- Hirdetés -

Célunk, hogy szexivé tegyük az építőipart

|

- Hirdetés -

Rengeteg a negatív hír, a társadalom frusztrált, a világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön – állítja Metykó Tibor. A KÉSZ Csoport marketing igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta, hogy milyen hatással volt rá a tavalyi Marketing Summit és beszélt arról is, hogy milyen szerepe van a marketingnek az építőiparban.

 

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketinget kicsit a zenéhez, vagy a sporthoz tudnám hasonlítani: ha jól csinálod, óriási tömegeket mozgathatsz meg vele. Emellett tudom, hogy kérdésre kérdéssel nem illik, de talán ezegyszer eltekinthetünk ettől: Ha mi, szakmabeliek nem hiszünk benne, akkor ki fog?

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A KÉSZ Csoport építőipari márkaként évekkel ezelőtt nem volt a marketing térképen, de elkötelezett célunk, hogy a márkát vonzóvá és ismertté tegyük. A Marketing Summit egy olyan esemény, amit méltán tartanak a szakma csúcsrendezvényének, ahol képviselteti magát a szakma krémje. Ezentúl őszintén hiszem, hogy a marketing ahogy nálunk is, az elmúlt pár évben még inkább magasabb polcra került más vállalatok életében is, egy ilyen intenzív szakmai eseményen pedig rengeteget tanulhatunk egymástól, ezért nem kérdés, hogy nekünk is ott a helyünk.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Emlékszem, hogy tavaly a Summit után hetekig „fárasztottam” a kollégákat új irányokkal és ötletekkel, amiket magamba szívtam a rendezvényen. Idén kiállítóként, ha csak egy új gondolat, vagy insight lesz, amivel mindenki távozik a standunktól, én már boldog leszek.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Olyan világot élünk, amikor hirtelen minden megváltozott, és sajnos szinte havonta vannak olyan történések, amik lekötik az emberek figyelmét. Tekintve, hogy ezek javarészt negatív eseményekhez kötődnek, a társadalom globálisan frusztrált és bizonytalan. A világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek szerintem döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön.

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Fentiek miatt kicsit talán minden vállalat befelé fordult, hogy a saját működését optimalizálja és a lehető legkisebb mértékben érintse negatívan az elkövetkező, várhatóan kihívásos időszak. Nekünk, marketingeseknek azonban sosem szabad figyelmen kívül hagyni azt, akihez szólunk. Az a legfontosabb, hogy a perszónáink igényeire, vagy netán aggodalmaira adjunk megnyugtató, vagy inspiratív válaszokat. Én azt látom, hogy sokan most nem ezt teszik.

- A KÉSZ Group számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Az építőipar Magyarországon jelenleg majd’ 400 ezer embernek ad munkát, így nem meglepő módon a gazdaság egyik motorja volt az elmúlt időszakban. Ez a boom jó eséllyel konszolidálódni fog a közeljövőben, a beruházási kedvet fékezheti a jelenlegi gazdasági helyzet, látunk már erre utaló jeleket. Emellett az építőipar egy hendikeppes terep: az iparág megítélése nem túl jó, bár sokat javult az elmúlt időszakban, de bőven van hova fejleszteni. A mi iparági purpose-ünk egyértelműen az, hogy ezen a pejoratív közegen és megítélésen változtassunk kommunikációs eszközökkel, szexivé tegyük az építőipart. Mivel a KÉSZ Csoport megítélése és vonzereje az iparági átlag duplájával növekszik, azt hiszem jó úton járunk. A célunk emellett az, hogy a prognosztizált recesszió ellenére se lassítsunk (marketing szempontból sem), és megelőzvén a piacot, győztesen jöjjünk ki ebből az időszakból is. Azon vagyunk, hogy a márkaépítés mellett tagvállalatainknak leadeket szerezzünk.

- Milyen kihívást jelent egy főleg B2B cég márkaépítése?

- A B2B mindig más, mint a B2C közeg. Velünk ATL-ben nem sokat találkozol, ettől függetlenül nagyon fontos célcsoportunk a lakosság employer branding szempontból. Egyébként azt látom, hogy a B2B marketing is mindinkább átalakul, és bár ezelőtt alap és kizárólagos volt a személyes meggyőzés, ma már a digitális marketing taktikák is működnek. Inkább úgy fogalmaznék, hogy nehezített a pálya: a B2C fogyasztók teljesen hozzászoktak az online vásárláshoz például, a mi esetünkben azonban ez lehetetlen folyamat. Irodaházat, vagy sportlétesítményt nem adsz el a webshopodon. 😊

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Általában mi vagyunk a vállalatok szócsövei, de jó eséllyel a legaktívabb tagjai, ha kommunikációról, vagy a közvélemény formálásáról van szó: ez óriási felelősség nem csak a szakmára nézve, de a saját vállalatunkra is. Minden szónak, aktivitásnak súlya van. A Summit-on nagy dózisban kapod, és ha megtalálod azt, ami releváns számodra, akkor egészen biztosan nem mész haza üres kézzel.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Ha marketinges vagy, akkor véleményem szerint itt a helyed: a legsikeresebb szakemberektől tanulhatsz és inspirálódhatsz. Ha nem vagy marketinges, de szeretnéd érteni azt a gondolkodást, ami az üzleted meghatározó ereje lehet már rövidtávon is, akkor szintén találkozzunk a Várkert Bazárban!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....