- Hirdetés -

COVID miatti extrakiadások: a számítógépek lenyomták az okosmobilokat

|

- Hirdetés -

A COVID-19 járvány kirobbanása sokak számára extra eszközberuházással járt, az otthoni munkavégzésre és az online oktatásra való átállás miatt minden hatodik válaszadónak kellett beszereznie valamilyen új digitális eszközt – derül ki a Kingston Technology digitális eszközhasználati szokásokról készült felméréséből. A többség számítógépet szerzett be, fülhallgatóra és plusz memóriára is sokan költöttek.

A felmérést kitöltők közül szinte mindenki használ okostelefont (94%), a válaszadók több mint fele e nélkül el sem tudná képzelni az életét. Laptopja/asztali számítógépe 82%-nak van, digitális adathordozóval, például pendrive-val pedig 79% rendelkezik. A nők körében egyértelműen a telefon viszi a prímet, ha választani kell, a férfiaknál viszont jóval kiegyenlítettebb az arány a három eszköz között, és közülük többen használnak PC-t, mint laptopot.

Az extra eszközbeszerzésre kényszerülők közül a legtöbben laptopot vagy számítógépet vettek (46%), de fülhallgatóra/headsetre is sokaknak volt szüksége (42%). Új memóriamegoldásokat (RAM, SSD, USB-kulcs, külső tárhely) közel 22% vásárolt, illetve egyéb számítógép-alkatrészt mintegy 10% igényelt. Egy új okostelefonba csupán 11,5%-nak kellett beruháznia.

A vírushelyzet az eszközök alkalmazásának gyakoriságát is befolyásolta. A home office-időszak hatása jól érzékelhető a válaszok alapján: a számítógépet/laptopot, az okostelefont, a webkamerát és a különféle memóriamegoldásokat gyakrabban használtuk az elmúlt egy évben. Ritkábban vettük elő azonban a digitális fényképezőgépeket, hiszen kevesebb olyan esemény volt, ahol kattogtathattuk volna ezeket.

A vizsgálatból az is kiderült, mire vettük igénybe leginkább a digitális készülékeinket. Nem meglepő, hogy a megkérdezettek első helyen a tanulást és munkát jelölték meg, ezután viszont rögtön a szórakozás következik – ide tartozik pl. a zenehallgatás, filmnézés, online színházi közvetítés. Harmadik helyezett a sorban a kapcsolattartás, míg az információszerzés csak a negyedik helyen szerepel. A legkevésbé az önfejlesztéshez és a sportoláshoz támaszkodtak a digitális eszközökre a résztvevők, pedig a tavaly tavaszi karantén-korszak egyik slágere volt az online jógaóra.

A Kingston arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók milyen gyakran vesznek részt virtuális üzleti eseményeken, legyen az megbeszélés, konferencia, workshop, vagy bármi egyéb. A felmérés rámutatott, hogy a felsőfokú végzettségűek közel kétharmada (61%) csatlakozik eltérő rendszerességgel valamilyen webes rendezvényhez kifejezetten munka miatt. 23%-uk hetente átlagosan egy-két ilyet ír be a naptárjába, százból hárman pedig több mint 20 meetinget ülnek végig egy héten.

Munka után ennél is többen veszünk részt online programokon szórakozás, önfejlesztés, információszerzés, kapcsolattartás, sportolás céljából, jellemzően szintén heti egy-két alkalommal. Ám ennyi videós találkozóhoz már komoly digitális eszközparkra van szükség, megbízható és erős rendszerekkel, illetve memóriamegoldásokkal, amelyek megfelelő háttértámogatást nyújtanak a gyors és zavartalan teljesítményhez.

„Ha kiegészítő memóriát és gyors SSD-meghajtót építünk be a számítógépünkbe, sokkal jobb videokonferencia-élményben lehet részünk az olyan platformokon, mint a Teams, a Zoom vagy a Google Meet. A hozzáadott memóriával hatékonyabbá válik a multitasking, több alkalmazást futtathatunk egyszerre, az SSD-k pedig gyorsabb indítási időt tesznek lehetővé” – mondta Kaszál Norbert, a Kingston Technology Magyarországért és Szlovéniáért felelős üzletfejlesztési menedzsere.

A felmérés ezenkívül azt is vizsgálta, hogy állunk az adattárolás és az adatbiztonság terén. Csaknem minden válaszolóra igaz, hogy használ valamilyen memóriamegoldást (95%). A többségnek (74%) USB-kulcsa van, 63% pedig a felhőalapú megoldásokat részesíti előnyben, de népszerűek a memóriakártyák (53,5%) és a külső merevlemezek (48,5%) is. SSD-meghajtót a megkérdezettek 34%-a használ.

„A felmérés eredménye is jól mutatja a felhő népszerűségét, ám fontos, hogy a felhőben tárolt fotókról, videókról és egyéb fájlokról is rendszeresen készítsünk biztonsági másolatot. Ezt kényelmesen elvégezhetjük SSD-vel, USB-kulccsal vagy memóriakártyával is. Így hálózati kimaradás vagy a felhőszolgáltatás megszakadása esetén sem vesznek el az adataink. Az érzékeny információk tárolására pedig olyan kiegészítő megoldásra is szükség van, mint a titkosított pendrive, amellyel fizikailag is biztonságban tudhatjuk a kényes fájlokat” – hangsúlyozta a Kingston szakértője.

Titkosított pendrive-val és/vagy SSD-vel azonban csak százból hét kitöltő rendelkezik – még a felsőfokú végzettségűek esetében is. Ennek egyrészt az lehet az oka, hogy ezek az adathordozók jelentősen drágábbak a hagyományos változatoknál. Ezért sokan nem engedhetik meg maguknak ezeket, annak ellenére, hogy ma már 15 000 forintért is hozzájuthatunk például egy belépő szintű, 32 GB-os titkosított USB-kulcshoz. Másrészt, az is előfordulhat, hogy viszonylag kevesen tartanak adataik kapcsán illetéktelenek hozzáférésétől, holott ez valós veszély.

Éppen ezért a Kingston azt is felmérte, hogy az eszközhasználók mit tesznek személyes adataik biztonságáért. A kérdőív kitöltőinek meglepően magas aránya, kétharmada (65%) jelszóval és kétlépcsős azonosítással védi az adatait. Azonban minden ötödik válaszadó rácsodálkozott a kérdésre, hogy miért ne lennének biztonságban az adatai.

„Az elmúlt egy évben egyértelműen népszerűbbek lettek azok a tevékenységek, amelyek nemcsak a sávszélességet, de a memóriaigényt is nagymértékben növelik. Emellett az egyre gyakoribb kibertámadások miatt az érzékeny üzleti és a személyes információk biztonsága is felértékelődött, bár a felmérés is rávilágított, hogy a titkosított megoldások még mindig nem eléggé elterjedtek Magyarországon. Akár az adatok biztonságos tárolásáról és hordozásáról, akár az informatikai rendszerek teljesítményének növeléséről van szó, a Kingston Is With You üzleti filozófia jegyében több mint 30 éve támogatjuk a vállalati és a végfelhasználókat mérnöki szakértelmünkkel, megbízható és minőségi termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, bárhol is legyenek a világban” – tette hozzá Kaszál Norbert.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...