- Hirdetés -

Buli a monitor előtt – ilyenek idén a céges karácsonyok

|

- Hirdetés -

Az internetre költöznek a céges karácsonyi partik, a vállalatok ezen a fórumon keresztül tudják megköszönni kollégáik egész éves munkáját. Az év végi online bulira több kreatív lehetőség is adódik, az elmaradó élő eseményen megspórolt pénzt pedig vagy jutalmazásra, vagy jótékony célokra fordítják a vállalatok.

Épp négy évvel ezelőtt, a 2016-os esztendő utolsó Marketing&Media lapszámában írtunk a céges karácsonyi partikról, hogy mik a legnépszerűbb bulihelyek, illetve programok ezeken az eseményeken. Mivel az idén a helyszínek sem állnak rendelkezésre, és a járványhelyzet miatt nem is engedélyezett tízfősnél nagyobb rendezvényt tartani, így a szokásos év végi buli, közös szórakozás sok vállalatnál elmarad.

Pedig a céges tréningekkel, csapatépítő programokkal foglalkozó Eureka Games szerint a pandémia ellenére szükség van valamiféle csapatépítésre akár az irodában, akár online formában. Mivel a fizikai távolság nem teszi lehetővé a valódi kapcsolódást, így a tartós otthonlétben lévő csapat szétesik. Jó néhány cég van a piacon, amely a résztvevők száma, kor-összetétele és a rendezvényre szánt büdzsé nagysága alapján személyre szabottan állít össze év végi online vállalati bulit. Ebben a mostani, különleges időszakban is nagy az igény arra, hogy meglegyen az együtt dolgozók karácsonyi hangulata, hogy legyen egy fórum, amelyen a vezetőség megköszönheti az elmúlt időszakot, a feszítettebb tempót, a home office-ban megnyúlt munkaidőt és teljesítményt.

Internetes programok

A legtöbb netes céges karácsonyi partit az ünnep előtti utolsó teljes munkahéten tartják, és a legnépszerűbb programok közé tartozik az online szabadulószoba, de van, ahol a vállalatok ismeretterjesztő előadásokkal, fejlesztőtréningekkel, színházi előadásokkal, koncertekkel ajándékozzák meg dolgozóikat. A legtöbb online céges parti legfeljebb két-, vagy internetes főzős program esetén háromórás.

A virtuális közös borkóstolók, gasztro workshopok és kézműves-foglalkozások jellemzően előre kiküldött hozzávalókból készülnek, miközben a résztvevőket az interneten keresztül ismert séfek, gasztrobloggerek irányítják. Nagyon népszerű a netes borkóstoló, amelynek során egy kisebb társaság leül a gép elé a megrendelt borokkal, az interneten keresztül közösen kóstolják őket és beszélgetnek az italokról egy borszakértő segítségével.

De létezik már online szabadulószoba is, ahol különböző helyszíneket járhatnak be a csapat tagjai, és ha nem is személyesen, de együtt élhetik át a kiszabadulás élményét. Ezek mellett keresettek az online kvíz-show-k vagy az ételkóstolók, amikor az alapanyagot szintén házhoz szállítják, és neten keresztül lehet megosztani egymással az élményeket.

A csapatösszetartás a Magyar Telekomnál is nagyon fontos, és az idén digitális eszközök segítségével tartják meg az év végi online rendezvényeiket. „Amellett, hogy a vállalat egésze számára, több ezer kollégánk részvételével tervezünk közös évértékelő fórumot az online térben, az egyes csapatok, szervezeti egységek is szerveznek többé-kevésbé formális digitális találkozókat. Úgy érezzük, az idén különösen fontos év végén visszatekinteni az elmúlt időszakra és közösen elismerni kollégáink erőfeszítéseit, így azt gondoljuk, online, biztonságos keretek között mindenképpen helye van a vállalati karácsonyi rendezvényeknek” – mondta el Kutas István vállalati kommunikációs igazgató.

Attól, hogy minden az online térbe költözött, a vállalati partik terén továbbra is van tere a kreativitásnak, az egyéni, cégre szabott programoknak. „Az ügyfeleink nagy része fontosnak tartja, hogy elérje azokat a márkacélokat, amelyekhez eszközként eddig az élő rendezvényeket használta. Ezen célokhoz B2B és B2C területen is jól használható eszköz az online event, amelynek jellege leggyakrabban (költség- és időkerettől függően) egy online kommunikációs platformon zajló esemény, ami inkább egy nagy létszámú meetingre hasonlít. A nagyobb volumenű online eventek már stúdióból, élő bejelentkezéssel, egy egyedi felületre streamelve zajlanak és egy tévéshow-hoz hasonló vizuális élményt nyújtanak” – mondta Duca Andrea, a HD Group managing partnere.

Reményt keltő jövő

A vakcina minél előbbi megjelenésével az élő rendezvények piaca is újraindulhat, a legoptimistábbak már március-áprilisra terveznek. „Azt gondolom, hogy a szakma nagy része jelenleg kora nyári indulással számol. A nagy nemzetközi események, például a kongresszusok, amelyek utazással járnak, valószínűleg később indulnak el, mint a helyiek. A digitális eszközök rutinszerű használata révén úgy gondoljuk, hogy az élő eseményeken mostantól mindig lesz live stream, tehát ezek az eventek hibriddé válnak” – mondta el Duca Andrea.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media idei utolsó számában olvasható, amelyben a szerkesztőbizottság tagjai, a hazai média- és reklámpiac és a digitális szektor meghatározó vezetői, illetve a legnagyobb hirdetők vezetői is értékelik 2020-at, illetve beszélnek az ünnepi és jövő évi terveikről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a legkeresettebb könyvek – sokan találkozhatnak majd velük a fa alatt

Itt az idei év utolsó Top 50 listája a Bookline-tól. Az év végi sikerlista a téli időszak kedvenceit mutatja meg, a fordulatos bűnügyi történeteket, a romantikus könyvek legjavát, gyerekkönyveket, valamint a sokakat érdeklő pszichológiai...

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....