- Hirdetés -

Bírság a TV2-nek, intézkedés téves korhatár-besorolás miatt

|

Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta, illetve bírságot rótt ki a TV2-re.

Megsértette a médiatörvény kiskorúakra vonatkozó rendelkezéseit a Házasság első látásra című műsorsorozat videós tartalmainak a TV2 Play megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson történő közzétételével a TV2 Zrt., mivel elmulasztotta feltüntetni a videós tartalmak klasszifikációs besorolását a műsorszám műsorkínálatban megjelenítésekor, illetve a felhasználók általi megtekintés előtt – állapította meg szeptember 10-i ülésén a Médiatanács. A testület emiatt a médiaszolgáltatót 100 ezer forint bírsággal sújtotta, míg amiatt, hogy az elmulasztotta feltüntetni a videós tartalmak korhatári kategóriáját a TV2 Play műsorkínálatát tartalmazó felületein is, 200 ezer forint bírságot rótt ki a TV2 Zrt.-re. Az utóbbi jogsértés ismételtségére tekintettel a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét 50 ezer forint bírsággal sújtotta a Médiatanács.

Eljárást indított a testület a VOLT Produkció Kft.-vel szemben az internetes Open Air Radio június 19-én 15 óra 1 perctől műsorra tűzött Art TÉR című műsorszámában közreadott burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt. A műsorban ugyanis a kereskedelmi jelleget a médiaszolgáltató a közönség számára azonosítható módon nem jelölte, tehát a hallgatók megtévesztő módon és nem kereskedelmi közlemény útján találkozhattak a kereskedelmi tartalommal.

Az NMHH két ügyben is külföldi társhatósághoz fordult. A Disney Channel korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető jelzéssel tette közzé a Katicabogár és Fekete Macska kalandjai sorozat Szövetkezés című részét május 20-án 13 óra 19 perctől, azonban a hatósági vizsgálat szerint a műsorszám a III. korhatár-kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) tartozik a témaválasztásra és annak feldolgozási módjára tekintettel. Ezért az NMHH értesítette a joghatósággal rendelkező spanyol társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

Az Üres ember című horrorfilmet június 21-én 22 órakor sugározta a Super TV2 tizenöt éven aluliak számára nem megfelelő tartalombesorolással, a hatósági ellenőrzés azonban azt állapította meg, hogy a műsorszám az V. korhatár-kategóriába tartozónak minősülne (tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott) az erőszakos jelenetek és a trágár nyelvezet miatt. Erre tekintettel az NMHH értesítette a román társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

A műsorkvóta-kötelezett médiaszolgáltatást végző médiaszolgáltatók a műsorkvótákra vonatkozó előírások betartásának ellenőrzéséhez havi rendszerességgel kötelesek adatokat szolgáltatni a Médiatanács számára.

A 2024. január 1. és május 31. közötti időszakban összesen 115 lineáris audiovizuális és 88 lineáris rádiós médiaszolgáltatás után voltak kötelesek havonta adatokat szolgáltatni a műsorkvóta-kötelezett médiaszolgáltatók. Az adatszolgáltatások ellenőrzése alapján összesen két audiovizuális médiaszolgáltató nem teljesítette a kötelezettségét, ezért a velük szemben indított eljárásokban a testület bírságot szabott ki a megállapított jogsértések miatt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...