- Hirdetés -

Családi vállalkozásoknak segít a KÜRT

|

- Hirdetés -

A magyarországi family business-ek hosszútávú fennmaradását és sikeres működését segíti elő a budapesti KÜRT Akadémia májusban induló Family Business képzése, amely a legfontosabb kérdések megvitatásán túl, egyfajta értékközösséget is teremt.

 

A magyar márkák és vállalkozások velünk élnek, és elengedhetetlen részét képzik mindennapjainknak: legyen szó a reggeli első kávéról, a munkahelyünkről vagy az esti szórakozásról, de így vagy úgy a mindennapi rutin kiiktathatatlan kellékei. A kérdés, hogy meddig.

 

A KSH adatai szerint 2016-ban 1 153 816 regisztrált vállalkozás üzemelt Magyarországon, köztük számtalan family business is, mégis, általában kevés szó esik ezek nehézségeiről, miközben értékük felbecsülhetetlen: a magyar cégek közel 70%-a családi tulajdonban van (családi vállalkozásként azonosítható), a GDP-hez nagymértékben hozzájárulnak és a hazai foglalkoztatottak közel felének biztosítanak munkahelyet, így a magyar gazdaság megkerülhetetlen szereplőinek számítanak. Kérdés, hogy meddig lesz ez így? Vajon a jövő generációk is élvezhetik majd a family business-ek nyújtotta szolgáltatásokat?

 

Régen Colgate fogkrémmel és Nokiával, ma pedig olyan Family Business márkákkal telik a nap, mint például az Illy Ferenc által alapított illy, a Dr. Béres József világhírű találmányára felépített, és az elmúlt 25 év során nemzetközi rangú vállalkozássá fejlődő Béres Gyógyszergyár vagy éppen az Unicummal világhírűvé lett Zwack-család, amely már 1790 óta készíti a hungaricumnak minősülő gyógynövényes italt. Minden family business egy külön sztori is: az Illy-t 1933-ban megalapító Illy Ferenc nem csak egy sikeres vállalkozást épített fel, hanem a gőzt nagy nyomású levegőre cserélve forradalmasította a kávéfőzést is.

 

A családi vállalkozások jövője nagyban attól függ, hogy képesek-e az utódlásra, azaz a generációváltásra. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az érintett cégek 2/3-a nem éli túl az első generációt. A family business-ek helyzetét tovább nehezíti, hogy szemben más tulajdonlási formákkal, nekik családi, tulajdonosi és vezetői viszonyaikat és jövőképeiket kell tisztázniuk az üzletfolytonosság fenntartása érdekében.

 

A KÜRT Akadémia missziója jövőálló szervezetek építése és a jövőt formáló szakemberek képzése. Ezért tartja fontosnak, hogy a felhalmozott tudást hazánk gazdaságának gerincét adó családi vállalkozások sikerébe fektesse. Az idén májusban induló Family Business képzési programja a felmerülő problémákra kínál ésszerű és gyakorlatias megoldásokat családi vállalkozások és vállalkozó családok számára, hogy felelős tulajdonosokként a munkavállalóik és tágabb gazdasági környezetük jólétéhez és sikeréhez a jövőben is hozzájárulhassanak.Mitől lesz egy családi vállalat jövőálló? Mitől teherbíró a családtagok viszonya, gördülékeny az együttműködésük? Mi a teendő nem várt sokkhelyzetek esetén, és hogyan készüljünk fel a hétköznapi kockázatokra? Mi kell a generációváltáshoz?

 

„Vízválasztóhoz érkeztünk: a ’90-es évek elejével elindult vállalkozások technológiai és piaci generációváltásra kényszerülnek. A családi vállalkozások modernizációja elengedhetetlen ahhoz, hogy a tehetséges utódok számára vonzó perspektívát jelentsen a vállalkozás stafétájának átvétele” – Kürti Tamás, a KÜRT Akadémia intézményvezetője.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...