- Hirdetés -

Felemás eredmények a lappiacon

|

- Hirdetés -

Megdöbbentő szárnyalást mutatott be az elmúlt egy évben a Népszava, a lap értékesített példányszáma közel 70 százalékkal nőtt a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb adatai szerint. A hazai print piacon szokatlan az ilyen mértékű fejlődés, az mmonline.hu által megvizsgált kiadványok közül még a Forbes ért el komoly növekedést. A női lapok az adatok alapján stabilan őrzik olvasótáborukat, azonban sportról a jelek szerint már nem annyira printből tájékozódnak az emberek, a Nemzeti Sport értékesített példányszáma több mint tíz százalékkal zuhant egy év alatt.

 

Az első negyedévben 18467 volt az átlagosan értékesített példányszám a Népszava esetében a MATESZ friss adatai alapján, ami a múlt év végéhez képest közel 20 százalékos, míg az egy évvel korábbival összevetve majdnem 70 százalékos bővülést mutat. Ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy a Népszabadság megszüntetése után nem csak több újságíró, de számos olvasó is ezt a kiadványt választotta, ami az új tulajdonossal úgy tűnik, stabil pénzügyi háttérre is szert tett.

 

A Népszava látványos előretörése egyébként kuriózumnak számít a printpiacon, legalábbis azoknál a lapoknál nem beszélhetünk hasonló tendenciáról, amiket az mmonline.hu megvizsgált. A politikai napilapoknál maradva a Magyar Nemzet esetében például mintegy ezerrel csökkent az értékesített példányszám az első negyedévben a múlt év utolsó három hónapjához képest, éves összevetésben pedig több mint háromezres a visszaesés. A lapból 2017 első három hónapjában naponta átlagosan 15837-et értékesítettek. Az idei első negyedévben fordult elő először, hogy a Simicska Lajos és Orbán Viktor látványos szakítása után kormánypártiból ellenzékivé vált lap értékesített példányszáma kisebb volt, mint a Népszaváé.

 

A legnagyobb megyei lap, a Kisalföld sem volt ellenálló a negatív hatásokkal szemben, igaz a viszonylag magas bázisnak köszönhetően a kiadvány esetében százalékosan csak minimális csökkenés volt tapasztalható. Az első negyedévben átlagosan 54366 darabot adtak el, ez nagyjából ezerrel volt kevesebb, mint az előző negyedévben.

 

A hetilapok közül folytatódott a visszaesés a HVG-nél, egy negyedév alatt több mint kétezerrel csökkent az értékesített példányszám. Míg tavaly az utolsó negyedévben még 32994 volt az átlagos érték a lapján, addig idén az elsőben már csak 30721. A Heti Válasz jóval alacsonyabb bázisról indított, de ennél a kiadványnál is komoly visszaesés volt, egy negyedév alatt 900-al csökkent az értékesített példányszám, ami az ő esetükben 7 százalékos esést jelent.

 

Bár a sport kiemelt figyelmet kap Magyarországon, ez nem igazán tükröződik a Mediaworks Hungary által kiadott Nemzeti Sport értékesített példányszámában. A MATESZ adatai szerint a sportnapilapból az első negyedévben átlagosan 35621 fogyott el, ez négy százalékos csökkenést jelent a tavalyi utolsó három hónap átlagához képest, éves összevetésben viszont már lényegesen komolyabb, 13 százalékot meghaladó a zuhanás.

 

A női lapok a jelek szerint sikeresen őrzik olvasótáborukat. A Nők Lapja több mint 212 ezres értékesített példányszámot ért el az első negyedévben, minimális mértékben még növelni is tudta eladását 2016 utolsó három hónapjához képest, és éves összevetésben is mindössze 3 százalékos a visszaesés. A Kiskegyed még ennél is stabilabban tartja táborát, az első negyedévben 185 fölött volt az átlagos értékesített példányszám.

 

Pozitív meglepetést okozott a Forbes, és bebizonyította, hogy minőségi tartalommal igenis van keresnivalója egy lapnak a hazai piacon is. A kiadvány több mint harmadával növelte értékesítését az első negyedévben 2016 utolsó három hónapjához képest, átlagosan 19 ezer fölötti eladást értek el. A 2013 őszén indult havilap esetében érdekesség, hogy meglehetősen jól működik a digitális értékesítés, a 19 ezerből több mint négyezer ebben a formában kelt el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ebben bíznak az építőipari cégek

Az építőipar teljesítményének csökkenése, a megrendelések szűkülése miatt idén márciusra mélypontra esett a cégalapítások száma, miközben a tavaly április óta tapasztalható tendenciának megfelelően egyre több vállalkozás szűnik meg a szektorban. Az ágazat szereplői abban...

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...