- Hirdetés -

Bizonytalan jövőkép

|

Közeleg az apokalipszis, vagy a vártnál mégis jobban alakulhat a 2023-as év – hírfogyasztó legyen a talpán, aki a sok, különböző irányba mutató elemzés alapján fel tud készülni az előttünk álló hónapokra. Bár a prognózisok nagyon eltérnek egymástól, abban egyetértenek az elemzők, hogy rég nem tapasztalt bizonytalanság van a világban. A Marketing&Media magazin összegyűjtötte az idei évre vonatkozó előrejelzéseket.

Pesszimista döntéshozók

A PwC már több mint két évtizede minden évben elkészíti globális vezérigazgatói felmérését, ami abból adódóan, hogy több ezer, nagyvállalat élén álló döntéshozó véleményét tükrözi, igencsak jó képet ad arról, hogyan ítélik meg a helyzetüket a vállalkozások. Az év elején bemutatott kutatás során megkérdezett cégvezetők 73 százaléka gondolja úgy, hogy a gazdasági növekedés üteme világszerte csökken a következő 12 hónapban. Ennek ellenére 60 százalékuk nem tervez létszámleépítést és 80 százalékuk a munkavállalók javadalmazását sem csökkentené.

A vezérigazgatók több mint fele számolt be a működési költségek mérsékléséről, majdnem ugyanennyien jelezték az árak emelését, míg 48 százalékuk a termék- és szolgáltatáskínálat diverzifikálásáról számolt be. A felmérés egyik különösen érdekes megállapítása, ami egyébként a jövőre nem túl biztató, hogy a válaszadó cégvezetők közel 40 százaléka úgy véli, hogy vállalata egy évtized múlva nem lesz gazdaságilag életképes, ha a jelenlegi úton halad tovább.

A PwC nemcsak globálisan, de országra lebontva is közölt adatokat a kutatásból, így arról is képet alkothatunk, hogy a magyar vállalatirányítók hogyan látják a helyzetet. A hazai vezetők 76 százaléka számít a globális gazdaság növekedési ütemének lassulására, míg a magyar gazdaság esetén 85 százalékuk tart hasonló jelenségtől. A pesszimista gazdasági kilátások ellenére saját cégük bevételeinek növekedését illetően 60 százalékuk bizakodó a következő 12 hónapra nézve, és több mint háromnegyedük nyilatkozott úgy, hogy nem készülnek leépítésre, 97 százalékuk pedig nem tervezi a munkavállalók javadalmazásának csökkentését.

 

Aggódó polgárok

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nemcsak a nagyvállalatok vezetőinek véleményéről alkothatunk képet magunknak, hanem arról is, hogy az európaiak hogyan látják a helyzetüket. Az Eurobarometer januárban közzétett felmérése szerint a kontinensen élők 93 százaléka aggódik a megélhetési költségek miatt. Ez leginkább Görögországban van, ott lényegében mindenkit aggaszt ez a kérdés, de Cipruson is 99 százalékos érték jött ki, míg Olaszországban és Portugáliában 98-98 százalék. Magyarországon a megélhetés miatt aggódok aránya 96 százalékos.

A második leggyakoribb aggodalom (82 százalékkal uniós szinten, 89 százalékkal Magyarországon) a szegénységtől és társadalmi kirekesztettségtől való félelem. Ezt követi egyenlő arányban a klímaváltozás és az ukrajnai háború kiterjedése (81 százalék) uniós átlagban. Az éghajlatváltozástól való félelem Magyarországon jelentősen magasabb az uniós átlagnál, 87 százalék, míg harmadik helyen, az ukrajnai háború kiterjedését 1 százalékponttal megelőzve (85 százalék) a közös európai értékek (demokrácia, szabadság) elvesztése miatti aggodalom áll.

Taroló technológiák

Az elmúlt években az emberiség egyik legfontosabb tapasztalata az volt, hogy mennyi mindent tesz lehetővé a technológia. Ennek megfelelően elképesztő mértékben felgyorsult a digitalizáció és egyre több, a jövő ígéretének gondolt technológia kezd beépülni a mindennapi életünkbe vagy éppen az üzleti folyamatokba. Elég csak az utóbbi pár hónap egyik legnagyobb dobására, az Open AI mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésére, a Chat GPT-re gondolni, amellyel a Microsoft egy korábban elképzelhetetlennek vélt küldetésre indul, hiszen a Bing keresőjébe beépítve megtörné a Google uralmát az internetes keresők piacán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...