Csökkent a Central Médiacsoport nyeresége

Tavaly a 2020-assal megegyező árbevételt ért el a Central Médiacsoport, a társaság nyeresége ugyanakkor több mint 700 millió forinttal csökkent. A tulajdonos több mint 1,6 milliárd forintnyi osztalékot vett ki a vállalatból.

A múlt évben 13,29 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt. a társaság éves beszámolója szerint, ez minimális növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, 2020-ban 13,22 milliárd forint volt a forgalom. A vállalat két legfontosabb bevételi forrásánál, a hirdetési és terjesztési bevételnél egyaránt növekedés volt.

A hirdetési bevétel 6,17 milliárd forint volt 2021-ben, ez 135 milliós pluszt jelentett a 2020-ashoz képest. A terjesztési bevétel 6,59 milliárd forint volt tavaly, szemben az egy évvel korábbi 6,44 milliárd forinttal.

A Centralnál a bérköltség majdnem 300 millió forinttal nőtt, a személyi jellegű ráfordítások összesen pedig több mint 400 millió forinttal haladták meg az egy évvel korábbit.

A társaság nyeresége jelentős mértékben csökkent, míg 2020-ban még 2,41 milliárd forintos profitról számolt be a cég, addig a múlt évben már csak 1,67 milliárdos volt a nyereség, amit teljes egészében kivesznek a társaságból osztalék formájában. A médiacég az mmonline.hu-t arról tájékoztatta, hogy az osztalékot a tulajdonosok a cégcsoport hosszú távú finanszírozásának optimalizálására fordítják.