- Hirdetés -

Bűvösvölgy nyílt Sopronban

|

Csütörtökön tartották a harmadik, soproni Bűvösvölgy ünnepélyes megnyitóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiaértés-oktató hálózatának bővítéseként. A járványhelyzet miatt a létesítményt a virtuális téren keresztül adta át Karas Monika, a hatóság elnöke és Farkas Ciprián, a város polgármestere. A két hét óta már tesztüzemben működő központba évente kilencezer fiatal érkezhet, ahol a gyerekek a foglalkozásokon játszva, aktív alkotófolyamatok során tanulhatják meg, hogyan hat rájuk a média, hogy így értőbb, tudatosabb médiafogyasztókká váljanak.

A soproni Bűvösvölgyben képzett médiaértés-oktatók egyedülálló eszközpark segítségével, modern stúdiókban tartanak foglalkozásokat, melyeken a gyerekek filmet, magazincímlapot, rádióműsort, reklámot vagy hírösszeállítást készíthetnek. Az internetbiztonságnak szentelt foglalkozásokon a csoportok sérelmes online helyzetekkel, adatvédelemmel vagy megtévesztő tartalmakkal szembesülhetnek. Sopronban debütál az influenszerek dilemmáival foglalkozó interaktív foglalkozás, és a képfoglalkozáshoz elsőként itt tartozik fotósarok is, ahol a gyerekek akár egymásról is készíthetnek címlapfotót.

A filmes foglalkozáson a gyerekek megtapasztalhatják, hogyan áll össze egy film, és kipróbálhatják magukat a legfontosabb szerepkörökben. A hírekkel foglalkozó programon a gyerekek megtanulják, hogy milyen szempontok alapján kerülhet be egy hír az esti híradóba, és hogy a figyelemfelkeltő híradás hogyan közvetíti a valóságot. A képstúdióban magazincímlapot és beloldalakat szerkesztve kísérletezhetnek a vizuális kommunikáció fogásaival, valódi hírügynökségi képeken ismerhetik meg a sajtókép műfaji kereteit. Bűvösvölgy profi hangstúdiójában találkozhatnak azokkal az eszközökkel, amelyekkel az igazi rádiósok is dolgoznak. A nagyobbak saját rádióműsort állíthatnak össze, a kisebbek animációs filmrészletek alázörejezését és szinkronizálását készíthetik el. Közösen, csapatmunkában figyelhetik meg, hogyan hathatnak rájuk a reklámok, amikor maguk is összeállítanak egyet kész felvételekből, saját kreatív elképzeléseik szerint.

A Netkockázat-foglalkozáson a gyerekek különböző szituációs játékokon keresztül ismerhetik meg az online adatvédelem, az online zaklatás, behálózás vagy a szexting jelentését és lehetséges következményeit. A Netvizsgáló viszont olyan feladatok közös megoldásába vonja be őket, amelyekhez csupán internetes böngészésre van szükség: közösen szervezhetnek kirándulást, ünnepséget, tehetségkutatót. A gyerekek ellenőrizhetik, hitelesek-e az adott oldalon az információk, és megfigyelhetik a kereskedelmi szándékot is egy-egy weboldalon. Újdonság az Influenszermenedzser 2020 című foglalkozás, amelyben a gyerekekkel egy influenszereket menedzselő ügynökség munkatársait játszhatják el, amikor a véleményvezéreik problematikus helyzetekbe kerülnek, ezek megoldásához pedig az ő tanácsaikra van szükség.

Az új létesítmény 840 négyzetméteres területével a legnagyobb Bűvösvölgy, tágasabb a már működő budapesti és debreceni házaknál. A központot az NMHH saját épületében alakította ki a Kossuth Lajos utcában található irodája mellett, három szinten, hat stúdióval. Naponta ötven (a járványidőszakban csak negyven), évente kilencezer gyerek érkezhet a központba. Az 1,6 milliárd forintos beruházás teljes költségét – a médiatörvény által előírt módon – a média- és hírközlési szolgáltatók által befizetett bírságokból fedezi a hatóság, ahogy a teljes, 2014 óta működő Bűvösvölgy-hálózat üzemeltetési költségeit is.

A foglalkozásokra iskolai szervezésben, csoportosan lehet jelentkezni a meghirdetett regisztrációs időszakokban. A központ célcsoportja a 9-16 éves korosztály, vagyis a 3-10. évfolyamok diákjai. A soproni Bűvösvölgy a teljes Győr-Moson-Sopron és Vas megyékből, valamint Zala és Veszprém megye egyes, a budapesti központhoz képest könnyebben megközelíthető részeiből várja az osztályokat és kísérőtanáraikat. A látogatás minden csoportnak ingyenes, a Sopronon kívülről érkezők buszos szervezését, költségeit átvállalja az NMHH.

Az NMHH Bűvösvölgy-hálózata nem csak foglalkozásokat tart. Honlapja a Médiaszertár menüpontjában tanórán és otthon is felhasználható médiaértési segédanyagokat kínál pedagógusoknak, emellett influenszerekkel százezres nézettségű edukációs videós kampányt is indított az álhírek felismerésére és a fiatal véleményvezérek tartalmainak értőbb befogadására.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...