Content marketing trendek a BrandManiában

A hatalmas médiazaj, a kommunikációs csatornák számának növekedés új utak keresésére ösztönzi a marketingeseket és az egyik jó megoldás a márkázott tartalmakon alapuló együttműködés, a content marketing lehet. A megoldásnak azonban veszélyei is vannak, hiszen előfordulhat, hogy a fogyasztó nem tudja elkülöníteni egymástól a támogatott és a szerkesztőségi tartalmat, ami a kiadók hírnevére hathat negatívan. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy mik a legújabb trendek a content marketingben.

 

A márkázott tartalmakon alapuló együttműködés arról szól, hogy a márka a saját, illetve fizetett médiafelületeken tartalomszolgáltató szereplővel együttműködve szórakoztató, edukatív tartalmakkal látja el a saját célközönségét – mutatott rá Berkes Péter marketingszakértő, a Brandfestival szakmai igazgatója. Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport vállalati kommunikációs igazgatója arról beszélt a BrandManiának, hogy új reklámozási formák akkor születnek meg, amikor vagy a technológia ezt lehetővé teszi, vagy amikor nagy lesz a reklámzaj, így a fogyasztók reklámkerülése megerősödik. Ezért a tartalommarketing valóban egy új reklámozási forma, amit a cégek próbálnak beilleszteni a meglévő médiamixükbe.

 

Gulyás János, a MEC Magyarország ügyvezető igazgatója szerint felértékelődtek mindazon megoldások, amiket nem reklámként értékelnek az emberek. Nem érdekes reklámot kell csinálni, hanem érdekes dolgokat, amik később reklámként is működhetnek. Valami olyat, amihez az emberek saját jószántukból mennek oda, ők keresik ezt a tartalmat, mert nekik ad valami fontos dolgot, és egyébként el tudja mesélni azt az üzenetet is, ami a reklámozónak fontos – fogalmazott a szakember.

 

A BrandManiának nyilatkozó szakemberek arra is rámutattak, hogy azért a tartalom marketing sem veszélytelen eszköz. Óhidi Zsuzsa, a Marquard Media vezetője például arról beszélt, hogy a content marketingnek egy veszélye van, ha az ember azt gondolja, hogy elég a jó tartalom, de ez nem elég, mert amíg nem jut el a megfelelő szemek elé ez a tartalom, addig öncélú.

 

Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója szerint a content marketing nagyon jó eszköz, de rengeteg veszélye is van, az egyik, hogy az ügyfelek, fogyasztók nem ismerik fel a különbséget a content marketing tartalom és a saját szerkesztőségi tartalom között. Ez akár erodálhatja egy-egy médium hitelességét. Fontos lenne, hogy valamilyen etikai alapelvekben megállapodjanak egymással kiadó vállalatok, hogyan jelezzék a szponzorált tartalmakat, hogyan különítik el a szerkesztőségi anyagoktól.

 

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.