- Hirdetés -

Cégek tízezreit veszi célba a Google képzési programja

|

További 20 000 kis- és középvállalkozás elérését célozza meg a Google a Digitális Workshop programjával 2018 végéig. Az ingyenes képzésre idén 35 városban jelentkezhetnek az érdeklődők.

A Google országszerte, partnerekkel közösen szervezi a Digitális Workshop programját, amelynek elsődleges célja, hogy csökkentse a magyar munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést. Az ingyenes képzések, eszközök és a személyes konzultációs lehetőség mind arra hivatott, hogy segítse a résztvevőket a megfelelő tudás megszerzésében, mely nagy lépést jelent majd mind a karrierépítésben, mind a saját üzletük fejlesztésében.

A mai nappal a „Grow with Google” elnevezésű platform is elindul, mely magában foglalja az összes képzési lehetőséget: online és offline előadások, ingyenesen elérhető eszközök, számos, az üzleti fejlődés vertikumára jellemző tartalommal, az önfejlesztéstől az üzleti növekedésig. „Nagy öröm számunkra, hogy már 35 000 kis- és középvállalkozás vett részt az online képzésünkön, vagy vett részt a 100 workshop és a 4000 személyes konzultáció valamelyikén, melyeket országszerte 26 városban szerveztünk” – mondta el Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.

A 2018-as év elején a Google készített egy hatástanulmányt, a Digital Workshop résztvevői körében, hogy pontos képet kapjon a visszajelzések alapján a képzés hatékonyságáról. A válaszokból többek között kiderül, hogy a képzésből a résztvevők a a weboldalfejlesztés és keresőmotor-optimalizálás témakört, az analitikában hasznosítható eszközök megismerését és az online tartalom létrehozásával kapcsolatos előadásokat tartották a leghasznosabbnak.

A válaszadók háromnegyede sokkal magabiztosabbnak érezte magát digitális képességeik terén a tanfolyam után. A válaszadók 95 százaléka azt a visszajelzést adta, hogy az előadások nagy szerepet játszottak későbbi, exporttal kapcsolatos döntéseikben, 10 százalékuk pedig már megkezdte a határon túli terjeszkedést. A válaszadók 8 százaléka három hónappal a tanfolyam befejezése után új munkahelyeket teremtett.

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztésén túl, a Google karitatív ágának, a Google.org támogatásának köszönhetően szintén tavaly indult a Technológiai Oktatásért Alapítvány KódKlub elnevezésű projektje, amely 150 hátrányos helyzetű, gyermekotthonban élő gyermekkel ismertette meg a programozás alapjait. A projekt 10 város 12 gyermekotthonában 10 héten át volt lehetősége a gyerekeknek, hogy tanuljanak szakavatott tech tanároktól.

Az európai gazdaság és társadalom digitális átalakuláson megy keresztül, mely hatalmas lehetőséget kínál a növekedésre, fejlesztésre és munkahelyek teremtésére. Ennek az átalakulásnak a következtében folyamatosan változnak azon képességek tárháza is, amellyel a munkakeresőknek, illetve a saját üzletüket bővíteni kívánó vállalkozóknak rendelkeznie kell. Az elkövetkezendő 10-15 évben, a digitalizáció megváltoztatja majd az általános munkakörnyezetet, 21 millió új munkalehetőség nyílik majd meg és a munkahelyek 90 százalékában már valamilyen szintű digitális tudásra lesz szükség.

Mindazonáltal, az Európai Bizottság adatai szerint, az EU lakosságának 44 százalékának és a munkaerőpiac 37 százalékának nem elégségesek a digitális képességei, annak ellenére, hogy az ICT szaktudással rendelkezők iránti igény egyre nő. Nagyjából 500 ezer pozíció maradhat jó eséllyel betöltetlen 2020-ig, illetve 10-ből 4 európai vállalat számolhat majd be a pozícióik betöltésének nehézségeiről.

A ’Grow with Google’ kezdeményezés egyének számára biztosítja a digitális írástudás alapjainak elsajátítását és a különböző méretű vállalkozások számára a valós növekedést. Emiatt a Google nemrégiben kitűzte, hogy 2020-ig Európa-szerte 1 millió embernek fog segíteni a munkaerőpiaci elhelyezkedésben, vagy az üzleti céljaik kiaknázásában, mely egyezik a Európai Bizottság digitális készségeket fejlesztő célkitűzéseivel is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...