- Hirdetés -

Büntetett a Médiatanács

|

- Hirdetés -

Három televízió szolgáltatója szankciókat kapott korhatár-besorolási, termékmegjelenítés és kiegyensúlyozottsági követelmények megsértése miatt.

Állampolgári bejelentés alapján vizsgálta a Médiatanács a Hír TV Riasztás című április 30-ai adását és annak előzeteseit, ami alapján a csatorna szolgáltatójára 152 ezer forintos bírságot szabott ki helytelen korhatár-besorolás miatt: ugyanis azok a 12-es besorolás helyett kizárólag 16-os karikával, és csak este 21 és hajnali 5 óra között kerülhettek volna adásba. A műsorban többféle bűncselekményt és más felnőtt-témát úgy mutattak be, hogy azok a kiskorú nézők számára nem voltak feldolgozhatók. A kiskorúak védelme érdekében rendelkezik úgy a médiatörvény, hogy bizonyos tartalmak csak a késő esti, éjszakai időszakban, az adott korcsoport számára kevésbé elérhető műsorsávban tehetők közzé.

Összesen 150 ezer forint bírságot rótt ki a tanács az RTL Klub szolgáltatójára, miután az Édes Otthon című műsorszámának egyik áprilisi adásában egy építőanyag-márkát szabálytalanul népszerűsített: a műsor tartalmából nem következő, indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, és a nézőket a műsort támogató cég termékének megvásárlására ösztönözte.

A Fővárosi Munkaügyi és Közigazgatási Bíróság határozata alapján indult új eljárásban a grémium megállapította, hogy a TV2 nem tartotta be a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét a Tények című műsorában 2018. szeptember 12-én a Sargentini-jelentéssel kapcsolatban. A Médiatanács kötelezte a csatorna szolgáltatóját, hogy a Tényekkel egy időben értékelő magyarázat nélkül öt napon belül tegye közzé a Médiatanács erről szóló döntését vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy ugyanitt tizenöt napon belül adjon lehetőséget a kifogásolt hiányzó álláspont megjelenítésére.

Az éves beszámolásra kötelezett rádiók és televíziók vizsgálata

A Médiatanács megvizsgálta a 2018-ra vonatkozó beszámolási kötelezettség teljesítését az arra kötelezett helyi, körzeti és kisközösségi rádiók, illetve televíziók körében. A testület összesen 29 szolgáltató esetében állapított meg jogsértést, 16 szolgáltató néhány tízezer forintos bírságot kapott, 13-at pedig felhívásban szólított fel a testület a jogkövető magatartásra.

A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...