- Hirdetés -

Cseh milliárdos cége veszi meg a Telenor Magyarországot

|

- Hirdetés -

A cseh milliárdos, Petr Kellner által alapított PPF Csoport vásárolja meg a Telenor közép-kelet-európai leányvállalatait, köztük a Telenor Magyarországot. A befektetési cég 2,8 milliárd eurót fizet a mobilszolgáltatókért.

A tranzakció magában foglalja a Telenor kizárólagos tulajdonában álló magyarországi, bulgáriai, montenegrói és szerbiai mobilszolgáltatóit, valamint a Telenor Common Operation technológiai szolgáltatót. A közép-kelet-európai leányvállalatok a Telenor Csoport árbevételéhez mintegy 11,8 milliárd norvég koronával (9%), EBITDA-jához pedig 4,1 milliárd norvég koronával (8%) járultak hozzá 2017-ben. Együttesen több mint 9 millió ügyféllel és mintegy 3500 munkavállalóval rendelkeznek – írja közleményében a Telenor.

„A Telenor Csoport stratégiája a növekedésre, a hatékonyságra és az egyszerűsítésre épül. Kelet-közép-európai leányvállalataink értékesítésével fontos lépést teszünk az egyszerűsítés terén, és olyan régiókra összpontosítunk a Telenor portfólióján belül, ahol a legnagyobb lehetőséget látjuk az értékteremtésre. Az ügyletet követően skandináviai integrált vezetékes és mobilszolgáltatók valamint erős ázsiai mobilszolgáltatók alkotják majd a Telenor Csoportot. A Telenor biztos benne, hogy térségbeli és iparági tapasztalata révén a PPF Csoportnál jó kézben lesznek a közép-kelet-európai leányvállalatok” – nyilatkozta Sigve Brekke, a Telenor Csoport vezérigazgatója.

A Petr Kellner által 1991-ben alapított PPF Csoport a közép-kelet-európai térség legnagyobb magántőke-befektető csoportjaként megközelítőleg 35 milliárd euró értékű eszközt kezel. Befektetései különböző iparágakra terjednek ki, így a bank- és ingatlanszektorra, a lakossági pénzügyi szolgáltatások piacára, a bányászatra és a távközlésre. Korábbi befektetései közé tartozik a cseh O2 megvásárlása a Telefonicától 2013-ban, és a Nova Broadcasting Group megvásárlása Bulgáriában 2018-ban.

„Ezzel a felvásárlással a PPF Csoport további négy országra terjeszti ki távközlési portfólióját, ezzel megvalósítva régi célját, hogy közepes méretű európai távközlési szolgáltatóvá váljon, felhasználva eddigi tapasztalatait piaci pozíciója megerősítésére” – jelentette ki Ladislav Bartoníček, a PPF Csoport távközlési befektetésekért felelős részvényese.

„A Telenor Magyarország jól teljesít a piacon, és folyamatosan arra törekszik, hogy minél inkább ügyfélközpontú és könnyen használható termékeket kínáljon. Meggyőződésünk, hogy folytatni tudjuk sikertörténetünket Magyarországon. A PPF Csoport világos célt tűzött ki távközlési portfóliója számára, és a Telenor közép- kelet-európai leányvállalatai kulcsszerepet játszanak ennek megvalósításában. Szeretném hangsúlyozni, hogy a tranzakció semmilyen hatással nem lesz ügyfeleinkre és helyi partnereinkre, és a továbbiakban is a megszokott módon folytatjuk üzleti működésünket. Változatlanul kiváló minőségű szolgáltatást és hálózati élményt nyújtunk ügyfeleinknek, nap mint nap” – mondta Alexandra Reich, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

A vételár kapcsán halasztott kifizetésről jött létre megállapodás, mely szerint a bevételből 400 millió eurót a vevő négy év alatt, négy részletben fizet ki.

Az ügylet lezárásához a szabályozó hatóság jóváhagyása szükséges, mely 2018 harmadik negyedévében várható. A Telenor Csoport 2018 első negyedévétől kezdve eladásra kínált eszközként kezeli a közép-kelet-európai leányvállalatokat, és megszüntetett tevékenységként tünteti fel őket pénzügyi jelentéseiben. A tranzakcióból származó 3 milliárd norvég korona adózás utáni számviteli nyereség a tranzakció lezárása után kerül be a Telenor könyveibe.

A Telenor 25 éven át rendelkezett mobilszolgáltatókkal a közép-kelet-európai régióban. 1994-ben lépett be a magyar piacra a Pannon GSM felvásárlásával, majd regionális jelenlétét kiterjesztve, 1996-ban elindította el mobilszolgáltatásait Montenegróban, 2006-ban pedig felvásárolta a szerb Mobi 063 szolgáltatót. Bulgáriában 2013-ban vette meg a Globult a Telenor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA