „lakossági energiahatékonyságot célzó megoldások” kihívásban az UpWind csapat projektjét értékelte a legjobbnak a négytagú zsűri. A csapat megoldása lakáson belüli fényhatásokkal érné el, hogy a lakók hőérzete magasabb legyen, így komoly megtakarításokat érhetnek el a fűtésszámlán. A „fenntartható közlekedés” kihívás nyertes projektje a ShipD csapata, akik nagy kapacitású drónokkal biztosítanák a kórházak közötti létfontosságú eszközök és anyagok sürgősségi szállítását, amivel nem csak ezek szállítási ideje rövidülhet le, de az autóforgalomban tapasztalható nehézségeket is kiváltja. Az „kis- és középvállalatok hatékonyságnövelése” kategóriában a TakeOff csapatának megoldását ítélték a legjobbnak, akik digitális szakmai közösségi hálót építenének a célcsoport számára, ahol az aktív tapasztalatcseréből adódó szinergiák juttatnák előnyhöz a résztvevő cégeket.

A főbb kategóriák mellett a zsűri egy 500 euró értékű különdíjat is kiosztott „cutting the edge” kategóriában a PartyBeast csapatnak, akik az éjszakai élet, szórakozás élményét tennék egyszerűbbé, és lehetőség szerint ezzel csökkentenék a szórakozás ökológiai lábnyomát: egyetlen alkalmazáson belül nyújtanának megoldást az eseménykereséstől a jegyvásárláson és barátok meghívásán keresztül a taxirendelésig, amelyre meglátásuk szerint ilyen komplexitással jelenleg egyetlen alkalmazás sem kínál lehetőséget.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...