Budapesti csúcsétterem segít a rászoruló vendéglátósoknak

Meleg étellel támogatják a munkájukat elvesztett vendéglátósokat. Eddig ők voltak azok, akik másokat kiszolgáltak, szívből adtak, most itt az idő, hogy ezekben a nehéz időkben mások támogassák eképp a munkájukat elvesztett szakembereket. A Segítő Angyalok Alapítvány és a fővárosban több csúcséttermet is működtető KIOSK csoport közös társadalmi felelősségvállalási programja, a KIOSK Angyal eddig 4000 adag melegételre elegendő felajánlást gyűjtött össze.

Globálisan és hazánkban is a turizmusban, valamint a hozzá szorosan kapcsolódó vendéglátó szektorban dolgozók a pandémiás helyzet talán legnagyobb vesztesei. A roppant nehéz helyzetbe került munkáltatóknak és munkavállalóknak egyelőre kevés esélyük van arra, hogy számukra is hamar visszazökken minden a régi kerékvágásba. Csakhogy munka híján, a korábbi bevételeik hiányában lassan az anyagi tartalékaik végére értek. Ráadásul a vendéglátó szektor újraindulását követően várhatóan sokáig érezhetőek lesznek majd a veszteségek, így sajnos sokan nem fognak tudni visszatérni a korábbi életszínvonalukhoz. Őket próbálja meg most segíteni a KIOSK csoport és a Segítő Angyalok Alapítvány közös charity projektje, amely az érintettek mindennapjait, meleg ételhez jutásukat támogatja.

A KIOSK Angyal elnevezésű jótékonysági program Kamarás Adrienn, a Segítő Angyalok Alapítvány kurátora, valamint a KIOSK tulajdonosa, Hlatky-Schlichter Hubert vezetésével jött létre.

“Mi is kivéreztetve küzdünk az életben maradásért, és a lehető legtöbb munkatárs megtartásáért. A márciusi bezárásunk óta saját futárszolgálatot indítottunk, webshopot, alkalmazást fejlesztettünk. Saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy rövid idő alatt mennyire a feje tetejére állt az iparágunk” – kezdte Hlatky-Schlichter Hubert. „Tudjuk, hogy sokan elveszítették a megélhetési forrásukat, és élték fel az elmúlt két hónap alatt a megtakarításaikat. A vendéglátásban dolgozók azok, akik másokat kiszolgáltak, szívből adtak, most itt az idő, hogy mi támogassuk őket és visszaadjunk a sok boldog percből, finom falatból, amit köszönhetünk nekik. A KIOSK Angyalban egyesül az alapítvány ereje a KIOSK és a Babel csapatával, hiszen együtt főzünk és juttatjuk el a melegételeket a támogatásra szorulóknak. Mi magunk is ezeket fogyasztjuk nap mint nap, munka közben, így elsőként teszteljük a fogásokat”.

A program május 12-én, éppen a KIOSK Pest 7. születésnapjának alkalmából indult útjára. A projekt digitális felületén keresztül, a www.kioskangyal.hu oldalon bárki gyorsan és egyszerűen járulhat hozzá a misszióhoz, illetve ugyanilyen gyorsan adhatja le jelentkezését a KIOSK Pest konyhájában készülő napi melegételre. A jelentkezés regisztrációhoz kötött, az átvételi pontot az étterem biztosítja majd a járványügyi szabályok szigorú betartása mellett: szabadtéren, maszkban és kesztyűben lehet átvenni a napi ételadagot. A KIOSK Angyal programjának beindítására a Segítő Angyal Alapítvány már elő is készített 4000 adag melegételre elegendő felajánlást, amivel a kilövés után azonnal el tud indulni a program. A kezdeti mennyiség biztosítása után minden támogatásra számítanak a szervezők, hogy minél több éhes vendéglátós jusson újra meleg ételhez a következő időszakban.