- Hirdetés -

Brandkommunikáció és talentlista a Business Lounge-ban

|

Ismét elkészült a Signature40 talentlistája, a Business Lounge legfrissebb, november 13-ai adásában ezért a három dobogós és az egyik alapító voltak a meghívottak, hogy a dicséret kultúrájáról és a díjakról beszélgessenek. Előtte pedig Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója mesélt arról, milyen felelőssége van a vállalatnak a pénzügyi tudatosságban, fenntarthatóságban és miért erősödik egyre jobban a brandkommunikációja.

A Mastercard már negyedik éve jelenteti meg digitális fizetési indexét, amiből kiderül, hogy milyen a magyarok kártyás fizetési hajlandósága. Az idei 11 ponttal volt jobb a tavalyinál, amihez viszont érdemes magyarázatot fűzni. Szalkai Réka marketingigazgató elmondta, hogy az index három lábból áll, a tudásból, a használatból és az infrastruktúrából. Utóbbi regionális szinten is nagyon erős, hiszen “a legtöbb helyen elfogyadják a kártyát, tudunk digitálisan fizetni”. Ebben tehát emelkedés mutatkozott, a tudás viszont stagnál. “Nagyon sok az innováció, sok olyan új lehetőség kerül a piacra, amihez még nem adaptálódott elég sebességgel a magyar társadalom” - véli a szakember.

Hozzáteszi, hogy nem szabad türelmetlennek lenni, hosszú időre van szükség egy új fizetési innováció elterjedéséhez - amihez egyébként a kulturális tényezők is hozzájárulnak. Vajon milyen felelősséget vállal ebben egy digitális cég? Szalkai Réka elmondása szerint a Mastercardnál stratégiai szinten jelenik meg, hogy a márkának felelősséget kell vállalnia társadalmi ügyek iránt, de beépítik ezt az üzletmenetbe is. “Bankokkal, a végfelhasználókkal, kereskedőkkel, a fizetési szolgáltatókkal állunk kapcsolatban egy ökoszisztéma kellős közepén.” - mondja, hangsúlyozva, hogy globálisan és lokális szinten is támogatnak számukra fontos ügyeket. Legyen ez akár pénzügyi tudatosság vagy fenntarthatóság, utóbbit szóbahozva pedig a plasztikkártyákról, a bankok bevonásáról is folyt a beszélgetés.

A második rész az idén már harmadszorra elkészült Signature40 lista három dobogósával és az egyik alapítóval, Vaszary Ádámmal folytatódott. A rangsor egy top trade- és márkamenedzsereket, valamint kommunikációs szakembereket gyűjtő és értékelő lista, mely célja a jövő marketing-döntéshozó reménységeinek felkutatása, elismertetése. Az első helyezett idén Harmati Tamás lett, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi marketingvezetője, őt követte a sorban Zámbó Szabina, a K&H marketingkommunikációs menedzsere és Bíró Bori, a Yettel kommunikációs szakértője.

Először Vaszary Ádám mesélt arról, hogy ismét óriási érdeklődés övezte a Signature40-t, “az első évben 46-an voltak, tavaly átléptük a 901 jelöltet, és idén 1200 jelölttel futottunk neki ennek az egész listaalkotásnak”. Elmondása szerint nem volt céljuk, hogy ennyi kollégát találjanak, mert most már sokkal inkább arra fókuszáltak, hogy egy aktív közösséget formáljanak ebből a merítésből, de ismét sikerült szintet lépni. Majd a dobogósok számoltak be arról, hogy szerintük milyen céljaiknak köszönhetik, hogy a díjhoz közelebb jutottak. Bíró Bori nem tartja magát klasszikus PR szakembernek, aki a szakma krémjébe tartozna, épp ezért örült annak, hogy észrevesznek olyanokat is, akik más szempontokat is behoznak munkájukba.

Zámbó Szabina szerint a K&H-nál, mint innovatív márkánál eltöltött öt évnek köszönheti a lehetőséget, valamint a kollégáival alkotott közösségnek, ahol “a mindennapos, izgalmas munkával könnyű élen járni”. Harmati Tamásnak pedig, aki IT szektorból érkezett a marketing területére, nagy meglepetés volt maga a jelölés is, a győzelem pedig végképp. A beszélgetésben szó esett még arról, hogy a zsűri milyen szempontból értékelte a jelölteket, hogyan mérhető például a karrierút, és hogy fogadták a győzelmet a díjazottak cégeinél. A három dobogós hasonlóan pozitív visszajelzésekről számolt be, ám az is lényeges, hogy alapjában véve sehol sem tudták - még - helyén kezelni az elismeréseket, hiszen nem voltak tisztában azzal, hogy milyen mértékű, jellegű díjakról van szó.

Kinek a feladata a pénzügyi edukáció? Nevelhet-e egy bank fenntarthatóságra? Hogy áll ma Magyarországon egyéni és vállalati szinten a dicséret kultúrája? A beszélgetésből minden kiderül, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...