- Hirdetés -

Csökkent a lakásbiztosítások átlagdíja

|

- Hirdetés -

A tavaly megkötött lakásbiztosítási szerződések átlagdíja 48 700 forint volt, ami 8 százalékos csökkenést jelent a 2022-ben tapasztalt átlagos díjmértékhez képest – derül ki az Insura.hu adataiból. Az új szerződések közel harmada már minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás (MFO).

Az átlagdíj csökkenésének elsődleges oka az volt, hogy a megszokottnál többen vizsgálták felül korábban megkötött lakásbiztosítási szerződéseiket, és váltottak olyan lakásbiztosításra, amely az adott vagy akár szélesebb fedezeti kört a korábbinál kedvezőbb áron nyújtja. A piaci aktivitás növekedése a biztosítókat is díjaik felülvizsgálatára, versenyképesebbé tételére ösztönözte.

A lakásbiztosítási átlagdíjak településtípusonként eltérő mértékűek voltak: a fővárosi ingatlanokat tavaly 45 500 forintos átlagos éves díj ellenében biztosították, a megyeszékhelyeken ez az összeg évi 40 ezer forint volt, míg az egyéb településeken 38 100 forint körül alakult az átlagos díjszint. A legolcsóbban a társasházak tulajdonosai szerződtek a biztosítókkal: ők átlagosan csupán 22 400 forintos éves díjat fizettek. A családi házak esetében ugyanakkor 51 800 forint volt a lakásbiztosítások átlagos mértéke.

Értékesítési csatornák szerint vizsgálva is eltérően alakulnak az átlagdíjak, amelyek mértéke tavaly is az online felületen kötött szerződések esetében volt a legalacsonyabb, 35 900 forint.

Gyorsan teret nyer az MFO

Örvendetes fejlemény, hogy az új lakásbiztosítási szerződések között egyre jelentősebb szerepet játszanak a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítási (MFO) termékek. Az Insura.hu statisztikái azt mutatják, hogy a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható MFO biztosítások tavaly már az összes új lakásbiztosítási szerződés több mint 30 százalékát tették ki. Ez a változás is hozzájárult az átlagos éves díjcsökkenéshez, mivel a verseny hatására az értékesített MFO termékek átlagdíja immár jelentősen alatta marad a piacon elérhető, minősítés nélküli lakásbiztosításokénak.

2023-as lakásbiztosítási legek

Az Insura.hu statisztikáiban a legmagasabb éves lakásbiztosítási díj 320 ezer, a legalacsonyabb mindössze 4 ezer forint volt. A legnagyobb területű ingatlan nagysága közel 1000 négyzetméter volt, a legkisebb pedig 5 négyzetméter. A legidősebb online lakásbiztosítást kötő ügyfél életkora 84 év volt.

Népszerűek a kiegészítő biztosítások is

Tavaly a legnépszerűbb kiegészítő termékek a beázásból, a besurranó tolvajlásból, illetve a dugulásból fakadó károkat térítő szolgáltatások voltak, mindhárom termék megtalálható a megkötött szerződések egyharmadában. Szintén igen népszerű a családi balesetbiztosítás (28%), illetve a különleges üvegkárok biztosítása (27%).

Előrejelzés 2024-re

„A lakásbiztosítási piac kiemelt eseménye lesz a márciusi lakásbiztosítási kampány, amelynek során az ügyfelek a szerződésük évfordulójának időpontjától függetlenül is felmondhatják majd meglévő szerződésüket – hangsúlyozta dr. Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója. – Mindez tovább erősíti majd a már 2023-ban is aktívabbá vált piaci versenyt, melynek eredményeként éves szinten – a fedezeti kör bővülése mellett is - további 5-8 százalékkal mérséklődő lakásbiztosítási átlagdíjakra számíthatunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját a 4IG Csoport

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben.A 4iG Nyrt. a novemberben bejelentett transzformációs program céljainak megfelelően a cégcsoport űripari...

Felpörgeti az eladásokat az Árukereső szolgáltatása

Érzékelhetően javíthatja az eladásokat az Árukereső Product Ads szolgáltatása, amely jól látható és hatékony kiemelést biztosít a termékeknek, akár újdonságokról vagy bestsellerekről, akár kiemelt promóciókról vagy akciókról van szó. A szolgáltatás aktiválása után a...

Milliókat spórolhatnak a családok

Zuhanó kamatok, kedvező lakástámogatások: aki ma szeretne lakáshitelt igényelni, sokkal kifizetődőbb módon teheti ezt meg, mint akár fél évvel ezelőtt. Mennyit spórolhat az, aki most dönt az egyedi, közvetítőn keresztül elérhető lehetőség mellett? A...

Így védekezhetnek a kkv-k a zsarolóvírusokkal szemben

A Statista adatai szerint a vállalkozások több mint 72 százalékát érte zsarolóvírus-támadás 2023-ban, ami messze a legmagasabb szám az elmúlt 5 évben. Azonban az Eurostat statisztikái alapján míg a hazai nagyvállalatok kiemelt figyelmet fordítanak...

Bakancslistás sörútlevéllel népszerűsítik a minőségi söröket

A minőségi, csapolt söröket népszerűsíti az a kiadvány, amely tíz budapesti vendéglátóhelyen kínál ingyenes sörkóstolót a tulajdonosainak.Sörútlevelet készített a legismertebb magyar sörös magazin, hogy az igényes sörfogyasztásra, a különleges minőségű csapolt sörre és a...

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Kiberbiztonság: erre számíthatunk 2024-ben

Napjainkban rendkívül lendületes technológiai fejlődésnek lehetünk szemtanúi, és ez különösen nagy hatással van a kiberbiztonság területére. Felgyorsult a macska-egér játék: a kiberbűnözők a legmodernebb eszközökkel és módszerekkel finomhangolják a tevékenységeiket a legújabb védelmi vonalak...

Új kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA új kollekciója a tapasztalt és a kezdő kertészekre is gondolt. A növényültetés időszakára összpontosító DAKSJUS termékek között megtalálhatók bel- és kültéri használatra alkalmas víztároló virágcserepek, függő virágtartók és virágállványok, valamint a növények...

Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary

Minden eddiginél jobb évet zárt 2023-ban az SAP Hungary, mellyel elnyerte a 24 országot tömörítő közép-kelet-európai régió „SAP - Best Country of the Year” díját, míg tanácsadási üzletága az „SAP - Best Cloud Services...

Élőben nézhetjük az Oscar-gálát a Disney+-on

A Disney+ élőben közvetíti Magyarországon a 96. Oscar-gálát március 10-én. A stream a vörös szőnyeges közvetítéssel kezdődik 23:30-kor, a díjátadó pedig éjfélkor indul. Az Emmy-díjas talkshow műsorvezető és producer, Jimmy Kimmel negyedik alkalommal tér...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar siker a Bahreinben

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) bejelentette, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.A fennállásának 20....

Önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját a 4IG Csoport

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben.A 4iG Nyrt. a novemberben bejelentett transzformációs program céljainak megfelelően a cégcsoport űripari...

Felpörgeti az eladásokat az Árukereső szolgáltatása

Érzékelhetően javíthatja az eladásokat az Árukereső Product Ads szolgáltatása, amely jól látható és hatékony kiemelést biztosít a termékeknek, akár újdonságokról vagy bestsellerekről, akár kiemelt promóciókról vagy akciókról van szó. A szolgáltatás aktiválása után a...

Milliókat spórolhatnak a családok

Zuhanó kamatok, kedvező lakástámogatások: aki ma szeretne lakáshitelt igényelni, sokkal kifizetődőbb módon teheti ezt meg, mint akár fél évvel ezelőtt. Mennyit spórolhat az, aki most dönt az egyedi, közvetítőn keresztül elérhető lehetőség mellett? A...

Így védekezhetnek a kkv-k a zsarolóvírusokkal szemben

A Statista adatai szerint a vállalkozások több mint 72 százalékát érte zsarolóvírus-támadás 2023-ban, ami messze a legmagasabb szám az elmúlt 5 évben. Azonban az Eurostat statisztikái alapján míg a hazai nagyvállalatok kiemelt figyelmet fordítanak...
- Hirdetés -

Podcast

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....