- Hirdetés -

Csökkent a kereslet az import autók iránt

|

- Hirdetés -

Jól indult 2023-ban az első hónapokban a használt autó piac, de szokás szerint nyáron számottevően apadt az érdeklődés, januártól december végéig összesen 760.971 autót írtak át az okmányirodákban. Ez minimális, 1 százalék körüli visszaesést jelent a tavalyi évhez képest. Ezzel szemben az import autók iránt lényegesen, 16-20 százalékkal esett a kereslet- derül ki a Datahouse adataiból. Az árak hazánkban konszolidálódtak, a magánszemélyek továbbra is a készpénzes vásárlást preferálják, ezzel szemben a cégek is szívesen finanszírozzák autóikat, főleg, hogy jelentős verseny van a banki kamatok kapcsán, így kedvező feltételekkel lehet szerződni.

Hektikus esztendőt tudhat magáénak a használt autó piac Magyarországon: az év elején – januártól áprilisig – nagy volt a kereslet a másodkézből származó kocsik iránt, de a nyáron, ahogy minden évben szokás jelentősen visszaesett az autó vásárlási kedv. De különösen igaz volt ez 2023-ban, amikor összesen 760.971 autót írtak át az okmányirodák, 1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban. A kereslet stabilizálódott, ezzel párhuzamosan az autók árai is csökkentek. Átlagosan az volt megfigyelhető, hogy a másfél évvel ezelőtti árakban realizálódtak az eladási árak. Ehhez hozzájárult az is, hogy az újautó értékesítés elkezdett erősödni, és az újautós kedvezmények, szintén jó hatással voltak a használt autók áraira - mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója.

Hozzátette: „A hazai piaccal szemben a használt autók importja gödörbe került: tavaly mindössze 105662 autót hoztak be külföldről, jelentősen kevesebbet, mint az elmúlt két évben:2021-ben még 130 ezer gépkocsit importáltak, 2023-ban 126 ezret”, tette hozzá Tóth Péter.

Az 2023-ban az átírásoknál országosan az alsó-középkategóriás és a kisautók domináltak, de jelentősen nőtt az érdeklődés az SUV-k iránt 2023-ban. Ez utóbbit támasztják alá a Das WeltAuto tapasztalata is. A kis autók, és a felső-kategóriás autók mellett a márka országos hálózatában az SUV-k is kifejezetten népszerűek voltak. Egyébként a Das Weltauto hálózatában szívesen vásárolták a családi kombikat is, mint például a škoda Octavia és a Volkswagen Passat kombit. A Das WeltAuto hálózatába tavaly összesen 6034 négykerekűt értékesített (5 százalékkal többet, mint 2023-ban), ebből a budaörsi Das WeltAuto Centrum közel 900-at. A legnagyobb érdeklődés Magyarországon az Opel, a Volkswagen, a Suzuki, a Ford, a BMW és a Skoda iránt volt. Legtöbben Budapesten és Pest vármegyében, a legkevesebben Nógrád és Heves vármegyében vásároltak hazai négykerekűt.

Tóth Péter arról is beszámolt, hogy 2024-ben szokatlanul jól indult az év, ami bizakodásra ad okot, de a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója azt is hozzátette, hogy 2024-ben várhatóan stagnálás jellemzi majd a piacot, az árakban és az értékesítési számokban egyaránt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...