Brutális sportautókat leplezett le a Toyota

A Toyota globális motorsport tevékenysége mellett a Toyota dedikált, immáron a GR márkanév alatt érkező sportautóinak fejlesztését is vezető TOYOTA GAZOO Racing (TGR) leleplezte két vadonatúj modelljét, a GR GT-t és a GR GT3-at, és most először megmutatta a nyilvánosságnak a fejlesztés alatt álló prototípusokat.

A GR GT és a GR GT3 zászlóshajó modellek, a TGR azon filozófiáját testesítik meg, melynek lényege az egyre jobb, a motorsport által ihletett vagy egyenesen onnan érkező autók építése. Fejlesztésük – már az autó koncepciójának megalkotásától kezdve – egységes csapatmunkában zajlott, amelynek középpontjában Akio Toyoda, a Toyota világszintű igazgatótanácsának elnöke, azaz „Morizo mesterpilóta” állt, és amelyben profi versenyzők (Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka és Naoya Gamou), az amatőr versenyzőként is szereplő Daisuke Toyoda, valamint házon belüli tesztpilóták együtt dolgoztak a mérnökökkel. A GR GT fejlesztését a vezetőt előtérbe helyező megközelítés jellemzi: a fejlesztés során minden esetben a pilóta igényeinek meghallgatása, megértése és teljesítése volt a cél. A GR GT3 – amely a GR GT alapjaira épülő versenyautó – ugyanezzel a módszertannal készült.

Ikonikus modellek támadtak fel

A GR GT és a GR GT3 a Toyota 2000GT (1960-as évek) és a Lexus LFA zászlóshajók nyomdokain haladnak. A fejlesztési célok között szerepelt „az autógyártás titkos receptjének” megőrzése és továbbadása a következő generációnak a Toyota egyfajta saját „Shikinen Sengu” (egy ősi 1300 éves rituálé, amelynek során egy ikonikus szentélyt 20 évente az alapoktól újjáépítenek) koncepiójának megfelelően. A két modell annak az eredménye, hogy a Lexus LFA-t fejlesztő veteránok átadták tudásukat és technikáikat a fiatalabb tagoknak. Az újdonság megalkotásához a Toyotánál korábban sosem alkalmazott, új teljesítménynövelő technológiákat vetettek be, korábban nem tapasztalt mértékű kihívást felvállalva.