- Hirdetés -

Budapest Fintech Week – jön az ország első közösségi szervezésű fintech-eseménysorozata

|

November 26 és 29. között rendezi meg a Budapest Fintech Weeket az MBH Fintechlab, a Magyar Fintech Szövetség, az Ergomania designügynökség és a BrightHills. A programsorozat célja, hogy a világ számos nagyvárosa után Magyarországon is legyen egy olyan nemzetközi találkozási lehetőség, ahol a fintech cégek, a vállalkozók, a bankok, a szabályozásért felelős szervezetek és a befektetők közvetlenül kapcsolatba kerülhetnek egymással, első kézből szerezhetnek információt. A rendezvény központjában a közösségépítés és kapcsolatteremtés áll, ezért bárki számára ingyenesen látogatható.

„Egy konferencián színpadra állni ma már nem elég ahhoz, hogy üzleti párbeszéd jöjjön létre a fintech-ökoszisztéma szereplői között. Valódi kapcsolódások szükségesek, ismernünk kell egymás történeteit, igényeit és gondolkodását, ha együtt szeretnénk dolgozni – ez igaz a bankokra, a startupokra, és az elsődleges felhasználókra, azaz a vállalkozókra ugyanúgy, mint az egyetemi hallgatókra és a pénzügyi szolgáltatási terület iránt érdeklődőkre. A Budapest Fintech Week célja az, hogy ebben a pár napban lehetőséget teremtsen a találkozásra, ismerkedésre és legfőképp a tudásmegosztásra ebben a régióban is, ahogyan a világ nagyvárosaiban, Londontól Hong Kongon át Bostonig ez már működik” – nyilatkozta Ács Zoltán, az eseményt szervező MBH Fintechlab ügyvezetője és a Magyar Fintech Szövetség elnöke. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy nem egy hagyományos értelemben vett konferencia, hanem a főszervezők mellett a partnerek biztosítják a programok nagy részét. „A Budapest Fintech Week tulajdonképpen egy esernyőmárka, amely magába foglalja a partnereink által szervezett eseményeket. Ezzel egy olyan platform megteremtése volt a célunk, ahol párbeszédre, vitákra és szakmai kapcsolódásra adunk lehetőséget” – tette hozzá Boros Lilla, az MBH Fintechlab senior innovációs menedzsere, aki a rendezvény szakmai tartalmáért felel.

A lokális fintech helyzet

A következő évek számtalan kihívás elé állítják majd az európai, és így a magyar vállalatokat is. Az új szabályozásoknak (MiCA, PSD3) nehezen tudnak azonnali megfelelést biztosítani a nagyvállalatok, a gyorsan alkalmazkodó fintechek pedig a kevés erőforrás miatt kényszerülhetnek parkolópályára. Így kölcsönösen előnyös szinergiákra van szükségük, melyeknek jó találkozási pontja lehet a Budapest Fintech Week. Az érintett cégek számát tekintve is van létjogosultsága egy ilyen rendezvénynek: a Magyar Nemzeti Bank 2024-es FinTech és Digitalizációs Jelentése szerint már több mint 200 magyar fintech cég található a piacon, és ezek megjelenési üteme folyamatosan növekszik. „Budapest egyre népszerűbb Fintech központ, egyre több és több sikersztorival. A Fintech Week célja, hogy ráirányítsa a helyi és a nemzetközi pénzügyi közösség figyelmét az eddigi eredményekre és a közeljövő lehetőségeire” – emelte ki Szombati Anikó, a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és FinTech fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója.

Miről lesz szó?

Bár Magyarország és a közép-európai régió a fintechvilág térképén még kevésbé hangsúlyos terület, kifejezetten izgalmas üzleti sztorik itt is fellelhetők – az eseménysorozaton ezeket első kézből ismerhetik meg az érdeklődők. Hogy néhány témát is említsünk: ilyennek ígérkezik például a Bankmonitor története arról, hogyan vált a cég a digitális jelzáloghitelek területén piacvezetővé, vagy az Egyesült Királyságból érkező Freetrade előadása a Freemium részvénykereskedési szolgáltatásukról. A KPMG előadásai várhatóan nagy érdeklődésre tarthatnak számot: a globális pénzügyi technológiai vállalatok és startupok finanszírozása témáját járják körül, fókuszban a régióra jellemző trendekkel és a legnagyobb, vagy épp legérdekesebb közép-európai M&A esettanulmányokkal. Az Insurwiz azt vizsgálja, hogy a szabályozás és a technológiai fejlődés várhatóan milyen hatással lesz biztosítási szektorra régiónkban.

A rendezvények nagy része angolul zajlik majd, szó lesz sikeres bank-fintech együttműködésekről, az új szabályozások hatásairól és a fintechek globális helyzetéről. Több jelentős nemzetközi delegáció is érkezik a Budapest Fintech Weekre: a régiós szintű elemzéseket a Czech Trade és nemzetközi fintech szövetségek egészítik ki, a startupokból, befektetőkből és fintech szakemberekből álló török delegáció pedig a legfejlettebb fintech startupjait is bemutatja majd. Számos környező országból érkeznek még szakértők, hogy bekapcsolódjanak a Budapest Fintech Week programjaiba.

Nemzetközi szakértők

November 26. délután, a Budapest Fintech Week megnyitóján Bán Dénes, kockázati befektetések elismert nemzetközi szakértője tart előadást a magánbefektetések aktuális helyzetéről. Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik vagyonkezelői irodahálózatok kiépítésében és tanácsadásban Ázsiában, az EMEA régióban, az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában.

A Budapest Fintech Week izgalmas előadójának ígérkezik Neha Mehta is, aki több, önmagában is nagy témával foglalkozik párhuzamosan: többek között a pénzügyi rendszerek fenntarthatóságát és a pénztechnológia fejlődési irányait kutatja, illetve létrehozta a Femtech partners elnevezésű szervezetet, mely a szegmensben dolgozó nőkre fókuszál – ezt a témát járja körül Budapesten egy panelbeszélgetés során. One stop – The untold story of Super Apps című, nemrég megjelent könyvének bemutatóján pedig a szuperappok térnyeréséről és a kereskedelmi-pénzügyi ökoszisztémákra gyakorolt hatásáról hallhatunk.

AI téma nélkül ma már nem létezik szakmai rendezvény, így a Fintech Weeken is fókuszba kerülnek e legújabb technológia hatásai. Ezek közül ajánlónkban kettőt emelnénk ki: a számviteli-üzleti tanácsadási szolgáltatásokat fejlesztő Bookkeepie előadásában arról osztja meg a tapasztalatait, hogy a vállalkozók mennyire találják hasznosnak a mesterséges intelligencia által nyújtott megoldásokat, a Peak Parent&Child terméke pedig a következő generációkra koncentrál: AI eszközöket használ ahhoz, hogy a fiatalokat minél korábban hiper-személyre szabott módon pénzügyi tudatosságra oktassa.

Időpont: 2024. november 26-29.

Helyszín: Create26, Budapest 1061, Király utca 26.

A rendezvény ingyenes, de regisztráció szükséges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...