Arany, Ezüst és Bronz Oroszlánt is kapott a Cannes Lions fesztiválon a Deutsche Telekom nemzetközi projektje, amiben a Magyar Telekom szakemberei is fontos szerepet játszottak – számolt be az eredményekről az mmonline.hu-nak Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom marketingkommunikációs igazgatója. A kampány keretében egy speciális, kiterjesztett valóság tartalmak megjelenítésére alkalmas applikációt vetettek be, és együttműködtek a Gorillaz zenekarral.
A tavalyi hagyományokat folytatja idén is jól szerepel Cannes-ban a Telekom Csoport, a társaság ismét egy applikáció köré szervezett kampánnyal győzte meg a zsűrit. „A Deutsche Telekom nemzetközi projektjéről van szó, de Magyarország az egyik kiemelt ország ebben, és a kampány nemzetközi csapatában magyarok is voltak” – mondta el az mmonline.hu-nak Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom marketingkommunikációs igazgatója.
A kampányban egy The Lenz nevű alkalmazás, illetve a Gorillaz együttessel történő együttműködés játszotta a főszerepet. „Aki letöltötte az applikációt és bármilyen magenta színű felületre irányította a telefon kameráját, annak augmented reality (kiterjesztett valóság, AR – a szerk.) formában különböző Gorillaz tartalmak jelentek meg. A zsűri Cannes-ban azt értékelte leginkább, hogy sikerült összekötnünk az outdoor jelenlétett a digitális megoldásokkal. Emellett nem volt még olyan AR applikáció, aminél a szín volt a megkülönböztető jel” – tette hozzá Juhász Péter Tibor.
Az eddig három elismerést besöprő kampány egyik központi országa volt Magyarország, Budapesten tartottak Gorillaz lemezbemutató koncertet. A Deutsche Telekom egyébként a múlt évben is egy applikációval, a demenciakutatást támogató Sea Hero Quest-tel ért el komoly sikereket Cannes-ban.
A kreativ.hu beszámolója szerint nagy magyar siker is született már Cannes-ban, Medina Paloma és Hadnagy Luca, a HPS pr szakemberei arany oklevelet nyertek a Young Lions pr kategóriájában, ami a 30 évnél fiatalabbaknak szóló verseny.