Rengeteg a negatív hír, a társadalom frusztrált, a világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön – állítja Metykó Tibor. A KÉSZ Csoport marketing igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta, hogy milyen hatással volt rá a tavalyi Marketing Summit és beszélt arról is, hogy milyen szerepe van a marketingnek az építőiparban.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- A marketinget kicsit a zenéhez, vagy a sporthoz tudnám hasonlítani: ha jól csinálod, óriási tömegeket mozgathatsz meg vele. Emellett tudom, hogy kérdésre kérdéssel nem illik, de talán ezegyszer eltekinthetünk ettől: Ha mi, szakmabeliek nem hiszünk benne, akkor ki fog?
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- A KÉSZ Csoport építőipari márkaként évekkel ezelőtt nem volt a marketing térképen, de elkötelezett célunk, hogy a márkát vonzóvá és ismertté tegyük. A Marketing Summit egy olyan esemény, amit méltán tartanak a szakma csúcsrendezvényének, ahol képviselteti magát a szakma krémje. Ezentúl őszintén hiszem, hogy a marketing ahogy nálunk is, az elmúlt pár évben még inkább magasabb polcra került más vállalatok életében is, egy ilyen intenzív szakmai eseményen pedig rengeteget tanulhatunk egymástól, ezért nem kérdés, hogy nekünk is ott a helyünk.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- Emlékszem, hogy tavaly a Summit után hetekig „fárasztottam” a kollégákat új irányokkal és ötletekkel, amiket magamba szívtam a rendezvényen. Idén kiállítóként, ha csak egy új gondolat, vagy insight lesz, amivel mindenki távozik a standunktól, én már boldog leszek.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Olyan világot élünk, amikor hirtelen minden megváltozott, és sajnos szinte havonta vannak olyan történések, amik lekötik az emberek figyelmét. Tekintve, hogy ezek javarészt negatív eseményekhez kötődnek, a társadalom globálisan frusztrált és bizonytalan. A világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek szerintem döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön.
- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- Fentiek miatt kicsit talán minden vállalat befelé fordult, hogy a saját működését optimalizálja és a lehető legkisebb mértékben érintse negatívan az elkövetkező, várhatóan kihívásos időszak. Nekünk, marketingeseknek azonban sosem szabad figyelmen kívül hagyni azt, akihez szólunk. Az a legfontosabb, hogy a perszónáink igényeire, vagy netán aggodalmaira adjunk megnyugtató, vagy inspiratív válaszokat. Én azt látom, hogy sokan most nem ezt teszik.
- A KÉSZ Group számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Az építőipar Magyarországon jelenleg majd’ 400 ezer embernek ad munkát, így nem meglepő módon a gazdaság egyik motorja volt az elmúlt időszakban. Ez a boom jó eséllyel konszolidálódni fog a közeljövőben, a beruházási kedvet fékezheti a jelenlegi gazdasági helyzet, látunk már erre utaló jeleket. Emellett az építőipar egy hendikeppes terep: az iparág megítélése nem túl jó, bár sokat javult az elmúlt időszakban, de bőven van hova fejleszteni. A mi iparági purpose-ünk egyértelműen az, hogy ezen a pejoratív közegen és megítélésen változtassunk kommunikációs eszközökkel, szexivé tegyük az építőipart. Mivel a KÉSZ Csoport megítélése és vonzereje az iparági átlag duplájával növekszik, azt hiszem jó úton járunk. A célunk emellett az, hogy a prognosztizált recesszió ellenére se lassítsunk (marketing szempontból sem), és megelőzvén a piacot, győztesen jöjjünk ki ebből az időszakból is. Azon vagyunk, hogy a márkaépítés mellett tagvállalatainknak leadeket szerezzünk.
- Milyen kihívást jelent egy főleg B2B cég márkaépítése?
- A B2B mindig más, mint a B2C közeg. Velünk ATL-ben nem sokat találkozol, ettől függetlenül nagyon fontos célcsoportunk a lakosság employer branding szempontból. Egyébként azt látom, hogy a B2B marketing is mindinkább átalakul, és bár ezelőtt alap és kizárólagos volt a személyes meggyőzés, ma már a digitális marketing taktikák is működnek. Inkább úgy fogalmaznék, hogy nehezített a pálya: a B2C fogyasztók teljesen hozzászoktak az online vásárláshoz például, a mi esetünkben azonban ez lehetetlen folyamat. Irodaházat, vagy sportlétesítményt nem adsz el a webshopodon. ????
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Általában mi vagyunk a vállalatok szócsövei, de jó eséllyel a legaktívabb tagjai, ha kommunikációról, vagy a közvélemény formálásáról van szó: ez óriási felelősség nem csak a szakmára nézve, de a saját vállalatunkra is. Minden szónak, aktivitásnak súlya van. A Summit-on nagy dózisban kapod, és ha megtalálod azt, ami releváns számodra, akkor egészen biztosan nem mész haza üres kézzel.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Ha marketinges vagy, akkor véleményem szerint itt a helyed: a legsikeresebb szakemberektől tanulhatsz és inspirálódhatsz. Ha nem vagy marketinges, de szeretnéd érteni azt a gondolkodást, ami az üzleted meghatározó ereje lehet már rövidtávon is, akkor szintén találkozzunk a Várkert Bazárban!