A Nagy Duett és az RTL Híradó tudott csak egymillió feletti nézettséget elérni. A múlt héten két meccs is egész jó nézőszámot produkált. Az ATV legnépszerűbb műsora pedig még mindig az Esti Frizbi.
Az elmúlt héten a 18-49 évesek körében és főműsoridőben az RTL Klub 17,1, a TV2 10,1 százalékos közönségarányt ért el, azaz kereken 7 százalékpont volt a különbség a két csatorna között. Az RTL Klub legjobb estéje a péntek volt, amikor 21,8 százalékot produkáltak a fő konkurens 8,2 százalékával szemben, így 13,6 százalékponttal megelőzték a TV2-t. Vasárnap pedig a TV2 bizonyult erősebbnek, (17,1 vs 13,9 százalék) azon az estén 3,3 százalékpontot vertek az RTL Klubra.
A TV2 számára jobban fekvő 18-59 éves korosztályban és főműsoridőben a fentiekhez hasonló eredménnyel zárult a hét. Az RTL Klub 17,6, a TV2 10,6 százalékos share-t produkált, tehát a kettejük közötti differencia ugyanakkora volt, mint a 18-49 éveseknél.
A 18-59 éveseknél, teljes napon pedig hagyományosan szorosabb volt a küzdelem, az RTL Klub heti közönségaránya 11,7 százalékot, a TV2-é pedig 8 százalékot tett ki.
A múlt hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosság körében is TV2-n sugárzott A Nagy Duett volt. A kereskedelmi célcsoportnál a műsor 349 ezer nézőt vonzott, 22,9 százalékos közönségarány mellett. A 18-49-es műsoros toplista második helyén az RTL Klub Konyhafőnök VIP című műsorának csütörtöki adása végzett 322 ezres nézőszámmal.
Az M4 Sport egyik közvetítése is befért a top 10-be. Múlt keddi Real Madrid – Bayern München meccs 231 ezres nézettséget produkált.
A teljes lakosságos toplistát A Nagy Duett 1,11 millió nézővel vezeti. Még egy műsor ért el egymillió feletti nézőszámot: az RTL Híradó csütörtök esti adása, a Konyhafőnök VIP pedig 930 ezer nézőt érdekelt. A korábban említett meccs az M4 Sporton a teljes lakosság körében a 14. legnézettebb műsor volt 483 ezres nézettséggel.
Érdemes még egy labdarúgó mérkőzést megemlíteni, ugyanis múlt vasárnap a Sport1 és a Sport2 párhuzamosan közvetítette a Real Madrid – Barcelona összecsapást. A meccs – a két csatornán együtt – a 20:40 és 22:40 közötti sávban 22 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éves férfiak körében.
Az ATV-n nem történt nagy változást, továbbra is a vasárnap a legerősebb napjuk. A csatorna legnézettebb heti műsora az Esti Frizbi Hajdú Péterrel volt, – teljes lakosság körében – 364 ezres nézőszámmal és 8,9 százalékos közönségaránnyal. A házi toplistájuk második helyére a Heti Napló Sváby Andrással futott be 291 ezer nézővel és 7 százalékos share-rel. Az ATV-s toplista harmadik helyét pedig a szombati Havas a pályán foglalja el 261 ezres nézettséggel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.