- Hirdetés -

Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

|

- Hirdetés -

Változatlanul stabil a Huawei Technologies – derül ki a technológiai vállalat most közzétett éves pénzügyi jelentéséből. A Huawei 2021-ben 636,8 milliárd kínai jüan (99,88 milliárd USD) bevételt ért el, nettó nyeresége pedig 113,7 milliárd kínai jüan (17,834 milliárd USD) volt, ez éves szinten 75,9 százalékos növekedést jelent. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant (22,383 milliárd USD), amely teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki: ezzel az elmúlt 10 év összes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,54 milliárd USD). A vállalat a továbbiakban is növeli kutatás-fejlesztési beruházásait.

Guo Ping, a Huawei Technologies globális soros elnöke a 2021-es üzleti eredmények ismertetésekor a következőket nyilatkozta: "Teljesítményünk összességében megfelelt az előrejelzéseknek. A távközlési üzletágunk stabil maradt, a vállalati üzletágunk folyamatosan növekedett, a fogyasztói üzletágunk pedig gyorsan új területekkel bővült. Ezen túlmenően felgyorsítottuk az ökoszisztémánk fejlesztésének ütemét is."

Meng Wanzhou, a Huawei pénzügyi igazgatója hozzátette: "Annak ellenére, hogy a vállalat bevétele csökkent 2021-ben, folyamatosan nő a profit és cash flow, valamint sokkal felkészültebbek vagyunk arra, hogy megbirkózzunk az esetleges újabb bizonytalanságokkal is."

A vállalat főbb üzletágainak növekvő jövedelmezőségének köszönhetően a társaság működési tevékenységből származó cash flow-ja jelentősen nőtt 2021-ben, elérve az 59,7 milliárd kínai jüant (9,364 milliárd USD), ami 69,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant, ami a vállalat teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki, és ezzel az elmúlt 10 év teljes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,542 milliárd USD).

A Huawei Technologies távközlési (Carrier) üzletága 2021-ben is azon dolgozott, hogy világszerte segítse a szolgáltatókat a magas szintű 5G-s mobilhálózatok kiépítésében. A különböző nagyvárosokban végzett független mérések kimutatták, hogy 13 országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Hollandiában, Dél-Koreában és Szaúd-Arábiában élő ügyfelek számára a Huawei által kiépített 5G hálózatok biztosítják a legjobb felhasználói élményt. A szolgáltatókkal és partnerekkel együttműködve a Huawei több mint 3000 kereskedelmi szerződést írt alá ipari 5G alkalmazásokra, amelyeket olyan ágazatokban használnak, mint a gyártás, a bányászat, a logisztikai és egészségügy. A Huawei távközlési üzletágának árbevétele 2021-ben elérte a 281,5 milliárd kínai jüant (44,15 milliárd USD).

A Huawei Technologies vállalati (Enterprise) üzletága a folyamatos digitális átalakulási trendeknek köszönhetően gyorsan növekedett. Az elmúlt évben a vállalat 11 különféle forgatókönyvre fejlesztett megoldást vezetett be kulcsfontosságú ágazatok, többek között a kormányzati-, a közlekedési-, a pénzügyi-, az energetikai- és a gyártási szektorok számára. A vállalat az erőforrások összehangolása, valamint a hatékony ügyfélkiszolgálás érdekében több, kifejezetten az adott szakterületre koncentráló szakember csoportot hozott létre, köztük egy szénbánya-csapatot, egy intelligens úthálózat-csapatot és egy vám- és kikötői csapatot. 2021-ben a Fortune Global 500-as listáján szereplő vállalatok közül 267 cég, valamint világszerte több mint 700 város választotta digitális transzformációjához partneréül a Huawei-t, mindemellett a vállalat jelenleg több mint 6000 szerviz- és üzemeltetési partnerrel működik együtt világszerte. 2021-ben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétele elérte a 102,4 milliárd kínai jüant (16,061 milliárd USD).

A Huawei Technologies fogyasztói (Consumer) üzletága a fogyasztói igényekre és szükségletekre összpontosítva „Az élet gördülékeny AI megoldásokkal” (Seamless AI Life) stratégiájának részeként folytatta globális ökoszisztémájának kiépítését egy intelligens, összekapcsolt világ megteremtése érdekében. A fogyasztói üzletág 2021-ben 243,4 milliárd kínai jüan (38,178 milliárd USD) bevételt generált: folyamatosan nőtt a viselhető okoseszközök, okosképernyők, vezeték nélküli sztereó fülhallgatók (TWS) és a Huawei Mobile Services (HMS) értékesítése. Különösen a viselhető okoseszköz- és az okosképernyős szegmensben volt tapasztalható éves szinten 30 százalék feletti növekedés. 2021-ig összesen több mint 220 millió Huawei-eszközön használták a HarmonyOS-t, ezzel a világ leggyorsabban növekvő mobileszközös operációs rendszerévé vált.

Guo Ping, a Huawei elnöke kihangsúlyozta: "A Huawei a digitalizáció, az intelligens transzformáció és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás útján halad előre. A tehetségre, a tudományos kutatásra és az innovatív szellemre támaszkodva folyamatosan növeljük befektetéseinket az alap elméleti kutatások, az architektúrák és a szoftverek területén, ezzel biztosítjuk hosszú távú versenyképességünket."

A Huawei Technologies 2021-es éves pénzügyi jelentését a KPMG független könyvvizsgáló cég auditálta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek,...

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...