- Hirdetés -

Így autózzunk olcsóbban télen

|

- Hirdetés -

Az év végén, Magyarországon is sokan túlköltekeznek, ezért kénytelenek januárban visszafogni kiadásaikat. Mivel a háztartási költségek között 10,7 százalékkal a harmadik legnagyobb tétel a közlekedés, érdemes odafigyelni az autózással kapcsolatos kiadásokra, főleg ilyen hidegben, amikor jobban esik autóval járni, mint buszra várni, vagy biciklizni.

 

Az AAA AUTO megoszt néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan spórolhatunk még többet az autózás költségein. A tanácsok figyelembevételével akár 10-15%-kal is csökkenthetjük az üzemagyag fogyasztásunkat, ami éves szinten akár a 25 ezer forintot is elérheti, sőt mérsékelhetjük a környezeti terhelést is.

 

· Melegítsük be az autót!

Indulást követően néhány percig csak óvatosan vezessünk, hogy az olaj eljusson mindenhová, ahová kell és a motor is bemelegedjen. A meleg motor jobb hatékonyságú működése hozzájárul a jobb fogyasztáshoz.

 

· Vezessünk lassabban!

100 km/h sebesség felett minden 10 km/h 10%-kal növeli a fogyasztást. Tehát ha 100 km/h sebesség helyett 120-szal megyünk, akkor várhatóan 20%-kal több lesz az üzemanyag költségünk.

 

· Ne hirtelenkedjünk!

Ha hirtelen gyorsítva indulunk, vagy kilövünk a lámpáknál, akkor ugyan 2-3 percet nyerünk óránként, de az üzemanyag fogyasztásunk több, mint 30 százalékkal is nőhet.

 

· Ellenőrizzük a guminyomást rendszeresen!

A nem megfelelően felfújt abroncsok hamarabb elhasználódnak és az autónk fogyasztása is magasabb lesz. Hidegben más az ideális abroncsnyomás, mint nyáron. Mivel a gumi belső hőmérséklete a külső hőmérséklettel csökken, a benne lévő levegő összehúzódik, azaz csökken a gumira ható nyomás, ezért ajánlott 0,2 bar nyomást hozzáadni a gyártó által megadott értékhez. Az ajánlott nyomásértéket az autó használati útmutatójában, valamint a vezető oldali ajtó oldalán találjuk, esetleg a benzinnyíláson, vagy a kesztyűtartón olvasható.

 

· Cseréljük rendszeresen a légszűrőt!

Ha a légszűrőt 18-20 000 kilométerenként cseréljük, akkor a nem szennyezett szűrőkön keresztül a levegő könnyebben áramlik a motorhoz és jobb a motor teljesítménye, így akár 10%-kal is csökkenthetjük a fogyasztást.

 

· Tartsuk be a követési távolságot!

Ha az autópályán igyekszünk állandó sebességet tartani, jobb lesz a fogyasztásunk. Ezt elérhetjük úgy is, ha elég nagy távolságot tartunk az előttünk lévő autó és a sajátunk között, hogy egyenletesen és finoman tudjunk gyorsítani és elkerüljük a hirtelen fékezést.

 

· Állítsuk le a motort üresben állás helyett!

Ha 10 másodpercet járatjuk a motor üresben, akkor többet fogyaszt az autó, mintha újraindítanánk a motort. Ha leállítjuk a motort olyankor, amikor 1 percnél tovább várakozunk, az a szén-dioxid kibocsátást és a fogyasztást is csökkenti. 10 perc alatt egy áltagos autó közel 1/3 liter üzemanyagot éget el üresben.

 

· Készítsünk útvonaltervet előre!

Az 5 kilométernél rövidebb utak a leginkább környezetszennyezők, mivel a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet. Ha több dolgot intézünk el egymás után, a szén-dioxid kibocsátásunkat és a fogyasztásunkat is csökkenthetjük akár 20-50 százalékkal (ahhoz képest, mintha többször ugyanonnan indulva külön-külön tennénk meg ugyanazt a távolságot).

 

· Ne cipeljünk felesleges súlyt az autóval!

Minden felesleges kilogramm, amit autónkkal cipelünk 2%-kal csökkenti az üzemagyag hatékonyságot, tehát pakoljuk ki a felesleges dolgokat a csomagtartóból és tisztítsuk le a havat és a jeget is. A tetőcsomagtartót csak akkor szereljük fel, ha szükséges.

 

· Használjunk magasabb sebességfokozatot!

A magasabb sebességfokozat használatával üzemanyagot takaríthatunk meg és a motort is kíméljük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....