- Hirdetés -

Felemás eredmények a lappiacon

|

- Hirdetés -

Megdöbbentő szárnyalást mutatott be az elmúlt egy évben a Népszava, a lap értékesített példányszáma közel 70 százalékkal nőtt a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb adatai szerint. A hazai print piacon szokatlan az ilyen mértékű fejlődés, az mmonline.hu által megvizsgált kiadványok közül még a Forbes ért el komoly növekedést. A női lapok az adatok alapján stabilan őrzik olvasótáborukat, azonban sportról a jelek szerint már nem annyira printből tájékozódnak az emberek, a Nemzeti Sport értékesített példányszáma több mint tíz százalékkal zuhant egy év alatt.

 

Az első negyedévben 18467 volt az átlagosan értékesített példányszám a Népszava esetében a MATESZ friss adatai alapján, ami a múlt év végéhez képest közel 20 százalékos, míg az egy évvel korábbival összevetve majdnem 70 százalékos bővülést mutat. Ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy a Népszabadság megszüntetése után nem csak több újságíró, de számos olvasó is ezt a kiadványt választotta, ami az új tulajdonossal úgy tűnik, stabil pénzügyi háttérre is szert tett.

 

A Népszava látványos előretörése egyébként kuriózumnak számít a printpiacon, legalábbis azoknál a lapoknál nem beszélhetünk hasonló tendenciáról, amiket az mmonline.hu megvizsgált. A politikai napilapoknál maradva a Magyar Nemzet esetében például mintegy ezerrel csökkent az értékesített példányszám az első negyedévben a múlt év utolsó három hónapjához képest, éves összevetésben pedig több mint háromezres a visszaesés. A lapból 2017 első három hónapjában naponta átlagosan 15837-et értékesítettek. Az idei első negyedévben fordult elő először, hogy a Simicska Lajos és Orbán Viktor látványos szakítása után kormánypártiból ellenzékivé vált lap értékesített példányszáma kisebb volt, mint a Népszaváé.

 

A legnagyobb megyei lap, a Kisalföld sem volt ellenálló a negatív hatásokkal szemben, igaz a viszonylag magas bázisnak köszönhetően a kiadvány esetében százalékosan csak minimális csökkenés volt tapasztalható. Az első negyedévben átlagosan 54366 darabot adtak el, ez nagyjából ezerrel volt kevesebb, mint az előző negyedévben.

 

A hetilapok közül folytatódott a visszaesés a HVG-nél, egy negyedév alatt több mint kétezerrel csökkent az értékesített példányszám. Míg tavaly az utolsó negyedévben még 32994 volt az átlagos érték a lapján, addig idén az elsőben már csak 30721. A Heti Válasz jóval alacsonyabb bázisról indított, de ennél a kiadványnál is komoly visszaesés volt, egy negyedév alatt 900-al csökkent az értékesített példányszám, ami az ő esetükben 7 százalékos esést jelent.

 

Bár a sport kiemelt figyelmet kap Magyarországon, ez nem igazán tükröződik a Mediaworks Hungary által kiadott Nemzeti Sport értékesített példányszámában. A MATESZ adatai szerint a sportnapilapból az első negyedévben átlagosan 35621 fogyott el, ez négy százalékos csökkenést jelent a tavalyi utolsó három hónap átlagához képest, éves összevetésben viszont már lényegesen komolyabb, 13 százalékot meghaladó a zuhanás.

 

A női lapok a jelek szerint sikeresen őrzik olvasótáborukat. A Nők Lapja több mint 212 ezres értékesített példányszámot ért el az első negyedévben, minimális mértékben még növelni is tudta eladását 2016 utolsó három hónapjához képest, és éves összevetésben is mindössze 3 százalékos a visszaesés. A Kiskegyed még ennél is stabilabban tartja táborát, az első negyedévben 185 fölött volt az átlagos értékesített példányszám.

 

Pozitív meglepetést okozott a Forbes, és bebizonyította, hogy minőségi tartalommal igenis van keresnivalója egy lapnak a hazai piacon is. A kiadvány több mint harmadával növelte értékesítését az első negyedévben 2016 utolsó három hónapjához képest, átlagosan 19 ezer fölötti eladást értek el. A 2013 őszén indult havilap esetében érdekesség, hogy meglehetősen jól működik a digitális értékesítés, a 19 ezerből több mint négyezer ebben a formában kelt el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA