Az eddigi 5,3 százalékról 9 százalékra emelné a reklámadó mértékét a Nemzetgazdasági Minisztérium új javaslata. Százmillió forintos hirdetési bevétel alatt továbbra sem kellene fizetni az adót.
Módosító javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a reklámadóhoz, melynek értelmében az eddigi 5,3 százalékról 9 százalékra emelkedni az adókulcs. A javaslat május 25-én lépne hatályba, az új adókulcs pedig június elsejétől élne.
A tervezet szerint január 1. és május 31. között 0 százalék lenne az adókulcs. Az elképzelés szerint a 100 millió forintnál alacsonyabb reklámadóalappal rendelkező vállalkozásoknak nem kellene fizetniük a jövőben sem. A saját célú reklám közzététele nem lesz adóköteles. Amennyiben elfogadja az Országgyűlés a törvényjavaslatot, az érintettek a megfizetett reklámadót az adó-visszatérítést szabályai szerint kérhetik vissza – írja közleményében az NGM.
A reklámadó eredeti formájában leginkább az RTL Magyarországot érintette volna, hiszen az első koncepcióban szereplő sávos adókulcsban ők estek volna a legmagasabb sávba és így nekik kellett volna a legtöbbet fizetniük. Az ügy uniós szintre került, és az Európai Bizottság 2016 november 4-i határozata kimondta, hogy a reklámadó több ponton is sérti az uniós szabályokat.