- Hirdetés -

Célkeresztben az iskolák

|

- Hirdetés -

A magyar iskolák sincsenek biztonságban a digitális bűnözők akcióival szemben. A rosszindulatú támadások száma az oktatási intézmények esetében is roppant magas, a terhelés pedig a digitális oktatás alatt csak növekedett – hívja fel a figyelmet a Panda Security, az iskolák védelmét biztosító végpontokon regisztrált események alapján. Éppen ezért minden hálózaton kritikus fontosságú a megfelelő védelem biztosítása.

A pandémia nem csupán új intézkedési tervek, a digitális oktatásra történő átállás és a folyamatos tájékoztatás okán adott új feladatot az iskolafenntartóknak és vezetőknek. Mára egyértelművé vált, hogy az IT-védelemmel is foglalkozniuk kell, hiszen a kiberbűnözés a hazai iskolákat is elérte. Összesen 27 magyar közoktatási intézmény, közel 2700 végpontjának statisztikái alapján az adatok azt tükrözik, hogy igen komoly veszélynek vannak kitéve az oktatási intézmények hálózatai is. Január és szeptember között ugyanis az intézményekhez tartozó összesen 510 gépen több mint 34000 olyan észlelést jelzett a Panda rendszere, amely mögött akár rosszindulatú támadás is húzódhatott.

Ezek között adathalász próbálkozások, különböző hackereszközök és egyéb nemkívánatos programok is akadtak, de a leggyakoribb támadási kísérlet az volt, amikor a felhasználókat rosszindulatú programok URL-jére való kattintásra csábították. Ez az összes azonosított támadási kísérletnek több mint 80 százalékát tette ki.

„Az ebben a körben használt digitális eszközökön nagyon sok érzékeny információ, így tanárok és diákok adatai találhatók. Elgondolkodtató adat, hogy az Egyesült Államokban, a K-12 Kiberbiztonsági Központ adatai szerint 2016 óta Texas államban az iskolák ellen végrehajtott digitális támadások 7 millió dollárnyi kárt okoztak. Ám nem csak ezen a területen van miért aggódni. A bűnözők blokkolják a tanítást, ami után a rendszer visszaállítása körülményes lehet. Sajnos arra is volt már példa a tengerentúlon, hogy az oktatási rendszerbe ijesztő, erőszakos tartalmakat töltöttek fel” – mondta Gölcz Dénes, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatója.

Az azonosított események alapján az is kiderült, hogy a hálózatok a pandémia miatt szükségszerűen elrendelt távmunka és digitális oktatás alatt egyértelműen nagyobb terhelésnek voltak kitéve. Az észlelések száma márciusban, áprilisban, májusban és júniusban is nagyon magasra szökött. Április kivételével rendre meghaladta a havi 5000 esetet, de áprilisban is elérte a 4200-at. Az adatok azért is számítanak kiemelkedően magasnak, mert januárban és februárban, amikor még a hagyományos oktatási rend volt érvényben, 3686 és 2250 alkalmat regisztrált a Panda. Ennek egyik magyarázata, hogy a védelmi körbe bevont számítástechnikai eszközök kétharmada laptop volt, amelyet a távoktatás ideje alatt folyamatosan használtak gazdáik. Így összességében ezeken az eszközökön az oktatási intézmények bezárása ellenére felhasználói aktivitáscsökkenés nem volt.

„Az iskolák azért jelenthetnek vonzó célpontot a hackerek számára, mert jellemzően gyengébb a védelmük, mert nem tudnak eleget költeni kibervédelemre és alacsonyabb a felhasználói tudatosság. A mostani eseteket és esetszámokat látva éppen ezért mindenképpen szükség van a felhasználók egyéni felelősségének tudatosítására is, ami az egyre érettebb, digitálisan képzett generációk számára alapvető érdek lesz” – tette hozzá a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...