Megsínylette a magyar média-, reklám- és ügynökségi ipar, valamint a rendezvények piaca is az idei évet. A Marketing&Media magazin ezúttal is felkérte szerkesztőbizottságának tagjait, hogy röviden értékeljék az idei esztendőt, mondják el, mi volt a legnagyobb kihívás és nehézség számukra az idén, illetve mit gondolnak 2021-ről, az mmonline.hu sorozatában pedig az ő válaszaikból szemezgetünk. Elsőként lássuk, hogyan vélekedik 2020-ról és a jövő évről Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.
„Soha nem tanultam még ennyit az alkalmazkodásról, a lehetőségek felkutatásáról, a csapatösszetartásról, az emberekről és az üzletről egyetlen év alatt, csak tapasztalati úton, mint az idén. Valószínűleg ez sok más vezetőre is igaz. Visszatekintve, ez az év olyan volt, mint időjáráselőrejelzés nélkül a nyílt vízen hajózni. Biztosan emlékezni fogok erre az évre, és nemcsak a kihívások, hanem a megoldások miatt is, hiszen a kereskedelmi bevételeink visszaesése ellenére megtartottuk piacvezető szerepünket mind a nézettségi versenyben, mind a kereskedelmi piacon, amire nagyon büszke vagyok” – jelezte a Marketing&Media megkeresésére Vidus Gabriella.
Pár nap alatt digitális „kiképzés”
A legnagyobb kihívás az RTL Magyarország vezérigazgatója szerint az volt, hogy az RTL Magyarország közel félezer kollégáját a megszokott irodai munkavégzés helyett alig pár nap alatt digitálisan „kiképezzék”, és akinek csak lehet, otthoni munkavégzésre alkalmas eszközöket biztosítsanak.
Ráadásul mindezt zökkenőmentesen és úgy kellett megvalósítani, hogy a folyamatos személyes jelenlétet igénylő műsorkészítési folyamatokban részt vevő kollégáiknak is a lehető legnagyobb biztonságú munkavégzési környezetet alakítsák ki, és a műsorkészítésben is megtalálják a távolról végezhető feladatokat. Mindezt a kollégák fantasztikus alkalmazkodóképessége nélkül nem lehetett volna véghezvinni.
Ellenállóbbak lettünk
„Abban bízom, hogy 2021-ben simább lesz a víz felszíne, habár lesznek még viharok, viszont mint szervezet, csapat és mint brand is sokkal tapasztaltabbak és rugalmasabbak, így ellenállóbbak is lettünk, és ezt jövőre kamatoztatni tudjuk majd” – nyilatkozta a jövő kapcsán Vidus Gabriella.
A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.