- Hirdetés -

Coca-Cola – körforgásos gazdasággal a hulladékmentes világért (x)

|

- Hirdetés -

Korunk egyik legégetőbb globális kihívása a természetben felhalmozódott hulladék mennyisége és annak kezelése. A Coca-Cola – a többi élelmiszer- és FMCG-gyártóhoz hasonlóan – leginkább a csomagolási hulladék kapcsán érintett. Az élelmiszerek csomagolása ma nehezen elkerülhető, hiszen garanciát jelent a benne lévő termék épségére, tisztaságára, összetételére, származására. Ugyanakkor közös érdekünk, hogy a csomagolóanyagok ne szemétként végezzék a természetben, hanem hasznosítsuk újra, hogy új funkciót ellátva ismét részt vegyen az alapanyagok körforgásában. (x)

A Coca-Cola Vállalat szakemberei napi szinten dolgoznak a környezetre gyakorolt hatásuk enyhítésén. Egyfelől a felhasznált energia optimalizálásával csökkentik a vállalat ökológiai lábnyomát, a magyarországi palackozóüzem termékei például zöld energiával készülnek. Másfelől pedig a kibocsátás minimalizálása a cél: a széles csomagolási portfólió segít abban, hogy minden helyzethez és elváráshoz elérhető legyen az optimális kiszerelés és csomagolóanyag, amely következtében a lehető legkevesebb hulladék keletkezik.

A vállalat központi célkitűzése, hogy segítsen megvalósítani egy Hulladékmentes Világot, ennek egyik alapköve a körforgásos gazdaság. A cél megvalósítása érdekében partnerségre lépett számos vállalati, civil és kormányzati szervezettel, elősegítendő olyan ígéretes, innovatív technológiák és csomagolási megoldások kifejlesztését és nagyüzemi szintű megvalósítását, amelyek lehetővé teszik a körforgásos gazdaság kialakítását. Az elképzelés keretében minden felhasznált nyersanyag – így a műanyag, alumínium és az üveg is – újra felhasználható lehet, így a rendszer környezeti és gazdasági szempontból is fenntartható lesz.

A Coca-Cola holisztikus intézkedéseket tesz a probléma megoldásáért. A stratégiájában három alapvető globális célkitűzést fogalmazott meg:

  1. 2025-re világszerte a csomagolásaik 100%-át újrahasznosíthatóvá teszik és 2030-ra legalább 50%-ban újrahasznosított anyagot használnak fel a csomagolásainkban;
  2. 2030-ra minden egyes eladott palack vagy aludoboz után egy palackot vagy dobozt visszagyűjtenek és újrahasznosítanak; valamint
  3. közösen dolgoznak az egészséges, hulladékmentes környezet támogatásáért. A Coca-Cola, ahol csak lehet, tovább és gyorsabban halad, új technológiákba, csomagolóanyagokba és csomagolásmentes innovációkba is befektet, beleértve az új, fokozott újrahasznosítást, az ultrakönnyű csomagolásokat és növényi alapú technológiákat, illetve az adagolt megoldásokat. A vállalat nemrégiben elkötelezte magát, hogy 2025-re – az üzleti növekedéstől függően – világszerte mintegy 20%-kal kevesebb fosszilis tüzelőanyagokból származó szűz műanyagot használjon fel, mint jelenleg.

A probléma mind globális, mind lokális szinten megoldásra vár, ezért a The Coca-Cola Company világszerte támogatja a WWF munkáját, csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához is, amelynek keretében a Föld óceánjaiba ömlő folyók megtisztításán dolgoznak. Ezzel párhuzamosan, hazai téren pedig évek óta együttműködnek a PET Kupa szervezőivel a Tisza és ártere megtisztításáért, a WWF Magyarországgal pedig a Duna élővilágának megóvásáért.

A vállalat egyébként évtizedek óta kiveszi a részét a globális problémák megoldásából, legyen szó társadalmi, gazdasági vagy környezeti ügyekről. A cég működési bevételének 1 százalékát minden évben alapítványán, a The Coca-Cola Foundation-ön keresztül társadalmi, közösségi célokra fordítja világszerte, 1984 óta már több mint 1 milliárd dollárral támogatott civil kezdeményezéseket. (x)

A Marketing Summit Gold támogatója a Coca-Cola.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA