- Hirdetés -

CES: nagyon pörögnek a tévégyártók

|

Feltekerhető készülék az LG-től, moduláris tévé a Samsungtól, HDR10+-t támogató OLED televízió a Panasonic-tól – az idei CES-en egyelőre a tévégyártók szolgáltatták a legnagyobb meglepetéseket.

A hagyományosan az év elején, Las Vegasban megrendezett CES jó erőpróba a legnagyobb tévégyártók számára, ráadásul fontos tájékozódási pont a piacnak és a fogyasztóknak is, hiszen az itt bemutatott újdonságok jelentős része néhány hónap múlva, de legkésőbb a karácsonyi szezonra már kapható lesz. Ennek megfelelően az elmúlt években számos meglepetéssel szolgáltak a szektor meghatározó cégei, azonban idén még erre is rádobtak egy lapáttal.

Az LG már a CES előtt megkezdte a ráhangolást, néhány nappal a Las Vegas-i rendezvényt megelőzően jelentették be ugyanis a világ legnagyobb, 88 colos, 8K felbontásra képes OLED televízióját. Az igazi nagy dobást azonban megtartották a kiállításra: egy feltekerhető tévével lepték meg a világot. A készülék egy speciális tárolóból bújik elő és oda is kerül vissza, ha tulajdonosa úgy dönt, nincs rá szükség, mindezt úgy, hogy gombnyomásra feltekeredik, mint ahogyan egy posztert, vagy egy szőnyeget tekerünk fel.

A helyszíni beszámolók alapján igazán látványosra sikerült a bemutató és volt olyan tudósító, aki azonnal vásárolt volna a készülékből. Sajnos erre egyelőre nincs lehetőség, az LG bemutatóján ugyanis nem derült ki, hogy mikortól kezdik forgalmazni, vagy egyáltalán piacra dobják-e a készüléket.

A Samsung egy moduláris televízióval, a „The Wall”-lal, vagyis A Fallal állt elő, ami a világ első, 146 hüvelykes képátlójú, MicroLED készüléke. A dél-koreai cég koncepciója szerint a tévékészülék amellett, hogy a fogyasztók számára kiemelkedő vizuális élményt nyújt, az okosotthonok központjaként is funkcionál majd. A MicroLED technológia hihetetlenül éles képet biztosít bármilyen méret, felbontás vagy forma esetén. A megoldás lényege a microméter nagyságú LED-ek használatában rejlik, amelyek sokkal kisebbek a jelenleg alkalmazott LED-eknél és saját maguk fényforrásaként szolgálnak. Ez azt jelenti, hogy ezeknél a televízióknál nincs szükség színszűrőkre vagy háttérvilágításra, mégis képesek kivételes élményt nyújtani tévénézés közben. Modul alapú, káva nélküli kialakításának köszönhetően a „The Wall” lehetőséget nyújt arra, hogy a fogyasztók saját igényeiknek megfelelően alakítsák televíziójuk méretét és formáját. A képernyő alkalmazkodik a különböző felhasználási célokhoz, a különféle igényeknek megfelelően akár egy teljes falat lefedő kijelzőként is funkcionálhat.

A Samsung emellett bemutatta az első QLED TV-jét 8K képminőséggel és mesterséges intelligenciát (AI) használó technológiával, amely a nemzetközi forgalomban elsőként Dél-Koreában és az Egyesült Államokban lesz elérhető 2018 második felétől.

A Panasonic a világ első, a HDR10+ dinamikus metaadat-technológiáját támogató OLED televízióival érkezett a CES-re. A technológia jelentős előnyöket nyújt, hiszen egyedileg optimalizált jeleneteket tartalmazó képélményt jelenít meg a nézőknek. A Panasonic tervei szerint további, még nem bejelentett termékei is támogatni fogják a technológiát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...