- Hirdetés -

Covid és PR – járvány alatt indítottak produkciós céget

|

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk harmadik részében Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója beszél többek között arról, hogyan hatott a piacra a járvány, miért volt szerencsés a produkciós cégük rajtjának időzítése, illetve milyen új szolgáltatást indítottak a járvány alatt.

– Mikor álltatok át home office-re, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Szerencsére már évekkel ezelőtt kialakítottuk az otthoni munkavégzéshez szükséges feltételeket, így nem volt nehéz a márciusi átállás sem. Az év elejétől kezdve nyomon követtük a nemzetközi helyzetet, így már hetekkel a teljes home office-ba vonulás előtt megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy a technikai feltételek mindenki számára biztosítva legyenek az otthoni munkavégzéshez. Ez elsősorban logisztikai teendőket jelentett, a kreatív csapatunknak házhoz szállítottuk a szükséges hardvereket, a meetingeket pedig Microsoft Teams rendszerbe tereltük át. Az első sikeres all staff próbanap után, március 16-tól már az egész csapatunk otthonról dolgozott.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– Kifejezetten hatékonyan tudtunk ebben az időszakban is dolgozni, sőt sok esetben még hatékonyabbnak is bizonyult mint korábban. Gyorsabban mentek az egyeztetések, könnyebb videós meetingeket szervezni utazási idő nélkül. Miután az első egy-két hétben az ügyfeleink is átálltak a home office módra, már gördülékenyen ment a munka. Sok szempontból persze előnyt jelentett, hogy nemzetközi ügyfelekkel és külföldi projekteken is dolgozott már a csapatunk nagy része, akiknek teljesen szokványos volt, hogy virtuális megbeszéléseket tartanak és személyes találkozó nélkül követik nyomon a projekteket.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– Persze, az első héten minden ügyfelünkkel egyeztetve alakítottuk ki az új workflowt. Azt tapasztaltuk, hogy náluk is gyorsan és hatékonyan zajlott az átállás, szóval kifejezetten zökkenőmentesen átálltunk az online működésre. Leginkább a nagyobb stratégiai vagy tender prezentációk során éreztük a személyes találkozás hiányát, de a helyzet sajátossága következtében ezeket is gyorsan megszokták az ügyfelek és mi is. Együtt sírunk, együtt nevetünk a partnerekkel, ezért felajánlottuk, hogy a COVID-19-hez kapcsolódó feladatokat kedvezményesen vállaljuk.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Amikor makrogazdasági szinten ilyen nagy változás következik be – és most egy jelentős vásárlóerő-csökkenésről beszélhettünk az egészségügyi válság hozományaként – az mindig gyors hatásokat gyakorol a reklámiparra is. Már február elején realizáltuk, hogy 2020 nem úgy fog alakulni, ahogy azt tavaly ősszel terveztük. Racionalizáltuk a költségeinket, újra tárgyaltunk bizonyos szerződéseket, igyekeztünk az ügyfeleink számára kedvező, ésszerű megoldásokat javasolni a hosszútávú együttműködés érdekében. A vezetőség pedig létrehozott egy 30 millió forintos szolidaritási alapot, ami a kollégák rendelkezésére áll, hogy az esetleg felmerülő hirtelen kiadásokat fedezni tudják egy kamatmentes gyorskölcsön segítségével.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Igen, és nagyon büszkék vagyunk a csapatra, hogy ebben az időszakban is sikeres tendereket tudhatunk magunk mögött. Ennek ellenére egyértelműen új és érdekes tapasztalat volt éppen kialakuló ügyfélkapcsolati helyzetben a kizárólag online kapcsolattartás mellett tenderezni.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok? Korábban milyen arányban volt távmunka, a járvány után emelkedik-e a home office aránya?

– Korábban heti egy nap home office-t minden kollégánknak biztosítottunk, az elmúlt hetekben pedig kidolgoztuk a visszatérési tervet. A korábbinál is rugalmasabb, teljesen új workflow rendszert alakítottunk ki, így több home office napot építettünk bele a működésünkbe, amit az egyes divízióvezetők koordinálnak majd, illetve az iroda terek funkcióit is átalakítottuk annak érdekében, hogy több tárgyalóval vágunk neki a következő időszaknak. Persze arra is figyeltünk, hogy közös kikapcsolódási lehetőségeket is biztosítsunk, ezért rendszeres munka utáni programokat tervezünk a dolgozóknak.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Hatékonyságnövelés tekintetében rengeteget tanultunk az elmúlt 3 hónapban, ezeket adaptáltuk az új workflow rendszerünkben is. Nyilván a járványnak vannak kellemetlenebb hatásai is, de hiszünk abban, hogy sokat lehet ezekből az időszakokból tanulni és komoly megújulási irányokat nyithat meg.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– A 2019-ben készült idei terveket nagyban átírták a márciusi események. Ettől függetlenül töretlenül dolgozunk a cégfejlesztési terveinken és szerencsére folyamatosan indulunk tendereken. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Escape by Republic néven elindult a produkciós cégünk, ami mozgóképes tartalmak tervezésére és előállítására fókuszál. Véletlen egybeesés volt, hogy akkorra állt össze a csapat és az eszközparkunk, amikor arra hirtelen a legnagyobb szüksége lett az ügyfeleinknek, így házon belül tudtunk 2Ds animációt készíteni az UNIQA-nak, és TVC-t mutálni a Raiffeisen számára a karanténból. Ezen kívül elindult a reklámszakmai podcastunk is Márton Szabolcs vezetésével, amit a karanténban is tökéletesen tudtunk rögzíteni vendégeinkkel.

22 év után először pedig egy forradalmian új formátumon gondolkodunk a BrandFestivallal kapcsolatban. Az elmúlt hónapokban megtapasztaltuk, milyen gyorsan írja át a terveket egy vírus és hogyan válnak elképzelhetetlenné az olyan alapvetésnek vett dolgok, mint az országok közötti mozgás lehetősége.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...