- Hirdetés -

Buszmegállók újrahasznosított hulladékanyagokból – így zöldít a JCDecaux

|

- Hirdetés -

A reklámpiacról sokaknak nem a fenntarthatóság jut eszébe először, pedig az outdoor hirdetés az egyik legzöldebb módja lehet a termékek és szolgáltatások népszerűsítésének. A közterületi reklámhordozók nagyban hozzájárulhatnak a fenntarthatóbb, vonzóbb és korszerűbb városok kialakításához. Ennek egy izgalmas megvalósulásáról beszélgettünk Dede Lászlóval, a JCDecaux Hungary pénzügyi igazgatójával.

Noha a reklámpiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk. Manapság mindemellett fontos elvárás az is, hogy mindezt lehetőleg a legkisebb környezeti lábnyommal, fenntartható módon tegyék a médiavállalatok.

A közterületi reklámpiacon nagy szerepet játszó JCDecaux 2009 óta a felelős növekedést és a körforgásos gazdaságot helyezi üzleti modelljének középpontjába. „Mivel az out of home hirdetések tartósan meghatározó szerepet töltenek be a reklámpiacon, ezért felelősséggel tartozunk tevékenységünk ökológiai lábnyomának minimalizálásáért” – mondta Dede László. Ennek megfelelően a vállalat nem csupán maximálisan érvényesíti a zöldszempontokat, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot a tevékenységében, hanem szisztematikusan vissza is méri a teljesítményét.

„Évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyekkel érdemben csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról, valamint szolgáltatásokról, természetbarát anyagok használatáról, vagy újrahasznosíthatóságról” – osztotta meg a szakember. „Magyarországon több éve fedezzük teljes energiafogyasztásunkat megújuló energiából, így 2017 és 2020 között több mint 60 százalékkal mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátásunk, és a hulladék újrahasznosítás terén is előrébb tartunk, mint azt eredetileg terveztük.” Az erőfeszítéseiknek meg is van az eredménye: a Morgan Stanley befektetési bank szerint a világ 80 országában jelenlévő vállalat fenntarthatósági szemléletét tekintve messze felülmúlja saját iparági átlagát.

Hulladékból dizájner utcabútor

A JCDecaux most újabb mérföldkőhöz érkezett: legújabb fejlesztésük eredményeként upcycling szemlélettel saját vagy más szektorokból származó alapanyagokból tervezik meg utcabútoraikat. Az üveg, a fa és a fém újra felhasználásával megépített buszmegállók először novemberben debütálnak Franciaországban.

A Polychrone névre hallgató koncepció egyszerű, moduláris kialakításával és innovatív anyaghasználatával tűnik ki a hagyományos megoldások közül. A buszváró oldalfalaihoz a karbantartásokból hátra maradt üveghulladékot használták fel, az alapszerkezet kialakításához pedig másodkézből származó mechanikus alkatrészeket választottak. Izgalmas részlet az építmény hátoldalán található rácsos szerkezet, amelyre növényeket futtatnak fel: ehhez használt kerékpárok alkatrészeit hasznosították újra. Egy másik, Tiny House elnevezésű modell esetében pedig az építési vasgerendák és karbantartási üvegelemek nyertek új életet.

A zöldebb városokért

„Az upcycling szemlélet több szempontból is előnyös, hiszen megelőzhetjük általa az új nyersanyagok kitermelését és csökkenthetjük a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó energiafelhasználásunkat” – mondta el Dede László. „Egy újrahasznosított anyagokból készült buszmegálló kitermelési és gyártási fázisba összesen 65 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár egy hagyományos modellhez képest.”

Az újrahasznosítás járulékos haszna, hogy megnyitja az utat a más ágazatokkal való új partnerségek lehetősége előtt is. Ez tehát egy igazi win-win szituáció, amelyben a JCDecaux képes a gazdasági fejlődést a szolgáltatási innovációval és a környezeti felelősségvállalással ötvözni. Mindezek eredménye pedig nem más, mint egy funkcionálisan és a vizuálisan is vonzó utcabútor, ami hozzájárulhat a fenntarthatóbb városok létrejöttéhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...