- Hirdetés -

Covid és PR – fontos a személyes kapcsolat

|

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk ötödik részében Tengelits András, az Avantgarde Group PR igazgatója beszél arról, hogy miért nem ért egyet azokkal, akik mindenben megváltozó működést vizionálnak, hogyan tértek vissza az irodába, illetve hogyan tervezik erősíteni a csapatot.

– Mikor álltatok át home office-ra, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Könnyű lenne azt mondani, hogy mi mindezt előre láttuk, de részben tényleg ez a helyzet. Az első, Kínából érkező hírek kapcsán már elkezdtük a gondolkodást arról, hogy ez Magyarországot és persze a mi munkánkat, az üzletet hogyan érinti majd. Nem estünk kétségbe, hiszen rendszeresek az online meetingek nemzetközi ügyfeleinkkel és az otthoni munkavégzés is bevett gyakorlat nálunk már régóta. Az viszont tagadhatatlan, hogy a központi intézkedések gyorsaságához hasonlóan mi is nagyon hirtelen, egyik napról a másikra költöztünk át home office-ba. Az igazi kihívást nem az elindulás jelentette, hiszen az egész csapat lelkes volt, sokkal inkább az, hogy egy-másfél hónap után is fenntartsuk ezt a lelkesedést, a motivációt.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– A kollégáinknak azt mondtuk, felállítunk egy rendszert, amivel kapcsolatban csak egy biztos: a helyzet függvényében bármikor változhat. Minden reggel közös napindítót tartottunk, ahol munkához felöltözve, bekapcsolt kamera mellett nagyon röviden átbeszéltük a feladatokat. Jó volt ez a csapat egyben tartása miatt is. Azt láttuk, hogy az első 1-2 hétben mindenki többet tett bele a szokásosnál. Meggyőződésem, hogy ha az Avantgarde ügyfelei éreztek ebből bármit, akkor az csak az eddiginél is hatékonyabb támogatás lehetett.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– A személyes találkozókat már a home office bevezetése előtt lemondtuk, ez legtöbb ügyfelünk esetében az ő oldalukon is általános volt. És persze az is, hogy ők is otthonról dolgoztak. Így szinte azonnal ez lett a business as usual. Amint megtudtuk, hogy egy új helyzet következik, minden aktivitásunkat átnéztük, módosítottuk a helyzetnek megfelelően, az összes social media poszttól kezdve a nagy eseményekig. Rengeteget dolgoztunk a kezdeti időszakban, nem akartuk, hogy hibázzunk sem az ügyfeleink kommunikációjában, sem a saját működésünket illetően. Senkinek nem engedtük el a kezét, többet egyeztettünk, mint valaha.

Személyesen nagyon sajnáltam, ha a helyzetre reflektáló, szerintünk remek ötleteink elakadtak, de érthető volt, ha a saját működés újragondolása elvitte az energiákat a cégek egy részénél. A belső kommunikáció fontosságát azonban szinte azonnal mindenhol felismerték.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Néhány esetben előfordult, hogy egy már megtervezett kampányt elhalasztottak, egy ügyfél pedig a speciális piaca miatt szünetelteti a szerződést, de reméljük, ez is átmeneti. Ahol szükség volt rá, átütemeztünk médiafoglalásokat, egyezkedtünk minden szinten, kinek mi lenne a jó megoldás. Ez részünkről plusz energiát követelt, de megérte foglalkozni vele.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Most akkor lehet-e jönni vagy sem? Múlt héten napokig tartó kérdés volt egyik ügyfelünknél, aki külföldről érkezett volna egy megbeszélésre. Problémát nem jelentett, hiszen eleve Teams-be rakunk most már be minden megbeszélést. Maradt hát vele is az online kapcsolat. Csakúgy, mint az elmúlt hónapokban, mert ez például pont egy olyan új izgalmas projekt, aminek a tárgyalását még a járvány előtt kezdtük el, de mostanra ért be. Másfelől mivel a cégek a belső kommunikációban sokat erősítettek, ezen a téren új projektek indultak, amelyekben az Avantgarde is támogatni tudja ügyfeleit.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok?

– A home office jó dolog, ha stratégiai ügyeket kell átgondolni, átfogó anyagokat kidolgozni. Kiegészíti az irodai működést, de csak kiegészíti. Azt valljuk, hogy hosszasabban napi munkát jól végezni együtt, csapatban lehet. Ez mégiscsak egy kommunikációs szakma, ahol fontos a személyes kapcsolat az ügyfelekkel és egymással is. Sokáig nem lehet kreatív energiákat felszabadítani egy számítógép mellől. Ez az oka, hogy mi május végén (ekkor kezdték megnyitni az óvodákat, iskolákat) visszaköltöztünk az Avantgarde irodába. Mondhatnám, hogy kötelező jelleggel, de valójában már mindenkinek hiányoztak addigra a társas kapcsolatok, na és a bandázás a teraszon, ahol legutóbb még havazás volt, most meg gyönyörű zöld minden.

– Korábban milyen arányban volt távmunka, a járvány után emelkedik-e a home office aránya?

– Érdekes, hogy a home office lehetősége korábban is adott volt, legalább kéthetente, de a kollégák sokszor ezt sem használták ki. Többen is mondták, hogy úgy igazán csak most alakították ki a rutint az otthoni munkavégzéshez.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Nem értek egyet azokkal, akik új jövőt, mindenben megváltozó működést vizionálnak. A kommunikációs szakma alapvetése, hogy mindig reflektál az aktuális történésekre, jelenségekre – a Covid-19 sem szól másról. Nagyobb hatása volt? Hát persze! Van azonban stabil pont az Avantgarde-nál ebben a rendszerben: kidolgozott, precíz munkafolyamataink. Ezért mondtuk a home office első napjától fogva, hogy a napi működésben tartjuk magunkat a kialakult jó gyakorlatainkhoz: megtartottuk a rendszeres belső ügyfélstátusokat, partnereinkkel a szokásos heti meetingeket, de még a negyedéves belső munkatársi értékelést sem halasztottuk el.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– Nemhogy halasztottuk, de előrébb hoztuk Employer Branding Magazinunk új számának kiadását. Korábban ezt akkor írtuk, amikor volt rá kapacitásunk, most viszont időszerűnek éreztük a vírushelyzetre specializálni és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Olyan apróságokra is volt energia, mint a home office zoknis kihívásunk, amihez sok ügynökség és cég csatlakozott. Tény azonban, hogy az üzleti aktivitás jelentősen csökkent, alig vannak tenderek és ez tükröződni fog az idei árbevételben nálunk is, mint mindenhol. Emiatt több aktivitást átszerveztünk belső erőforrásra az alvállalkozóktól. Az idő minket igazolt, nem küldtünk el egy kollégát sem és nem csökkentettük a fizetéseket sem. Ezt ma kevés cég mondhatja el magáról, de úgy éreztük, hogy a munkatársaink is megérdemlik, tényleg sokat dolgoztak és rendkívül felelősségteljesen álltak bele a változásokba.

A hagyományos PR és social media megbízásainkon túl több rendezvény is vár ránk, valamint az elhalasztott kampányokat is pótolni fogjuk. Éppen most csatlakozik hozzánk új gyakornok, és még minimum két kollégával bővítjük a csapatot a következő hetekben. Van munkánk és bízunk a jövőben, meg leginkább magunkban!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...