- Hirdetés -

Csak nulla bizalommal lehetünk biztonságban

|

A kibertámadások száma az egekben, az alkalmazottak otthon, az adatok mindenfelé szerteszét, az IT-biztonsági szakemberek és cégvezetők pedig leginkább kétségek közt vannak manapság. Ahogy a vírus elleni védekezésben szigorú szabályokra van most szükség, úgy a megváltozott munkakörülmények miatt az informatikában is erősíteni kell. A Micro Focus szakértői szerint a „nulla bizalom” megközelítéssel hatékonyan csökkenthetők a biztonsági kockázatok, ennek fenntartásához pedig fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő megoldásokat javasolnak azon vállalatok számára, amelyeknél különösen fontos az erős védelem.

A kiberbűnözés egyre komolyabb károkat okoz: az FBI nemrégiben közzétett adatai szerint az USA-ban tavaly összesen 3,5 milliárd dolláros veszteséget eredményezett. A járványhelyzet miatt pedig tovább romlik a helyzet: az FBI egyik szakembere április közepén azt nyilatkozta, hogy a koronavírus okozta krízis alatt három-négyszeresére nőtt a hackertámadásokról szóló bejelentések száma, mivel az általánossá vált otthoni munkavégzés miatt még nagyobb a lehetőség az online bűnözésre.

Elmosódó határok, új kihívások

A vállalatoknak tehát új megközelítést kell keresniük, és szigorítaniuk kell gyakorlataikon. Rég elmúltak már azok az idők, amikor elég volt a biztonsághoz, ha a tűzfalon kívülről érkező támadások ellen védekeztek. Ezzel a megközelítéssel ugyanis a szervezetek védtelenek maradnak a belső támadásokkal szemben, és a támadók is szabadon garázdálkodhatnak, ha egyszer bejutottak a rendszerbe.

Napjainkra a határok is elmosódtak, így a cégek adatai és alkalmazásai vegyesen találhatók a saját adatközpontban és a felhőben. A munkavállalóknak pedig bármikor és bárhonnan el kell érniük az információkat ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak dolgozni akár otthonról, mint ahogyan azt most rengetegen teszik. A távoli elérés azonban biztonsági kockázatokat is felvet, hiszen ha nincsenek meg a megfelelő óvintézkedések, a kiberbűnözők könnyen ellophatják ezeket a jogosultságokat. A céges rendszerbe betörve pedig fontos adatokhoz és erőforrásokhoz juthatnak hozzá, és komoly károkat okozhatnak.

Bizalmatlanul, de biztonságban

A Micro Focus szakértői szerint ezért a „nulla bizalom” megközelítést érdemes használni azoknál a vállalatoknál, amelyeknél különösen fontos a biztonság. A lehető leghatékonyabb védekezés az, ha abból indulnak ki, hogy mindenki árthat, aki hozzáfér a vállalati rendszerhez. Ezért minden esetben szigorú azonosítási folyamatot kell alkalmazni minden olyan felhasználó és eszköz esetében, amely el akarja érni a céges erőforrásokat, akár az infrastruktúrán belül, akár azon kívül van. Továbbá gondoskodni kell arról, hogy mindenki csak azokhoz az adatokhoz és erőforrásokhoz férjen hozzá, amelyekre valóban szüksége van a mindennapi munkájához.

A Micro Focus szakemberei már az év elején azt jósolták, hogy ez a stratégia idén is fontos szerepet fog játszani, és a jelentősége csak tovább nőtt a járvány miatt megváltozott helyzet következtében. A „nulla bizalom” megközelítéshez pedig elengedhetetlen, hogy a cégek pontosan átlássák és naprakészen tartsák a felhasználókhoz és hozzáféréseikhez kapcsolódó információkat.

Profi nyilvántartáshoz profi eszközök

A jogosultságok kiosztása, felügyelete és nyomon követése összetett feladat, fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő (Identity and Access Management – IAM) megoldásokkal azonban egyszerűsíthető. Az egymással jól integrálható szoftverek révén a szervezetek egyszerűen létrehozhatják, módosíthatják vagy törölhetik a személyazonosságokat, és felügyelhetik eléréseiket. Így pontosan átláthatják, melyik alkalmazott mihez rendelkezik hozzáféréssel, és egyszerűen változtathatnak a jogosultságokon, ha éppen arra van szükség – például mert megváltozott egy felhasználó munkaköre, és vissza kell vonni a régi engedélyeit.

Ezekkel a megoldásokkal az üzleti felhasználók és vezetők egyszerűen bevonhatók a hozzáférésekkel kapcsolatos döntési és irányítási folyamatokba. Így ők is pontosan átlátják a fontos, személyazonosságokat érintő információkat és az üzleti kontextust. Ezáltal jobban megalapozott döntéseket hozhatnak, amikor a „nulla bizalom” modellt alkalmazzák, és mindenkinek a lehető legalacsonyabb jogosultságot osztják ki, hogy a legmagasabb szintű biztonságot garantálhassák.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...