- Hirdetés -

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

|

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus szektorokban, az esetek 25 százalékáért felelősek. A csúcsidőszakban ez a fenyegetés fokozódik.

Ez történik: az online ajánlatok növekedésével több alkalmazott vásárolhat munkahelyi számítógépéről, úgy érezve, hogy a Cyber Monday legitim időpont erre. Ez növeli annak kockázatát, hogy szabadabban kattintanak, és potenciálisan kiteszik a munkahelyet rosszindulatú linkeknek vagy adathalász támadásoknak.

„A céged biztonságának megőrzése érdekében bátorítsd csapatodat, hogy kövessék ezeket az egyszerű tippeket”-sorolja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője:

Használj hirdetésblokkolót – A hirdetések nemcsak minden mozdulatodat követik és elegendő információt gyűjtenek a szokásaidról, hogy az FBI is elpiruljon, hanem a rosszindulatú linkek és megtévesztő tartalmak fő forrásai is az interneten. Nemcsak biztonságosabb a böngészésed, hanem gyorsabb is, és kevesebb sávszélességet használ. Két kedvencünk az uBlock Origin és a Ghostery.

Használj privát böngészést vagy inkognitó módot – Annak érdekében, hogy vásárlási szokásaid és érdeklődési köreid ne kövessenek téged egyik oldalról a másikra (és ne árulják el, milyen ajándékokat vásárolsz másoknak, bónusz!), engedélyezd a privát böngészést (Firefox) vagy az inkognitó módot (Chrome). Ez blokkolja a követési sütiket, és segít az internetnek elfelejteni az utazásaidat, ahogy a hullámok elmossák a lábnyomaidat a homokban.

Tedd a böngésződet „adatvédelmi okossá” – Az Electronic Frontier Foundation (EFF) egy Privacy Badger nevű böngészőbővítményt biztosít, amely automatikusan meghozza a helyes döntéseket a böngészés során, miközben megőrzi a magánéletünket és blokkolja a láthatatlan követőket.

Kerüld az egy fiók használatát több szolgáltatáson – Amikor bejelentkezel egy e-kereskedelmi oldalra, gyakran csábító a „Bejelentkezés Facebookkal” vagy „Bejelentkezés Google-lal” gomb használata. Bár néhány perccel tovább tart egy új bejelentkezés létrehozása, nagyobb adatvédelmet biztosít, mivel nem osztod meg az összes vásárlási oldaladat ezekkel a technológiai óriásokkal.

Használj vendég bejelentkezést, ha elérhető – Amellett, hogy lehetővé teszi más webhelyek fiókjainak használatát, sokan kínálnak vendég bejelentkezési lehetőséget is, ahelyett, hogy új fiókot hoznának létre. Ez nagyszerű lehetőség, ha nem várható, hogy technikai támogatásra vagy ismétlődő üzleti tevékenységre lesz szükséged. Kevesebb jelszó, kevesebb személyes adat, kevesebb probléma, ha feltörik őket.

Ne mentsd el a kártyaadatokat – Sok e-kereskedelmi oldal alapértelmezés szerint tárolja a hitelkártya-információidat a profilodban a „kényelmed” érdekében (vagy abban a reményben, hogy újra vásárolsz náluk). Nem veszíthetik el, amit nem tárolnak, ezért mondd meg nekik, hogy ne tárolják a hitelkártyádat, hacsak nem feltétlenül szükséges.

Használj ideiglenes kártyaszámokat – Sok pénzintézet most már ideiglenes vagy egyszeri használatú hitelkártyaszámokat kínál. Megnyithatod az alkalmazást a telefonodon vagy a böngésződben, és egy egyszeri használatú eldobható hitelkártyaszámot kaphatsz, amely megakadályozza a kártyacsalást és a nyomon követést, amikor a kereskedők megosztják a kártyafeldolgozókat. Néha még a kártyaszámhoz tartozó limitet is megadhatod, hogy tovább védjed a fiókodat.

Használj hitelkártyát, ne betéti kártyát – Mindannyiunknak óvatosnak kell lennünk a túlköltekezéssel az ünnepek alatt, de a legjobb, ha otthon hagyjuk a betéti kártyát. A hitelkártyák jelentősen több védelmet nyújtanak az online csalások ellen, és te vagy a hatalmi pozícióban egy vitában. Egyszerűen nem fizetheted ki a számládat, miközben vitatod a terhelést, ahelyett, hogy a bűnözők közvetlenül lemerítenék a bankszámládat a keményen megkeresett pénzedből.

Óvakodj a közösségi médián/chat alkalmazásokon keresztül érkező közvetlen üzenetektől – A modern generatív AI technológiával szinte triviális egy teljesen hamis online áruház létrehozása, és az emberek személyes adatainak és fizetési adatainak megosztására való csábítása. A legbiztonságosabb az ismert oldalakon vásárolni, vagy azokon, amelyeket barátok és családtagok személyesen ajánlanak. Sok kéretlen üzenet adatgyűjtéshez vagy lopáshoz vezet.

Ne kattints olyan e-mailekben található ajánlatokra, amelyek túl jónak tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek, vagy olyan vállalkozásoktól származnak, amelyeknél nincs fiókod – ezek adathalász e-mailek lehetnek, amelyek arra próbálnak csábítani, hogy kattints a hamis, rosszindulatú webhelyek linkjeire.

Ebben a szezonban a kis lépések nagy különbséget jelenthetnek a kiberfenyegetések elleni védelemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...