- Hirdetés -

Boros együttműködésben az Erste Bank

|

- Hirdetés -

Az Egri Borműhellyel is a borvidék fejlesztését célzó együttműködési megállapodást írt alá az Erste Bank. A pénzintézet tavaly 10 százalékkal növelte borpiaci portfólióját, miközben az agrárfinanszírozás a piaci átlagot meghaladó mértékben bővült, és a bank idén is jelentős növekedést tervez a területen. Az Erste úgy látja, idén felgyorsul az agráriumban az árak emelkedése miközben a mezőgazdaság teljesítménye tovább növekedhet, a borpiacon pedig a mennyiségi értékesítés helyét a magasabb hozzáadott értéket tartalmazó termékek veszik át.

A szekszárdi után az egri borvidék fejlesztését is támogatja az Erste Bank, a pénzintézet a két termőterület „csatájára”, a BorJour Bikavér Párbajra időzítette a megállapodás aláírását az Egri Borműhellyel. A megállapodás értelmében az Erste Bank – csakúgy, mint Szekszárd esetében – kapcsolataival, szakértelmével, stabil, rugalmas és gyors munkával járul hozzá a borvidék fejlődéséhez és népszerűsítéséhez. Az Erste nem csak saját rendezvényein mutatja be a borrégiók pincészeteit és azok kínálatát, de a fejlesztési döntéseket is segíti. A pénzintézet szakértői ott állnak a borászok mellett, és többek között személyes konzultációkkal, középtávú előrejelzésekkel, elemzésekkel segítik munkájukat.

Az Egri Borműhely Egyesületet 2018-ban hozta létre tíz borászat azon gondolat mentén, hogy egymással összefogva messzebbre jutnak el és érhetnek el eredményeket a borvidék ismertségének növelésében. Azóta nem csak szakmai konferenciákon, de az Egri Bor Most nevet viselő közösségi oldalaikon is népszerűsítik a régiót és borait, valamint tavaly létrehozták az Eger Borvidék Palackot: az 1552 Eger feliratot magán viselő, egyedi tervezésű üvegbe csak vakkóstolással minősített, egri superior és grand superior minőségnek megfelelő borok kerülhetnek.

„A versengés és az együttműködés egyaránt fontos a borászatban és az üzleti életben is. Verseny nélkül nincs fejlődés, hiszen a többiek kiváló borai inspirálnak bennünket is arra, hogy egyre jobbak legyünk. Ugyanakkor tanulunk egymástól, és sikereinkkel egymást is erősítjük: az egyéni teljesítmények így válnak hasznára a borvidéknek és a magyar borászoknak” – hangsúlyozta Soltész Gergő, az Egri Borműhely elnöke.

Az Erste Bank tavaly májusban írt alá hasonló megállapodást a Szekszárdi Borvidék képviselőivel. Az együttműködés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, átlagosan havi egy rendezvényen mutatkoztak be a régió borászatai az Erste ügyfeleinek és partnereinek, miközben a bank 10 százalékkal tudta növelni borpiaci portfólióját.

„Örömmel üdvözöljük az egrieket az Erste borászati csapatában. A szekszárdi borászok mindig igyekeztek az egyéni teljesítmények mellett a közös cselekvéssel válaszolni a kihívásokra, legyen szó a borvidék vagy a magyar borok népszerűsítéséről. A tapasztalatok megosztása, a közös gondolkodás önmagában is értéket jelent a számunkra, így lehet olyan új megoldásokat, akár új finanszírozási forrásokat találni, amelyek lendületet adnak a munkánknak” – mondta Vesztergombi Csaba, a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. felügyelőbizottságának elnöke.

„Az Erste kiemelt feladatának tekinti a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv) támogatását. A kkv-szektor számára a tőkehiány mellett az üzletszerzés jelenti az egyik legnagyobb problémát, hiszen itt nem jut elegendő forrás kutatás-fejlesztésre, piacelemzésre és marketingre. Az Erste partnereinek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem kapcsolat- és hálózatépítési lehetőségek is kíván biztosítani, hogy egymástól tanulva, közösen fellépve erősödjenek és bővüljenek. A borászokkal való összefogás és együttműködés jól példázza a bank ezen erőfeszítését” – mondta el Szerdahelyi Róbert, a bank kis- és középvállalati igazgatója.

Az Erste stratégiai területként tekint az agrárium és a kis- és közepes vállalkozások finanszírozására – és mindkét területen jelentős növekedést ért el az elmúlt időszakban. A kis- és középvállalkozási területen az ügyfelek száma 24 százalékkal bővült tavaly, miközben a hitelállomány mintegy 16 százalékkal emelkedett. Az agrárhitelek állománya 26 százalékkal nőtt az elmúlt évben, ami többszöröse a piaci bővülésnek. A 24 milliárd forintos állománynövekedéshez 35 milliárd forintos új kihelyezés párosult. Ez az agráriumban elsősorban a kis- és közepes vállalkozásokhoz került, de a bank nagyot lépett előre a nagyvállalati piacon is. Az új kihelyezések közel kétharmada a mezőgazdasági, egyharmada az élelmiszeripari ügyfelekhez került.

Az Erste Bank hasonlóan gyors ütemű növekedést tervez idén is ezeken a területeken. Az Erste Agrár Kompetencia Központja 2020-ban a mezőgazdasági árak gyorsuló emelkedésére számít, amit a kereslet növekedése, az emelkedő fizetőképesség táplál. Így, amennyiben az időjárás is kegyes lesz az ágazathoz, az agrárium kibocsátása a prognózis szerint idén emelkedő pályán marad és elérheti a 2850-2900 milliárd forintot is. A teljesítményben a beruházások tavalyi jelentős emelkedése is fontos tényező, hiszen ezek aktiválódásával lehet számolni. Az új beruházások tekintetében azonban az előrejelzés már nem kalkulál további növekedéssel – szép teljesítményként lehetne azonban elkönyvelni ezek szinten tartását. Ezt számtalan tényező támogatja: az ágazatba áramló állami támogatások emelkednek, a szektor koncentrációja folytatódik, ami eleve a hatékonyság javulása felé mutat. A hatékonyság növelését a – munkaerő, energia és szállítási – költségek tartós emelkedése is kikényszeríti, miközben a kedvező kamatszintek mellett olyan támogatott konstrukciók is elérhetőek, amelyek tovább segítik a beruházások gyorsabb megtérülését.

A bank a borpiacon is hasonló folyamatokra számít, középtávú előrejelzése szerint ugyanakkor a belföldi piac mennyiségi növekedésére már kevésbé lehet számítani, értékben viszont még jelentős bővülésre van lehetőség, hiszen a kereslet egyre inkább a minőségi termékek felé fordul el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....