- Hirdetés -

Buli a monitor előtt – ilyenek idén a céges karácsonyok

|

- Hirdetés -

Az internetre költöznek a céges karácsonyi partik, a vállalatok ezen a fórumon keresztül tudják megköszönni kollégáik egész éves munkáját. Az év végi online bulira több kreatív lehetőség is adódik, az elmaradó élő eseményen megspórolt pénzt pedig vagy jutalmazásra, vagy jótékony célokra fordítják a vállalatok.

Épp négy évvel ezelőtt, a 2016-os esztendő utolsó Marketing&Media lapszámában írtunk a céges karácsonyi partikról, hogy mik a legnépszerűbb bulihelyek, illetve programok ezeken az eseményeken. Mivel az idén a helyszínek sem állnak rendelkezésre, és a járványhelyzet miatt nem is engedélyezett tízfősnél nagyobb rendezvényt tartani, így a szokásos év végi buli, közös szórakozás sok vállalatnál elmarad.

Pedig a céges tréningekkel, csapatépítő programokkal foglalkozó Eureka Games szerint a pandémia ellenére szükség van valamiféle csapatépítésre akár az irodában, akár online formában. Mivel a fizikai távolság nem teszi lehetővé a valódi kapcsolódást, így a tartós otthonlétben lévő csapat szétesik. Jó néhány cég van a piacon, amely a résztvevők száma, kor-összetétele és a rendezvényre szánt büdzsé nagysága alapján személyre szabottan állít össze év végi online vállalati bulit. Ebben a mostani, különleges időszakban is nagy az igény arra, hogy meglegyen az együtt dolgozók karácsonyi hangulata, hogy legyen egy fórum, amelyen a vezetőség megköszönheti az elmúlt időszakot, a feszítettebb tempót, a home office-ban megnyúlt munkaidőt és teljesítményt.

Internetes programok

A legtöbb netes céges karácsonyi partit az ünnep előtti utolsó teljes munkahéten tartják, és a legnépszerűbb programok közé tartozik az online szabadulószoba, de van, ahol a vállalatok ismeretterjesztő előadásokkal, fejlesztőtréningekkel, színházi előadásokkal, koncertekkel ajándékozzák meg dolgozóikat. A legtöbb online céges parti legfeljebb két-, vagy internetes főzős program esetén háromórás.

A virtuális közös borkóstolók, gasztro workshopok és kézműves-foglalkozások jellemzően előre kiküldött hozzávalókból készülnek, miközben a résztvevőket az interneten keresztül ismert séfek, gasztrobloggerek irányítják. Nagyon népszerű a netes borkóstoló, amelynek során egy kisebb társaság leül a gép elé a megrendelt borokkal, az interneten keresztül közösen kóstolják őket és beszélgetnek az italokról egy borszakértő segítségével.

De létezik már online szabadulószoba is, ahol különböző helyszíneket járhatnak be a csapat tagjai, és ha nem is személyesen, de együtt élhetik át a kiszabadulás élményét. Ezek mellett keresettek az online kvíz-show-k vagy az ételkóstolók, amikor az alapanyagot szintén házhoz szállítják, és neten keresztül lehet megosztani egymással az élményeket.

A csapatösszetartás a Magyar Telekomnál is nagyon fontos, és az idén digitális eszközök segítségével tartják meg az év végi online rendezvényeiket. „Amellett, hogy a vállalat egésze számára, több ezer kollégánk részvételével tervezünk közös évértékelő fórumot az online térben, az egyes csapatok, szervezeti egységek is szerveznek többé-kevésbé formális digitális találkozókat. Úgy érezzük, az idén különösen fontos év végén visszatekinteni az elmúlt időszakra és közösen elismerni kollégáink erőfeszítéseit, így azt gondoljuk, online, biztonságos keretek között mindenképpen helye van a vállalati karácsonyi rendezvényeknek” – mondta el Kutas István vállalati kommunikációs igazgató.

Attól, hogy minden az online térbe költözött, a vállalati partik terén továbbra is van tere a kreativitásnak, az egyéni, cégre szabott programoknak. „Az ügyfeleink nagy része fontosnak tartja, hogy elérje azokat a márkacélokat, amelyekhez eszközként eddig az élő rendezvényeket használta. Ezen célokhoz B2B és B2C területen is jól használható eszköz az online event, amelynek jellege leggyakrabban (költség- és időkerettől függően) egy online kommunikációs platformon zajló esemény, ami inkább egy nagy létszámú meetingre hasonlít. A nagyobb volumenű online eventek már stúdióból, élő bejelentkezéssel, egy egyedi felületre streamelve zajlanak és egy tévéshow-hoz hasonló vizuális élményt nyújtanak” – mondta Duca Andrea, a HD Group managing partnere.

Reményt keltő jövő

A vakcina minél előbbi megjelenésével az élő rendezvények piaca is újraindulhat, a legoptimistábbak már március-áprilisra terveznek. „Azt gondolom, hogy a szakma nagy része jelenleg kora nyári indulással számol. A nagy nemzetközi események, például a kongresszusok, amelyek utazással járnak, valószínűleg később indulnak el, mint a helyiek. A digitális eszközök rutinszerű használata révén úgy gondoljuk, hogy az élő eseményeken mostantól mindig lesz live stream, tehát ezek az eventek hibriddé válnak” – mondta el Duca Andrea.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media idei utolsó számában olvasható, amelyben a szerkesztőbizottság tagjai, a hazai média- és reklámpiac és a digitális szektor meghatározó vezetői, illetve a legnagyobb hirdetők vezetői is értékelik 2020-at, illetve beszélnek az ünnepi és jövő évi terveikről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA