Komoly fenyegetést jelentenek a biztosítási szolgáltatásokat megújító InsurTech vállalatok a már piacon lévő biztosítók számára a Roland Berger tanulmánya szerint. A felmérés alapján az inkumbens vállalatoknak nyitniuk kell a digitális megoldások felé, csak így őrizhetik meg piaci pozíciójukat.
„A startup vállalkozások tömeges megjelenése egy iparágban azt jelzi, hogy kiaknázatlan lehetőségek rejlenek az értékláncban. Tavaly több mint 600 millió dollárt fektettek be InsurTech vállalkozásokba világszerte és ez a szám még növekedni fog” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. Az innovatív InsurTech cégek ugyanazokkal az ügyekkel foglalkoznak, mint a biztosítók, de nyitottabbak a fejlesztési lehetőségekre. „Az InsurTech cégeket nem köti a hagyomány, sem a megörökölt struktúrák, működésük alapját a digitális DNS-ük jelenti” – mondta Schannen. Az elemzés egyértelműen kimutatta, hogy azon startupok, amelyek mesterséges intelligenciával, okos érzékelőkkel és adatelemzéssel dolgoznak, hatalmas lehetőséggel rendelkeznek ahhoz, hogy teljesen átalakítsák a hagyományos biztosítási térképet.
Az InsurTech vállalatok, mint edzőpartnerek
A tanulmány szerzői megállapítják, hogy a biztosítók számára itt az ideje a saját szervezetükre szabott digitalizációs stratégia kifejlesztésének és alkalmazásának. “A biztosítóknak komolyan kell venniük a digitalizáció kérdését. Hiszünk abban, hogy az InsurTech cégek komoly potenciált jelentenek a biztosítási iparág számára, ugyanakkor ezek a startup vállalkozások komoly fenyegetést is jelenthetnek egyben. Hasznos együttműködő partnerként, követendő példaként vagy felvásárlási célpontként szolgálnak az inkumbensek számára” – mondta Schannen Frigyes.
A Roland Berger szakértői szerint az együttműködés biztosítana maximális előnyöket mindkét fél számára. Ha azonban az InsurTech nem kíván együttműködni, még mindig lehetséges a technológia megvásárlása. Ezesetben ugyanakkor a menedzsmentnek tisztában kell lennie azzal, hogy a gyors integráció egy meglévő vállalat esetében kontraproduktív lehet, mert még a legkifinomultabb digitális stratégia is elbukik, ha a szervezet nincsen felkészülve a kulturális változásra. “A vállalatoknak szükségük van egy olyan belső digitális szakértőre, akit a vállalati kultúra is elfogad” – mondta Schannen.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.