- Hirdetés -

Csak most kezdődik az igazi móka

|

- Hirdetés -

A forgalom és a profit tekintetében akarok piacvezető lenni – mondja Dirk Gerkens. A TV2 vezére a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszél a teljesítményükről, elégedettségéről, a távozásával kapcsolatos örökös pletykákról és arról is, hogy nevetségesnek tartja, hogy trükköztek volna a mérlegbeszámolójukban.
– Az év vége fele mindig egy nagy kérdés: távozol vagy maradsz? Tavaly és most is voltak ezzel kapcsolatos pletykák.
– Nem tervezem, hogy bárhová is mennék. Hasonló pletykák voltak akkor is, amikor az RTL-nél dolgoztam, mégis maradtam. Tizenhét évig! Élvezem, amit csinálok, és azt hiszem, a tulajdonos elégedett mind a nézettségi, mind a pénzügyi eredményekkel. És különben is miért mennék, amikor az igazi móka még csak most kezdődik?
– Az októberi Big Picture tévés konferencián azt beszélték, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér jön helyetted. Te is hallottad?
– Igen. Az emberek szeretnek álhíreket terjeszteni, de engem ezek nem érdekelnek. Ez a szokásos és jól ismert technikája a versenytársaknak, hogy bizonytalanságot teremtsenek a piacon. De mint mondtam, nem nagyon izgat.
– Mi izgat akkor a jövőt illetően?
– Folytatni akarjuk a nagyszerű növekedésünket, legyen szó a nézettségi és a pénzügyi eredményekről, sőt még az is lehet, hogy újabb csatornákkal is előállunk. Emellett a digitális kínálatunkat is erősíteni fogjuk.
– Azt mondtátok nemrég, hogy TV2 Csoport 27 százalékos növekedést ért el január és november között a korábbi év hasonló időszakához képest. Elégedett vagy? Kik húzták a legjobban szekeret?
– Nyilvánvalóan elégedett vagyok! Senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, amellyel de facto is piacvezetők lettünk, 18+-ban éves szinten és teljes napot nézve, bizonyos célcsoportokban pedig fej fej mellett társnyertesek vagyunk. Drámaian csökkent a különbség köztünk és a rivális adó között, mindezt kevesebb mint két év alatt értük el. Álmodni sem mertem erről. Mind a zászlóshajó TV2, mind a kábeltévék nagyon jól teljesítettek, a SuperTV2, a Mozi+ és az Izaura Tv pedig felülmúlta a várakozásainkat is. A portfólió ráadásul nagyon széles: három szabadon elérhető digitális földi terjesztésű csatornánk van, és egy elsősorban a férfiaknak szóló prémium csatorna, a Spíler Tv.
– Ha már a piacvezetőség szóba került, tisztázni kéne, hogy most mi is számít. Főműsoridő vagy teljes nap?
– Nézd, számunkra a teljes nap a legfontosabb. Nemcsak a disztribútorok miatt, akinek ugyancsak fontosak az érdekei, hanem amiatt is, mert mi egész napra adunk el GRP-t. Nem ezt kellene tennünk? Az egész nap átlaga pedig nem tartalmazza a főműsoridőt? Az, hogy ki hány estét nyert meg, az RTL demagóg kommunikációs eszköze, hogy elrejtse a gyengébb egész napos teljesítményét, kezdve a Reggeli kudarcát a Mokkával szemben, valamint a délutáni sikertelenségüket.
– Mikor lesz a TV2 igazán piacvezető?
– Piacvezető? Milyen célcsoportban? Nincs értelme önteni a pénzt presztízskérdés miatt egyetlen célcsoportba sem. Több célcsoportban már ma is elsők vagyunk. Szerintem ez a kérdés már nem releváns. Én a forgalom és a profit tekintetében akarok piacvezető lenni.
– Sok új műsort indítottatok az idén, jó sokba kerülhetett. Pontosan mennyi pénzt költöttetek ezekre?
– Nem hozhatom nyilvánosságra az összeget, de ahogy te is mondod, jelentős tételről van szó.
– Jövőre is ennyire jelentős összeg áll majd rendelkezésre?
– Igen, bár az fontos, hogy optimalizáltuk a tartalomgyártásra jutó összeget, és a belső gyártási létesítményeinkbe invesztáltunk, ezáltal képesek leszünk olcsóbban gyártani.
– Mi igaz abból a te álláspontod szerint, amit az RTL programigazgatója egyik Facebook-bejegyzésében írt arról, hogy az RTL Magyarország ügyvédi felszólítást kapott több mint négymilliárd forint megfizetésére a TV2-nek. Kolosi Péter írása szerint „felmerült a gondolat, nem arról lehet-e szó, hogy a nekünk küldött értelmetlen levélben szereplő négymilliárdos összeget tüntetik fel a könyveikben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket”. Ebből mi igaz? (A TV2 2016-os mérlegbeszámolójában szerepel az aktív elhatárolások között egy 4,7 milliárd forintos árbevétel-elhatárolás – erről a Marketing&Media is beszámolt idén júniusban.)
– Ez bizalmas információ, ami a két cégre tartozik. Nem akarom ezt részletezni. Azonban a kommentje, hogy ezt mi egy számviteli trükk miatt tettük, nevetséges. Legjobb tudomásom szerint ilyet a mérlegbeszámolókban nem lehet csinálni.
– Tavaly a csoport 23,6 milliárdos árbevétel mellett 7,2 milliárdos veszteséget ért el. Milyen lesz az idén a bevétel és az eredmény?
– Inkább az EBITDA-ra koncentrálunk. Tavaly mínusz 4 milliárdos volt az EBITDA-nk a sok-sok befektetés miatt, az idén ez a szám már közelebb lesz a pozitívhoz.
– Ha már EBITDA, mikor lesz pozitív ez a mutató?
– Jövőre.
– Van benned bizonyítási vágy? Meg akarod mutatni újra, hogy te vagy a No. 1 vezető a magyar médiapiacon? (Korábban hétszer végzett az élen a Marketing&Media Top 50 – A legsikeresebb vezetők a hazai médiapiacon rangsorában.)
– Egy ilyen siker sokkal inkább a céghez köthető, mint hozzám. Ezt igazolja az is, hogy az utódom nyerte a listát, miután én távoztam. Szerintem vannak sokkal befolyásosabb emberek a médiában, mint a nagy médiacégek vezetői.
– A TV2 húsz éve ugyanabban a székházban működik. Nincs tervben a költözés, egy nagyobb székház?
– Nem téglákkal építjük a nézettséget és az eredményeket. Jó helyen vagyunk ott, ahol vagyunk.
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert–Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA