- Hirdetés -

Covid és PR – fontos a személyes kapcsolat

|

- Hirdetés -

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk ötödik részében Tengelits András, az Avantgarde Group PR igazgatója beszél arról, hogy miért nem ért egyet azokkal, akik mindenben megváltozó működést vizionálnak, hogyan tértek vissza az irodába, illetve hogyan tervezik erősíteni a csapatot.

– Mikor álltatok át home office-ra, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Könnyű lenne azt mondani, hogy mi mindezt előre láttuk, de részben tényleg ez a helyzet. Az első, Kínából érkező hírek kapcsán már elkezdtük a gondolkodást arról, hogy ez Magyarországot és persze a mi munkánkat, az üzletet hogyan érinti majd. Nem estünk kétségbe, hiszen rendszeresek az online meetingek nemzetközi ügyfeleinkkel és az otthoni munkavégzés is bevett gyakorlat nálunk már régóta. Az viszont tagadhatatlan, hogy a központi intézkedések gyorsaságához hasonlóan mi is nagyon hirtelen, egyik napról a másikra költöztünk át home office-ba. Az igazi kihívást nem az elindulás jelentette, hiszen az egész csapat lelkes volt, sokkal inkább az, hogy egy-másfél hónap után is fenntartsuk ezt a lelkesedést, a motivációt.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– A kollégáinknak azt mondtuk, felállítunk egy rendszert, amivel kapcsolatban csak egy biztos: a helyzet függvényében bármikor változhat. Minden reggel közös napindítót tartottunk, ahol munkához felöltözve, bekapcsolt kamera mellett nagyon röviden átbeszéltük a feladatokat. Jó volt ez a csapat egyben tartása miatt is. Azt láttuk, hogy az első 1-2 hétben mindenki többet tett bele a szokásosnál. Meggyőződésem, hogy ha az Avantgarde ügyfelei éreztek ebből bármit, akkor az csak az eddiginél is hatékonyabb támogatás lehetett.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– A személyes találkozókat már a home office bevezetése előtt lemondtuk, ez legtöbb ügyfelünk esetében az ő oldalukon is általános volt. És persze az is, hogy ők is otthonról dolgoztak. Így szinte azonnal ez lett a business as usual. Amint megtudtuk, hogy egy új helyzet következik, minden aktivitásunkat átnéztük, módosítottuk a helyzetnek megfelelően, az összes social media poszttól kezdve a nagy eseményekig. Rengeteget dolgoztunk a kezdeti időszakban, nem akartuk, hogy hibázzunk sem az ügyfeleink kommunikációjában, sem a saját működésünket illetően. Senkinek nem engedtük el a kezét, többet egyeztettünk, mint valaha.

Személyesen nagyon sajnáltam, ha a helyzetre reflektáló, szerintünk remek ötleteink elakadtak, de érthető volt, ha a saját működés újragondolása elvitte az energiákat a cégek egy részénél. A belső kommunikáció fontosságát azonban szinte azonnal mindenhol felismerték.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Néhány esetben előfordult, hogy egy már megtervezett kampányt elhalasztottak, egy ügyfél pedig a speciális piaca miatt szünetelteti a szerződést, de reméljük, ez is átmeneti. Ahol szükség volt rá, átütemeztünk médiafoglalásokat, egyezkedtünk minden szinten, kinek mi lenne a jó megoldás. Ez részünkről plusz energiát követelt, de megérte foglalkozni vele.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Most akkor lehet-e jönni vagy sem? Múlt héten napokig tartó kérdés volt egyik ügyfelünknél, aki külföldről érkezett volna egy megbeszélésre. Problémát nem jelentett, hiszen eleve Teams-be rakunk most már be minden megbeszélést. Maradt hát vele is az online kapcsolat. Csakúgy, mint az elmúlt hónapokban, mert ez például pont egy olyan új izgalmas projekt, aminek a tárgyalását még a járvány előtt kezdtük el, de mostanra ért be. Másfelől mivel a cégek a belső kommunikációban sokat erősítettek, ezen a téren új projektek indultak, amelyekben az Avantgarde is támogatni tudja ügyfeleit.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok?

– A home office jó dolog, ha stratégiai ügyeket kell átgondolni, átfogó anyagokat kidolgozni. Kiegészíti az irodai működést, de csak kiegészíti. Azt valljuk, hogy hosszasabban napi munkát jól végezni együtt, csapatban lehet. Ez mégiscsak egy kommunikációs szakma, ahol fontos a személyes kapcsolat az ügyfelekkel és egymással is. Sokáig nem lehet kreatív energiákat felszabadítani egy számítógép mellől. Ez az oka, hogy mi május végén (ekkor kezdték megnyitni az óvodákat, iskolákat) visszaköltöztünk az Avantgarde irodába. Mondhatnám, hogy kötelező jelleggel, de valójában már mindenkinek hiányoztak addigra a társas kapcsolatok, na és a bandázás a teraszon, ahol legutóbb még havazás volt, most meg gyönyörű zöld minden.

– Korábban milyen arányban volt távmunka, a járvány után emelkedik-e a home office aránya?

– Érdekes, hogy a home office lehetősége korábban is adott volt, legalább kéthetente, de a kollégák sokszor ezt sem használták ki. Többen is mondták, hogy úgy igazán csak most alakították ki a rutint az otthoni munkavégzéshez.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Nem értek egyet azokkal, akik új jövőt, mindenben megváltozó működést vizionálnak. A kommunikációs szakma alapvetése, hogy mindig reflektál az aktuális történésekre, jelenségekre – a Covid-19 sem szól másról. Nagyobb hatása volt? Hát persze! Van azonban stabil pont az Avantgarde-nál ebben a rendszerben: kidolgozott, precíz munkafolyamataink. Ezért mondtuk a home office első napjától fogva, hogy a napi működésben tartjuk magunkat a kialakult jó gyakorlatainkhoz: megtartottuk a rendszeres belső ügyfélstátusokat, partnereinkkel a szokásos heti meetingeket, de még a negyedéves belső munkatársi értékelést sem halasztottuk el.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– Nemhogy halasztottuk, de előrébb hoztuk Employer Branding Magazinunk új számának kiadását. Korábban ezt akkor írtuk, amikor volt rá kapacitásunk, most viszont időszerűnek éreztük a vírushelyzetre specializálni és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Olyan apróságokra is volt energia, mint a home office zoknis kihívásunk, amihez sok ügynökség és cég csatlakozott. Tény azonban, hogy az üzleti aktivitás jelentősen csökkent, alig vannak tenderek és ez tükröződni fog az idei árbevételben nálunk is, mint mindenhol. Emiatt több aktivitást átszerveztünk belső erőforrásra az alvállalkozóktól. Az idő minket igazolt, nem küldtünk el egy kollégát sem és nem csökkentettük a fizetéseket sem. Ezt ma kevés cég mondhatja el magáról, de úgy éreztük, hogy a munkatársaink is megérdemlik, tényleg sokat dolgoztak és rendkívül felelősségteljesen álltak bele a változásokba.

A hagyományos PR és social media megbízásainkon túl több rendezvény is vár ránk, valamint az elhalasztott kampányokat is pótolni fogjuk. Éppen most csatlakozik hozzánk új gyakornok, és még minimum két kollégával bővítjük a csapatot a következő hetekben. Van munkánk és bízunk a jövőben, meg leginkább magunkban!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....