- Hirdetés -

Bővül az Év Üzletembere díj

|

- Hirdetés -

A cégek, amelyek nem keresik a legújabb megoldásokat, nem maradhatnak versenyben. Ezt a trendet követve újította meg idén az EY Magyarország az EY Az Év Üzletembere díjat, létrehozva az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíjat, mellyel innovatív gyártó cégek vezetőit ismeri el.
A gyártóiparban a tavalyi év során mintegy 178 milliárd dollárt költöttek a különböző gépek hálózatba kapcsolására. Ez valamennyi vizsgált iparág közül a legnagyobb összeg. Tibor Dávid, a Masterplast ügyvezető igazgatója jól ismeri az IoT fejlesztések jelentőségét, a gazdaságos működésben játszott szerepét. Tapasztalatai szerint, aki lemarad, kimarad: a cégek, amelyek nem keresik a legújabb megoldásokat, nem maradhatnak versenyben.
Míg a közművek digitalizálására 69 milliárd dollárt, a szállítás digitális fejlesztésére pedig 78 milliárdot költöttek a tavalyi év során, a gyártással foglalkozó cégek 178 milliárd dollárt fordítottak IoT fejlesztésekre világszerte az IDC üzleti elemző vállalat eredményei szerint. A terület térnyerése nem csoda: már számottevő arányban végzik robotokkal a legtöbb folyamatot, amelyek ezáltal precízebb, gyorsabb és költséghatékonyabb gyártótevékenységet jelentenek, azaz az üzleti teljesítmény kimutathatóan nő a digitalizáció fokának növekedésével. Ha pedig ezek a gépeket továbbfejlesztik, illetve újak lépnek a rendszerbe, az üzleti teljesítmény is nagyot nőhet.
A kilenc országban saját leányvállalattal rendelkező építőipari szigetelőanyagokat gyártó és forgalmazó Masterplast az elmúlt időszakban Szabadkán található üvegszövetgyárában hajtotta végre a legfontosabb korszerűsítést. Csak úgy, mint a legtöbb, a régióban található üzem, a szabadkai telephely is munkaerőhiánnyal küzd, ezért a további bővítéshez automatizáció szükséges, amely legkorábban 2018-ban fejeződik be.
Tibor Dávid, a cég ügyvezető igazgatója szerint hosszú távon a digitalizáció elkerülhetetlen a gyártással foglalkozó vállalatok számára: „A régióban a gyártástechnológia fejlesztése és a digitális rendszerek bevezetése jelenthet megoldást a munkaerőhiányra, azzal együtt, hogy természetesen fontos szempont a jelenlegi munkatársak megtartása is.” – mondta.
Annak ellenére, hogy a gyártás tőkeigényes, viszonylag magas belépési korláttal rendelkező piac, Tibor nem látja lehetetlennek, hogy új belépők sikerrel járjanak.
„A hazai cégek, véleményem szerint, élen járnak a legújabb gyártási technológiák alkalmazásában, ennek ellenére még van elég kapacitás a piacban az új belépők számára. Ehhez azonban nincs általános, örökérvényű igazság, főképp az egyre gyorsabban változó piaci körülmények között. Azt javaslom a most induló fiatal vállalkozóknak, hogy legyenek bátrak, mindig igyekezzenek újítani, és keressék a számukra elérhető hazai és nemzetközi támogatásokat, külső forrásokat. Ezek az összegek behozhatatlan különbséget jelenthetnek, aki pedig lemarad, az kimarad.” – tette hozzá Tibor.
Idén tizennegyedik alkalommal adja át az EY a megújult formában indított EY Az Év Üzletembere díjat, mely nem csupán egy elismerés, hanem egy átfogó, hosszú távú program, amelynek célja, hogy a hazai üzleti élet kiemelkedő szakemberei megosszák tapasztalataikat, közösen hozzájárulva egy új vállalkozói kultúra építéséhez. A bírálóbizottság a modern, ezredforduló utáni piaci tendenciák figyelembevételével hozta létre az új kategóriarendszert, melynek egyik pillére az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíj. Az az elismerés azoknak a vállalkozóknak szól, akik élen járnak a korszerű információs, kommunikációs, gyártástechnológiai vagy logisztikai megoldások integrálásában, mely gyakorlatilag a gyártási folyamatok digitalizálását, robottechnológiák alkalmazását és automatizálást jelenti.
„Az új kategóriák bevezetése számos lehetőséget rejt magában, a vállalatok tevékenységük alapján sokkal jobban szegmentálhatók. Számtalan rejtett értékre, vállalati megoldásra derül fény, és ami a legfontosabb: az egyes kategóriákban egymással összemérhető vállalatok versenyeznek.” – véli Tibor Dávid. A 2007-es EY Az Év Üzletembere díj A jövő ígérete kategóriájának nyertese idén a Független Bírálóbizottságnak is tagja.
Az EY Az Év Üzletembere díj és a négy különdíj kategória nyerteseinek személye a november 30-án tartott gálavacsorán derül ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....