- Hirdetés -

Mobilra cseréljük a pénztárcát

|

- Hirdetés -

A készpénzmentes világ felé haladunk, és ennek egyik állomása, hogy elterjedjen az egyérintéses mobilfizetés – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Pataky Piroska. A Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketing- és PR-vezetője az új technológiával kapcsolatban fontosnak tartja az ismertségépítést, az edukációt és az okostelefon szerepét a mindennapokban.

 

– Mely országok járnak élen jelenleg az egyérintéses mobilfizetés terén?

 

– Több technológiáról beszélünk, hiszen egyrészt vannak a digitális óriások, idetartozik az Apple Pay, az Android Pay, a Samsung Pay, illetve vannak az úgynevezett banki mobiltárcák. A különbség az, hogy míg a digitális óriásoknál bármely bank ügyfele számára – akikkel leszerződnek, vagy valamilyen kapcsolatba lépnek – elérhető a mobilfizetés, addig a banki mobiltárcáknál mindig az adott hitelintézet saját ügyfelei részére elérhető az. Ha a világpiacról beszélünk, az Apple Pay azt a stratégiát folytatja, hogy közvetlenül a bankokkal szerződik le arra, hogy a szolgáltatásában elfogadja az adott bankok kártyáit. Ők országonként haladnak, Európában jelenleg Nagy-Britanniában, Írországban, Oroszországban, Svájcban, Franciaországban és Spanyolországban elérhető az Apple Pay-típusú fizetés, míg világszinten az Egyesült Államokban indult el legelőször. Ezeknek a fizetési megoldásoknak az a feltétele, hogy legyen egy érintéses fizetésre alkalmas terminál, amely tud kommunikálni az adott fizetőeszközzel. Ez eddig a bankkártyánk volt, most pedig az okostelefonunk lesz az.

 

– Hogy áll Magyarország?

 

– Itthon ez az új generációs fizetési megoldás a Gránit Banknál elérhető, az E-bank alkalmazásukon belül, amelyet ha letöltünk a telefonunkra, a Gránit Pay funkció segítségével használhatjuk a mobilfizetést a termináloknál. Fontos technikai feltétel, hogy az egyérintéses mobilfizetés jelenleg Android 4.4-es verziójú, vagy afölötti készülékeken lehetséges, tehát a mobilfizetés feltétele az is, hogy legyen egy ilyen készülék a zsebünkben.

 

– Régiós összehasonlításban jók vagyunk?

 

– Nagyon is, hiszen Európában elsőként jött ki a Gránit Bank az új generációs banki mobiltárcával. Ha megnézzük az egyérintéses fizetést, akkor azt látjuk, hogy európai szinten is elsők között vagyunk ebben, és mi, a Mastercardon belül azt érzékeljük, hogy a kommunikációs kampányainkkal, kreatív megoldásokkal is az élen járunk. Ugyanígy van ez az innovációkkal is, hiszen a magyarok nagyon innovatívak és kreatívak, ha termékfejlesztésekről van szó.

 

– Jellemzően mely célcsoport lehet az, amelyik használja ezt a technológiát?

 

– Úgy látjuk, hogy a 25–48 év közötti városi, edukált lakosság, amely online számlát fizet, online vásárol bankkártyával, napi szinten használja a plasztikot vásárlásra, adott esetben utazik is, vagy a telefonját használja más funkciókra, például jegyzetel benne, naptárt vezet. Ők a fő célcsoport. Szerintünk az idei a mobilfizetés éve lesz Magyarországon. Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, ebben a mobilfizetés egy evolúciós lépcső az okostelefonunk használatának jövője felé.

 

– Hogyan lehet megszólítani ezt a korosztályt, illetve azokat, akik nem tartoznak ebbe a csoportba?

 

– Bár az előbb említett a fő célcsoportunk, azt gondoljuk, hogy az érintettek köre sokkal szélesebb is lehet. Fontosnak tartom az egyetemi korosztály edukációját, és a 48 év felettiekét is, hiszen az ő esetükben megvan a fizetőképes kereslet, van bankszámlájuk, bankkártyájuk, okostelefonjuk, ők azok, akiknek talán a legfontosabb a kényelem, a gyorsaság, sok időt töltenek munkával és szeretnék a szabadidejüket magukra fordítani. Épp ezért az okostelefon megkönnyíti a mindennapjaikat.

Az egyetemisták azért fontosak számunkra, mert ők azok, akiknek már van bankszámlájuk, illetve néhány év múlva belépnek a munkaerőpiacra, fizetésük lesz, ami a bankszámlájukra érkezik. Az, hogy a telefon mit képvisel az életükben, szerintem nem kell részletezni, sokkal több mindenre használják már most, mint a 30-40 éves generáció. Ők azok, akiknek most kell elmondani, hogy miért jó a mobilfizetés, miben segítheti az életüket. Nekik kifejezetten egyetemi programokat, eléréseket, használatösztönző promóciót és edukációkat szervezünk.

Elérés szempontjából, ha egy marketingmixet nézünk, lényeges, hogy a fő célcsoportunkat a tradicionális reklámokkal nem feltétlenül érjük el, nekik azt kell megmutatnunk, hogy miért hasznos ez a funkció, miben segítheti az életüket. Úgyhogy sokat nyúlunk a PR-eszközökhöz, és inkább azt próbáljuk megmutatni, milyen helyzetekben lehet segítségükre egy ilyen telefon. Például sportoláskor, ha elmegyek futni a városba, és nem akarok sok mindent vinni, a telefonomat mindenképp viszem magammal, és jó, ha van benne egy virtuális bankkártya, amely alkalmas a fizetésre.

 

– A PR mellett mire hegyezik ki a marketingmixet?

 

– A PR-eszközök mellett a klasszikus csatornákhoz is nyúlunk, 360 fokos kommunikációt folytatunk majd, amelyben minden típusú média benne lesz. A klasszikus reklám ismertségépítéssel, edukációval, sok PR-ral, contenttel és natívval párosul majd.

 

– Magyarországon mennyi terminál van? Hány helyen lehet már mobillal fizetni?

 

– Mindenhol, ahol egyérintéses fizetés van. Az MNB adatai szerint jelenleg a 110 ezer terminálból több mint 83 ezer képes erre a funkcióra. Ezért jó, hogy az egyérintéses fizetés annak idején elindult, mert a kereskedők készen állnak erre. Tehát ez a kereskedő oldaláról nem igényel új fejlesztést, azaz nem kerül pluszköltségbe. Ugyanúgy a kártyabirtokosoknak sem jelent többletkiadást, hiszen egy bankkártyás fizetésről beszélnünk, csak nem a kártyánkat, hanem a telefonunkat érintjük a terminálhoz.

 

– Mikorra lehet teljesen készpénzmentes a világ?

 

– Vannak olyan országok, amelyek egészen közel járnak a készpénzmentes működéshez, például Svédországban és Izraelben már a készpénzmentes megoldások vannak túlsúlyban, de hazánkban még mindig sokan szeretik a bankjegyeket és a pénzérméket. Az MNB 2015-ös közlése szerint Magyarországon mintegy 3,8 milliárd fizetési tranzakció van egy évben, ennek 80 százaléka készpénzben zajlik. Tehát van helye a fejlődésnek, kártyatársaságunk is számos kártyahasználat-ösztönző kampánnyal, támogatási programmal segítette az elektronikus fizetés terjedését az elmúlt években.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazinban olvashatja el.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....