Minden egyes napot és minden egyes estét megnyert a TV2, december 24-én utcahossznyi előnyük volt. Arányaiban a teljes TV2 Csoport még ennél is nagyobb fölénnyel nyerte a hetet.
A december 18. és 24. közötti hetet a TV2 dominanciája jellemezte. Az RTL-nek legjobban fekvő 18-49 éveseknél és főműsoridőben is 4,7 százalékpontot tett ki a TV2 előnye, ugyanez a 18-59 éveseknél 4,8 százalékpont, a teljes lakosságnál 8,3 százalékpont volt. A szenteste főműsoridejében a TV2 share-je a 18-49 éveseknél 20,1 százalékot, az RTL-é mindössze 5,3 százalékot tett ki. Egyébként amennyiben a december 24-i estét kivesszük, akkor is egész komoly előnnyel vezetett a TV2, még a 18-49 éveseknél is (hétfőtől szombatig, TV2: 12,3%, RTL: 9,3%).
A teljes portfóliók tekintetében még ennél is erősebb hetet hozott össze a TV2 Csoport. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben – ami a konkurens erőssége – 26,3 százalék volt a TV2 Csoport heti share-je, miközben az RTL Magyarországé 18,7 százalék, ez 7,6 százalékpontnyi differencia. Főműsoridőben és a teljes lakosságnál a TV2 Csoport 29,5 százalékos közönségarányt produkált, az RTL Magyarország 17,7 százalékot, ami 11,8 százalékpont különbség.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 51. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14 | 17 | 13,4 |
RTL | 9,2 | 8,7 | 8,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 51. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,9 | 13,2 | 10,8 |
RTL | 6,1 | 5,7 | 5,9 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,7 | 26,7 | 24,1 |
RTL Magyarország | 16,8 | 14,9 | 16,0 |
AMC Networks | 6,1 | 5,3 | 6,5 |
Network4 | 4,7 | 5,3 | 3,7 |
MTVA | 4,3 | 8,2 | 3,2 |
Paramount Global | 3,9 | 3,2 | 4,8 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,6 | 2,9 |
Warner Bros.Discovery | 2,6 | 3,1 | 2,6 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15% / 13,2% (14,2% / 12,5%)
Tények Plusz – 13,6% / 12,3% (11,6% / 10,1%)
Farm VIP – 15,3% / 13,8% (13,5% / 12,1%)
Szerencsekerék – 10,8% / 10,9% (11,7% / 11,2%)
RTL
Híradó – 16,9% / 15,7% (16,5% / 14,6%)
Fókusz – 12,2% / 11,9% (12% / 11,5%)
A Város Királynői – 8,4% / 8,2% (9,2% / 9,1%)
A mi kis falunk – 8% / 6,9% (7,9% / 7,3%)
Éden Hotel – 6,1% / 6,3% (7% / 7,9%)
Az év végére egész szépen visszaerősödött a kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó. 2023 korábbi részében meglehetősen szoros volt a meccs a Híradó és a Tények között. Sőt, a 18-49 éveseknél sokszor a Tények ért el jobb heti átlagot, de az őszi szezonban az RTL-es hírműsornak sikerült fordítania.
Nagyjából ennyi pozitívumot lehet találni az RTL elmúlt hetében. Ahogy a fenti adatokból látható, a Város Királynői nagyon lehúzta a csatorna estéit és mintha már A mi kis falunk ismétlések szuperereje is megfogyatkozott volna. A TV2-s Szerencsekerék kapcsán már láthattunk a múlt hetinél jóval erősebb nézettségi adatokat, de még ezzel is lazán nyerték a sávjukat.
Az RTL-en pénteken – a 18-49 éveseknél – a Kanapéhuszárok 5,3 százalékos közönségarányt ért el, a Lego Masters 6,6 százalékkal búcsúzott.
December 24-én a Reszkessetek betörők a 18-49 éveseknél 28,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 25,1 százalékos, a teljes lakosságnál 20,8 százalékos közönségarányt hozott a TV2-nek. Azaz a fiatalabbaknál jobban teljesített a film, mint az idősebbeknél, ami ritka a TV2 esetében. A Reszkessetek betörőkkel párhuzamosan az RTL-en az Ilyen az élet című filmet adták, ami a 18-49 éveseknél 3,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 4,1 százalékos, a teljes lakosságnál pedig 4,3 százalékos share-t produkált.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsorának bizonyult a Reszkessetek betörők, 411 ezres és 519 ezres nézőszámmal. A film a teljes lakosságnál a hét harmadik legnézettebbje volt (769 ezer néző), de csak TV2-s műsorok előzték meg: a Farm VIP hétfői adása (834 ezer néző) és a kedd esti Tények (783 ezer néző).
Múlt héten az RTL legnézettebb produkciójának a keddi RTL Híradó számított, ami a 18-49 éveseknél 185 ezer, a 18-59 éveseknél 290 ezer, a teljes lakosságnál 650 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
RESZKESSETEK BETÖRŐK | TV2 | 519 976 | 25,1 |
FARM VIP | TV2 | 313 998 | 16,3 |
ALADDIN | TV2 | 293 187 | 15,2 |
HÍRADÓ | RTL | 290 851 | 19,7 |
TÉNYEK | TV2 | 277 100 | 15,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 255 450 | 15,7 |
LECSÓ | TV2 | 245 859 | 11,5 |
FÓKUSZ | RTL | 215 789 | 12,8 |
MÚLT KARÁCSONY | TV2 | 208 458 | 17,5 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 199 430 | 9,9 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FARM VIP | TV2 | 834 574 | 20,8 |
TÉNYEK | TV2 | 783 226 | 23,3 |
RESZKESSETEK BETÖRŐK | TV2 | 769 648 | 20,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 699 835 | 18,9 |
HÍRADÓ | RTL | 650 229 | 19,4 |
ALADDIN | TV2 | 534 690 | 14,4 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 493 157 | 11,7 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 485 884 | 17,9 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 460 123 | 15,1 |
TESTVÉREK | TV2 | 433 553 | 20,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
RESZKESSETEK BETÖRŐK | TV2 | 411 210 | 28,7 |
FARM VIP | TV2 | 190 834 | 15,0 |
HÍRADÓ | RTL | 185 354 | 18,6 |
ALADDIN | TV2 | 183 066 | 14,4 |
LECSÓ | TV2 | 176 105 | 12,2 |
TÉNYEK | TV2 | 175 324 | 14,2 |
MÚLT KARÁCSONY | TV2 | 165 195 | 19,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 152 585 | 14,3 |
FÓKUSZ | RTL | 143 516 | 13,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 134 333 | 11,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás