- Hirdetés -

Buszmegállók újrahasznosított hulladékanyagokból – így zöldít a JCDecaux

|

- Hirdetés -

A reklámpiacról sokaknak nem a fenntarthatóság jut eszébe először, pedig az outdoor hirdetés az egyik legzöldebb módja lehet a termékek és szolgáltatások népszerűsítésének. A közterületi reklámhordozók nagyban hozzájárulhatnak a fenntarthatóbb, vonzóbb és korszerűbb városok kialakításához. Ennek egy izgalmas megvalósulásáról beszélgettünk Dede Lászlóval, a JCDecaux Hungary pénzügyi igazgatójával.

Noha a reklámpiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk. Manapság mindemellett fontos elvárás az is, hogy mindezt lehetőleg a legkisebb környezeti lábnyommal, fenntartható módon tegyék a médiavállalatok.

A közterületi reklámpiacon nagy szerepet játszó JCDecaux 2009 óta a felelős növekedést és a körforgásos gazdaságot helyezi üzleti modelljének középpontjába. „Mivel az out of home hirdetések tartósan meghatározó szerepet töltenek be a reklámpiacon, ezért felelősséggel tartozunk tevékenységünk ökológiai lábnyomának minimalizálásáért” – mondta Dede László. Ennek megfelelően a vállalat nem csupán maximálisan érvényesíti a zöldszempontokat, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot a tevékenységében, hanem szisztematikusan vissza is méri a teljesítményét.

„Évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyekkel érdemben csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról, valamint szolgáltatásokról, természetbarát anyagok használatáról, vagy újrahasznosíthatóságról” – osztotta meg a szakember. „Magyarországon több éve fedezzük teljes energiafogyasztásunkat megújuló energiából, így 2017 és 2020 között több mint 60 százalékkal mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátásunk, és a hulladék újrahasznosítás terén is előrébb tartunk, mint azt eredetileg terveztük.” Az erőfeszítéseiknek meg is van az eredménye: a Morgan Stanley befektetési bank szerint a világ 80 országában jelenlévő vállalat fenntarthatósági szemléletét tekintve messze felülmúlja saját iparági átlagát.

Hulladékból dizájner utcabútor

A JCDecaux most újabb mérföldkőhöz érkezett: legújabb fejlesztésük eredményeként upcycling szemlélettel saját vagy más szektorokból származó alapanyagokból tervezik meg utcabútoraikat. Az üveg, a fa és a fém újra felhasználásával megépített buszmegállók először novemberben debütálnak Franciaországban.

A Polychrone névre hallgató koncepció egyszerű, moduláris kialakításával és innovatív anyaghasználatával tűnik ki a hagyományos megoldások közül. A buszváró oldalfalaihoz a karbantartásokból hátra maradt üveghulladékot használták fel, az alapszerkezet kialakításához pedig másodkézből származó mechanikus alkatrészeket választottak. Izgalmas részlet az építmény hátoldalán található rácsos szerkezet, amelyre növényeket futtatnak fel: ehhez használt kerékpárok alkatrészeit hasznosították újra. Egy másik, Tiny House elnevezésű modell esetében pedig az építési vasgerendák és karbantartási üvegelemek nyertek új életet.

A zöldebb városokért

„Az upcycling szemlélet több szempontból is előnyös, hiszen megelőzhetjük általa az új nyersanyagok kitermelését és csökkenthetjük a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó energiafelhasználásunkat” – mondta el Dede László. „Egy újrahasznosított anyagokból készült buszmegálló kitermelési és gyártási fázisba összesen 65 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár egy hagyományos modellhez képest.”

Az újrahasznosítás járulékos haszna, hogy megnyitja az utat a más ágazatokkal való új partnerségek lehetősége előtt is. Ez tehát egy igazi win-win szituáció, amelyben a JCDecaux képes a gazdasági fejlődést a szolgáltatási innovációval és a környezeti felelősségvállalással ötvözni. Mindezek eredménye pedig nem más, mint egy funkcionálisan és a vizuálisan is vonzó utcabútor, ami hozzájárulhat a fenntarthatóbb városok létrejöttéhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...