- Hirdetés -

Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

|

- Hirdetés -

Változatlanul stabil a Huawei Technologies – derül ki a technológiai vállalat most közzétett éves pénzügyi jelentéséből. A Huawei 2021-ben 636,8 milliárd kínai jüan (99,88 milliárd USD) bevételt ért el, nettó nyeresége pedig 113,7 milliárd kínai jüan (17,834 milliárd USD) volt, ez éves szinten 75,9 százalékos növekedést jelent. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant (22,383 milliárd USD), amely teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki: ezzel az elmúlt 10 év összes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,54 milliárd USD). A vállalat a továbbiakban is növeli kutatás-fejlesztési beruházásait.

Guo Ping, a Huawei Technologies globális soros elnöke a 2021-es üzleti eredmények ismertetésekor a következőket nyilatkozta: "Teljesítményünk összességében megfelelt az előrejelzéseknek. A távközlési üzletágunk stabil maradt, a vállalati üzletágunk folyamatosan növekedett, a fogyasztói üzletágunk pedig gyorsan új területekkel bővült. Ezen túlmenően felgyorsítottuk az ökoszisztémánk fejlesztésének ütemét is."

Meng Wanzhou, a Huawei pénzügyi igazgatója hozzátette: "Annak ellenére, hogy a vállalat bevétele csökkent 2021-ben, folyamatosan nő a profit és cash flow, valamint sokkal felkészültebbek vagyunk arra, hogy megbirkózzunk az esetleges újabb bizonytalanságokkal is."

A vállalat főbb üzletágainak növekvő jövedelmezőségének köszönhetően a társaság működési tevékenységből származó cash flow-ja jelentősen nőtt 2021-ben, elérve az 59,7 milliárd kínai jüant (9,364 milliárd USD), ami 69,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant, ami a vállalat teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki, és ezzel az elmúlt 10 év teljes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,542 milliárd USD).

A Huawei Technologies távközlési (Carrier) üzletága 2021-ben is azon dolgozott, hogy világszerte segítse a szolgáltatókat a magas szintű 5G-s mobilhálózatok kiépítésében. A különböző nagyvárosokban végzett független mérések kimutatták, hogy 13 országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Hollandiában, Dél-Koreában és Szaúd-Arábiában élő ügyfelek számára a Huawei által kiépített 5G hálózatok biztosítják a legjobb felhasználói élményt. A szolgáltatókkal és partnerekkel együttműködve a Huawei több mint 3000 kereskedelmi szerződést írt alá ipari 5G alkalmazásokra, amelyeket olyan ágazatokban használnak, mint a gyártás, a bányászat, a logisztikai és egészségügy. A Huawei távközlési üzletágának árbevétele 2021-ben elérte a 281,5 milliárd kínai jüant (44,15 milliárd USD).

A Huawei Technologies vállalati (Enterprise) üzletága a folyamatos digitális átalakulási trendeknek köszönhetően gyorsan növekedett. Az elmúlt évben a vállalat 11 különféle forgatókönyvre fejlesztett megoldást vezetett be kulcsfontosságú ágazatok, többek között a kormányzati-, a közlekedési-, a pénzügyi-, az energetikai- és a gyártási szektorok számára. A vállalat az erőforrások összehangolása, valamint a hatékony ügyfélkiszolgálás érdekében több, kifejezetten az adott szakterületre koncentráló szakember csoportot hozott létre, köztük egy szénbánya-csapatot, egy intelligens úthálózat-csapatot és egy vám- és kikötői csapatot. 2021-ben a Fortune Global 500-as listáján szereplő vállalatok közül 267 cég, valamint világszerte több mint 700 város választotta digitális transzformációjához partneréül a Huawei-t, mindemellett a vállalat jelenleg több mint 6000 szerviz- és üzemeltetési partnerrel működik együtt világszerte. 2021-ben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétele elérte a 102,4 milliárd kínai jüant (16,061 milliárd USD).

A Huawei Technologies fogyasztói (Consumer) üzletága a fogyasztói igényekre és szükségletekre összpontosítva „Az élet gördülékeny AI megoldásokkal” (Seamless AI Life) stratégiájának részeként folytatta globális ökoszisztémájának kiépítését egy intelligens, összekapcsolt világ megteremtése érdekében. A fogyasztói üzletág 2021-ben 243,4 milliárd kínai jüan (38,178 milliárd USD) bevételt generált: folyamatosan nőtt a viselhető okoseszközök, okosképernyők, vezeték nélküli sztereó fülhallgatók (TWS) és a Huawei Mobile Services (HMS) értékesítése. Különösen a viselhető okoseszköz- és az okosképernyős szegmensben volt tapasztalható éves szinten 30 százalék feletti növekedés. 2021-ig összesen több mint 220 millió Huawei-eszközön használták a HarmonyOS-t, ezzel a világ leggyorsabban növekvő mobileszközös operációs rendszerévé vált.

Guo Ping, a Huawei elnöke kihangsúlyozta: "A Huawei a digitalizáció, az intelligens transzformáció és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás útján halad előre. A tehetségre, a tudományos kutatásra és az innovatív szellemre támaszkodva folyamatosan növeljük befektetéseinket az alap elméleti kutatások, az architektúrák és a szoftverek területén, ezzel biztosítjuk hosszú távú versenyképességünket."

A Huawei Technologies 2021-es éves pénzügyi jelentését a KPMG független könyvvizsgáló cég auditálta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....