A Stahl konyhája műsorban feltűnő nem megfelelő termékmegjelenítés miatt összesen 8,12 millió forintra bírságolta a TV2 szolgáltatóját a Médiatanács. Négy televíziócsatorna szolgáltatója figyelmeztetést kapott tiltott szerencsejáték-reklámok közvetett sugárzása miatt.
Összesen 8,12 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Médiatanács a TV2 szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatási szabályok megsértése miatt. Az idei első negyedévben sugárzott Stahl konyhája több adásában a Ragyogó ötletek című szegmensben ugyan a műsorszám elején felhívták a figyelmet a termékmegjelenítésre, de 14-14 alkalommal indokolatlan hangsúllyal, hosszan, kiállításszerűen szerepeltettek egy mosogatógép-tisztító márkát, illetve a támogatás szabályait áthágva közvetlenül ösztönöztek a támogató termékének megvásárlására.
Egy futballkönyvhöz kapcsolt, engedély nélküli szerencsejáték-szervező reklámjai miatt kaptak figyelmeztetést az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatói. A csatornákon idén márciusban és áprilisban sugározták a kötet hirdetéseit, amelyek ugyan klasszikus kereskedelmi reklámok voltak, de közvetett kereskedelmi üzenetként feltűnt a termék borítóján és oldalain egy – a NAV engedélye nélkül működő – fogadóiroda, az Unibet cég logója.
Az érdi Rádió FM 87,8 MHz üzemeltetőjét a Médiatanács 30 ezer forintra bírságolta, mert a kisközösségi rádió egyik februári műsorhetét vizsgálva kiderült, hogy a szolgáltató a médiatörvényben meghatározott minimumhoz képest kevesebb hírműsort, helyi közélettel foglalkozó és mindennapi életet segítő műsort, valamint közszolgálati műsorszámot adott le, de szöveget és magyar zenét is kevesebbet sugárzott az általa vállaltaknál.
A Médiatanács a jogkövetkezmények alkalmazásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügy összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.