- Hirdetés -

Buli a monitor előtt – ilyenek idén a céges karácsonyok

|

- Hirdetés -

Az internetre költöznek a céges karácsonyi partik, a vállalatok ezen a fórumon keresztül tudják megköszönni kollégáik egész éves munkáját. Az év végi online bulira több kreatív lehetőség is adódik, az elmaradó élő eseményen megspórolt pénzt pedig vagy jutalmazásra, vagy jótékony célokra fordítják a vállalatok.

Épp négy évvel ezelőtt, a 2016-os esztendő utolsó Marketing&Media lapszámában írtunk a céges karácsonyi partikról, hogy mik a legnépszerűbb bulihelyek, illetve programok ezeken az eseményeken. Mivel az idén a helyszínek sem állnak rendelkezésre, és a járványhelyzet miatt nem is engedélyezett tízfősnél nagyobb rendezvényt tartani, így a szokásos év végi buli, közös szórakozás sok vállalatnál elmarad.

Pedig a céges tréningekkel, csapatépítő programokkal foglalkozó Eureka Games szerint a pandémia ellenére szükség van valamiféle csapatépítésre akár az irodában, akár online formában. Mivel a fizikai távolság nem teszi lehetővé a valódi kapcsolódást, így a tartós otthonlétben lévő csapat szétesik. Jó néhány cég van a piacon, amely a résztvevők száma, kor-összetétele és a rendezvényre szánt büdzsé nagysága alapján személyre szabottan állít össze év végi online vállalati bulit. Ebben a mostani, különleges időszakban is nagy az igény arra, hogy meglegyen az együtt dolgozók karácsonyi hangulata, hogy legyen egy fórum, amelyen a vezetőség megköszönheti az elmúlt időszakot, a feszítettebb tempót, a home office-ban megnyúlt munkaidőt és teljesítményt.

Internetes programok

A legtöbb netes céges karácsonyi partit az ünnep előtti utolsó teljes munkahéten tartják, és a legnépszerűbb programok közé tartozik az online szabadulószoba, de van, ahol a vállalatok ismeretterjesztő előadásokkal, fejlesztőtréningekkel, színházi előadásokkal, koncertekkel ajándékozzák meg dolgozóikat. A legtöbb online céges parti legfeljebb két-, vagy internetes főzős program esetén háromórás.

A virtuális közös borkóstolók, gasztro workshopok és kézműves-foglalkozások jellemzően előre kiküldött hozzávalókból készülnek, miközben a résztvevőket az interneten keresztül ismert séfek, gasztrobloggerek irányítják. Nagyon népszerű a netes borkóstoló, amelynek során egy kisebb társaság leül a gép elé a megrendelt borokkal, az interneten keresztül közösen kóstolják őket és beszélgetnek az italokról egy borszakértő segítségével.

De létezik már online szabadulószoba is, ahol különböző helyszíneket járhatnak be a csapat tagjai, és ha nem is személyesen, de együtt élhetik át a kiszabadulás élményét. Ezek mellett keresettek az online kvíz-show-k vagy az ételkóstolók, amikor az alapanyagot szintén házhoz szállítják, és neten keresztül lehet megosztani egymással az élményeket.

A csapatösszetartás a Magyar Telekomnál is nagyon fontos, és az idén digitális eszközök segítségével tartják meg az év végi online rendezvényeiket. „Amellett, hogy a vállalat egésze számára, több ezer kollégánk részvételével tervezünk közös évértékelő fórumot az online térben, az egyes csapatok, szervezeti egységek is szerveznek többé-kevésbé formális digitális találkozókat. Úgy érezzük, az idén különösen fontos év végén visszatekinteni az elmúlt időszakra és közösen elismerni kollégáink erőfeszítéseit, így azt gondoljuk, online, biztonságos keretek között mindenképpen helye van a vállalati karácsonyi rendezvényeknek” – mondta el Kutas István vállalati kommunikációs igazgató.

Attól, hogy minden az online térbe költözött, a vállalati partik terén továbbra is van tere a kreativitásnak, az egyéni, cégre szabott programoknak. „Az ügyfeleink nagy része fontosnak tartja, hogy elérje azokat a márkacélokat, amelyekhez eszközként eddig az élő rendezvényeket használta. Ezen célokhoz B2B és B2C területen is jól használható eszköz az online event, amelynek jellege leggyakrabban (költség- és időkerettől függően) egy online kommunikációs platformon zajló esemény, ami inkább egy nagy létszámú meetingre hasonlít. A nagyobb volumenű online eventek már stúdióból, élő bejelentkezéssel, egy egyedi felületre streamelve zajlanak és egy tévéshow-hoz hasonló vizuális élményt nyújtanak” – mondta Duca Andrea, a HD Group managing partnere.

Reményt keltő jövő

A vakcina minél előbbi megjelenésével az élő rendezvények piaca is újraindulhat, a legoptimistábbak már március-áprilisra terveznek. „Azt gondolom, hogy a szakma nagy része jelenleg kora nyári indulással számol. A nagy nemzetközi események, például a kongresszusok, amelyek utazással járnak, valószínűleg később indulnak el, mint a helyiek. A digitális eszközök rutinszerű használata révén úgy gondoljuk, hogy az élő eseményeken mostantól mindig lesz live stream, tehát ezek az eventek hibriddé válnak” – mondta el Duca Andrea.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media idei utolsó számában olvasható, amelyben a szerkesztőbizottság tagjai, a hazai média- és reklámpiac és a digitális szektor meghatározó vezetői, illetve a legnagyobb hirdetők vezetői is értékelik 2020-at, illetve beszélnek az ünnepi és jövő évi terveikről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...

Izgalmas sorozatokkal erősít az Epic Drama

Jön az Ányékvonalak második évada, befejeződik A spanyol hercegnő, és különkiadással érkezik a Murdoch rejtélyei. Árnyékvonalak (shadow lines) 2. évad 10x60 perc, 2021. szeptember 30-ától csütörtökönként 21 órától Mélyebbre merülünk a hidegháborúban, a keleti és nyugati...

Gyakrabban tesszük tönkre okoseszközeinket

A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen...

A mobilos videógyártást forradalmasítja egy magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is...

Elrajtolt a 30. Budapesti Őszi Fesztivál

A Jancsó Miklós születésének 100. évfordulóját ünneplő Jancsó100! című esttel vette kezdetét vasárnap este a Városmajori Szabadtéri színpadon a 30. Budapesti Őszi Fesztivál, amely több mint 150 programmal és megújult formában várja a közönséget...

A többség a hagyományos tévézésre szavaz

Az emberek naponta 1-3 órát tévéznek, és egyre népszerűbbek a streaming és az online tartalmak – derül ki a Direct One TV szolgáltató idén augusztusban készült felméréséből. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók...

A nőkért kampányolnak a hazai sztárok

Néhány hazai híresség, influenszer összefogott és a női egyenjogúság mellett felemelve szavukat, az otthoni munka, a család körüli feladatok kapcsán hívják fel mindenki figyelmét arra, hogy a házimunka nem kizárólag a nők dolga. Ez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár leszek TV2 nézettség

Egy estével hetet nyert a TV2

A Sztárban sztár leszek bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának, de még a hétköznap esti ismétlései is erős nézettséget hoztak. Az RTL Klub legnézettebbje A mi kis falunk volt és az előválasztási vita is...

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...