- Hirdetés -

Biztonságos netezés: ezt javasolja a Google

|

Mindannyian tudjuk, mennyire fontos az internetes biztonság. De vajon hányan tesznek valóban azért, hogy megvédjék magukat online? A Google megbízásából a YouGov erről végzett felmérést Magyarországon. Az internet biztonságosabb használatához pedig a Google 5 + 1 tippet adott.

A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából, új felmérést készített a Google megbízásából a YouGov elnevezésű piackutató cég több mint húsz országban, többek között Magyarországon is. Az eredmények alapján a magyar internetezők leginkább (59 százalék) pénzügyi információik (pl. banki adataik) és (11 százalék) személyes információik (pl. lakcím) biztonságáért aggódnak. A válaszadók 5 százalékának az általa látogatott weboldalak/internetes keresési előzményeinek, 4 százalékának személyes pillanatainak (pl. családi fotók), és szintén 4 százalékának a kollégáknak, a barátoknak és a szeretteiknek küldött e-mailek védelme a legfontosabb. Ugyanakkor 10 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy nincs olyan információ, amelyet különösképpen védeni szeretne az interneten.

A megkérdezettek 41 százaléka még nem tapasztalt semmilyen online visszaélést, vagy csalási kísérletet. 28 százalékuk kapott adathalász (phishing) e-mailt, 20 százalékuk esetében vírus vagy más kártevő szoftver fertőzte meg számítógépüket, amelynek eredményeként személyes adatokat manipuláltak, loptak vagy töröltek. 16 százalékuk panaszkodott arra, hogy jogtalanul fértek hozzá a közösségi médiás és/vagy e-mail-fiókjaihoz. 10 százalékuk pedig arról számolt be, hogy szélhámosság áldozata lett azáltal, hogy előre fizetett olyasvalamiért (termékért vagy szolgáltatásért) az interneten, ami nem létezett.

Online fiókunk védelmének erősítésére számos bevált módszer létezik, ezekkel viszont továbbra is kevesen élnek. A magyar internetezők mindössze 33 százaléka használ eltérő jelszavakat, míg 7 százalékuk ugyanazt a jelszót adja meg minden online fiókjához.

A kétlépcsős azonosítást továbbra sem használja egyik online fiókjához sem a magyar internetezők 28 százaléka.

Ezzel a felmérésben részt vett országok közül Magyarország a legutolsó helyen áll. A megkérdezettek közel 30 százalékát teszik ki azok, akik félévnél ritkábban vagy soha nem ellenőrzik az online biztonsági beállításaikat (pl. Google Biztonsági Ellenőrzés).

Az internetes böngészők rendszeres frissítését, amellyel sokat tehetünk online biztonságunkért, a magyar internetezők 12 százaléka kevesebb mint félévente, és további 9 százaléka soha nem végzi el.

Tudjuk, hogy az átlagember nem IT biztonsági szakember, de nem is kell annak lenni ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk online. A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából a Google 5 egyszerű, mégis rendkívül hatékony internetes biztonsági tippet ajánl, amelyek nagy része néhány perc alatt elvégezhető, a bónusztipp segítségével pedig biztonsági próbának vethetik alá magukat az arra vállalkozók.

1. Tartsuk használt szoftvereinket naprakészen.

Online tevékenységünk védelmében nagy segítség, ha a szoftverek legfrissebb rendelkezésre álló verziója fut az általunk használt internetes böngészőkben, operációs rendszerekben és az eszközeinken futó alkalmazásokon egyaránt. Vannak olyan szolgáltatások, mint például a Google Chrome, amelyek automatikusan frissülnek. Más szolgáltatások értesíthetik a felhasználót, amikor szükségessé vált a frissítés, ezeket minél előbb érdemes elvégeznünk.

2. Használjunk egyedi jelszót minden egyes fiókunkhoz.

Ugyanazon jelszó használata több fiókhoz növeli a biztonsági kockázatot. Ez olyan, mintha ugyanazt a kulcsot használnánk az otthonunkhoz, az autónkhoz és az irodánkhoz – ha valaki hozzáférést szerez az egyikhez, az összes veszélybe kerülhet. Ezért érdemes minden fiókhoz egyedi jelszót létrehozni, hogy megszüntessük ezt a kockázatot és így nagyobb biztonságban tudhatjuk fiókjainkat.

Érdemes továbbá megfontolni a jelszómenedzser használatát – mint amilyennel a Google Chrome is rendelkezik, amely segít a jelszavak létrehozásában, védelmében és számon tartásában minden egyes online fiókunk számára.

3. Használjuk a Google Biztonsági ellenőrzést.

A Google Biztonsági ellenőrzés személyre szabott és megbízható biztonsági javaslatokkal segít megőrizni Google fiókunk biztonságát.

A Google Biztonsági ellenőrzés nem csak akkor járul hozzá védelmünkhöz, amikor a Google-t használjuk. Az ellenőrzés hasznos tippeket ad ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk a világhálón. Emlékeztet, hogy használjunk képernyőzárat a telefonunkon, felülvizsgálja a Google fiókunkba történő harmadik személyek általi bejelentkezéseket, illetve megmutatja, hogy milyen oldalakra és alkalmazásokba jelentkeztünk be Google fiókkal.

A Biztonsági ellenőrzés a myaccount.google.com/security oldalon érhető el.

4. Adjunk a fiókunkhoz másodlagos telefonszámot vagy e-mail-címet, és tartsuk ezeket naprakészen.

A biztonsági információk – mint a telefonszám vagy másodlagos e-mail-cím – megadása gyorsabb újbóli hozzáférést biztosít a fiókhoz, ha valamiért elveszítenénk azt, vagy nem tudunk bejelentkezni. Fontos, hogy a megadott telefonszám, vagy e-mail-cím változása esetén frissítsük a biztonsági adatokat is.

Számos internetes szolgáltatásnál a másodlagos telefonszám vagy e-mail-cím arra is szolgál, hogy értesítést kapjunk a fiókunkban történő gyanús tevékenységekről, illetve segítségével kizárhatók a fiókból az azt jogtalanul használó személyek.

Például, ha egy ismeretlen eszköz jelentkezik be a Google fiókunkba, egy, a biztonsági telefonszámra elküldött kód megadásával tudjuk igazolni a belépés legitimitását. Biztonsági adatok megadásához látogassanak el a Google Fiók oldalra.

5. Tegyünk még egy lépést és állítsunk be kétlépcsős azonosítást.

Menjünk biztosabbra, és állítsunk be kétlépcsős azonosítást, ami a felhasználónév és a jelszó megadásán túl egy második lépcsőt is igényel a fiókba való bejelentkezéshez. A második megerősítő lépés lehet egy alkalmazás által generált 6 jegyű kód, egy értesítés, ami egy általunk megadott megbízható eszközre érkezik, vagy egy biztonsági hardverkulcsot is alkalmazhatunk (ez a legerősebb második lépés).

A kétlépcsős azonosítással jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy valaki jogosulatlanul hozzáfér fiókunkhoz. Amikor viszont beállítottuk ezt a biztonsági megoldást, minden belépésnél legyünk készen a második lépcsős megerősítésre.

A kétlépcsős azonosítás a Google Fiókunkban a Biztonság menüpontban állítható be.

1 Bónusz tipp: Tesztelje adathalász e-mail felismerő képességeit!

A Google kvíze, a Jigsaw segítségével kipróbálhatja, hogy valóban felismeri-e az adathalász (phishing) e-mailaket. Semleges, veszélytelen környezetben tesztelheti, hogy helyesen azonosítja-e az adathalász e-maileket, vagy óvatlanul is rákattint néhány, nem biztonságos linkre. (A kvíz jelenleg csak angolul érhető el. További információ az adathalász e-mailekről itt található.)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...