- Hirdetés -

Csúcsbefektetéssel nőhet tovább a Smartfront

|

A Hiventures startupokat célzó növekedési befektetési programjának eddigi legnagyobb önálló befektetésével, 900 millió forinttal skálázza tovább működését a Smartfront. Az innovatív felhőalapú üzleti megoldásait és vállalatirányítási rendszerét kifejezetten kis- és középvállalkozásoknak fejlesztő cég a befektetést a SaaS (Software-as-a-Service, szoftver mint szolgáltatás) modellre való átállásra, valamint technológiai és üzleti fejlesztésekre, az értékesítési és kiszolgálói kapacitások jelentős növelésére fordítja.

Az eddigi legnagyobb önálló startup befektetése révén a Hiventures növekedési finanszírozási programja egy olyan új modellre áll át, amelyben 3 millió euró, azaz 1 milliárd forint nagyságrendben is képes önálló tőkefinanszírozást biztosítani a legígéretesebb startupoknak, illetve scaleup fázisban lévő vállalkozásoknak. A mutatkozó piaci hiány pótlására és a változó igényekre reagálva mostantól a befektetés felhasználásának keretei is tágulnak, hiszen külföldi terjeszkedésre, így az ezzel együtt járó kinti költségekre is fordítható a forrás.

A SaaS termékkategória növekvő népszerűségére alapoz a 2011-ben alakult SMARTFRONT Kft. A cég a saját fejlesztésű, web alapú SMARTFRONT ERP vállalatirányítási rendszerét már sok jól ismert hazai KKV (pl: Stühmer, Libri Könyvkiadó, Culinaris, The Body Shop) használja, de az első lépéseket már megtették a nemzetközi piacok irányába is. A cég az ERP megoldása mellett leányvállalatán keresztül 2019-től értékesíti SMARTBooks nevű havidíjas SaaS termékcsaládját. A SMARTBooks Magyarországon egyedülálló módon kínál egyrészt webes könyvelő szoftvert a könyvelőirodák részére, másrészt egy ügyviteli rendszert a mikrovállalkozásoknak, maximálisan kihasználva a két ügyfélkör összekapcsolásában rejlő lehetőségeket. A SMARTBooks egyszerre egy modern könyvelőprogram, illetve a SMARTFRONT ERP kulcsrakész, kompakt, számos funkciót integráló verziója. A „kistestvér” hasonló funkciókkal rendelkezik, mint a SMARTFRONT ERP: integráns része a kis- és nagykereskedelmi értékesítés, a CRM, a beszerzések menedzsmentje, a készlet- és raktárkezelés, a könyvelés, illetőleg a dokumentumok és iratok kezelése. A SMARTBooks stratégiájának fontos része a piacvezető Számlázz.hu online számlázóprogrammal való szoros integráció, ami lehetővé teszi, hogy a Számlázz.hu-t használó vállalkozások kimenő és bejövő számlái, banki kivonatai a SMARTBooks könyvelőprogramban azonnal, automatikusan megjelennek, megkímélve ezáltal a könyvelőket a felesleges, időrabló, manuális adatrögzítéstől.

„Jóllehet a SMARTBooks 2019-es kiadásával főképp a könyvelőirodákat, illetve az általuk könyvelt mikrovállalkozásokat céloztuk meg, a piaci folyamatok a nagyobb üzleti szereplőknél is egyértelműen a SaaS-típusú megoldások térnyerését vetítik előre – ezért is szeretnénk a megfelelő időben és mértékben felkészülni erre a trendre. A régi, telepített megoldásokat egyfelől látványosan szorítják ki szoftverfronton a felhőalapú technológiák, másfelől pedig a kkv-k robbanásszerű fejlődésen mennek keresztül a digitalizációban” – jelentette ki Schramm Károly, a SMARTFRONT alapító-ügyvezetője. A tudatos építkezést és termékfejlesztést folytató társaság árbevétele nyolc év alatt 45 százalékos bővülést mutatott éves szinten.

A SaaS modellre való átállása számos tehertől mentesíti a vállalkozásokat. Azzal, hogy a szoftvert szolgáltatásként, jellemzően havidíjas formában vásárolják meg, az összes technológiai kérdés kezelésétől is megszabadulnak. Megrendelőként nem kell foglalkozniuk támogatási kérdésekkel, frissítésekkel, tárhelyekkel, elég elsajátítaniuk a program használatát.

„A kockázati tőkebefektetői piacon az EU-s startup források közelgő kimerülésével egyre kevesebb a rendelkezésre álló tőke. Habár a tisztán piaci, magánbefektetői kör bővülésére örömteli egy-egy újabb szereplő megjelenésével példát látni, sajnos az ilyen jellegű források még mindig a szükségesnél kisebb részét adják az elengedhetetlen finanszírozásnak. A változó piaci igények és az újonnan szerzett tapasztalataink működésünk minden elemében megkövetelik tőlünk a rugalmasságot és az alkalmazkodást. A SMARTFRONT-ba történő befektetésünkhöz hasonlóan célunk, hogy új lehetőségeket nyissunk meg további magyar, innovatív termékkel vagy szolgáltatással rendelkező és adott esetben külföldi skálázódást tervező vállalkozások számára is azzal, hogy már 1 milliárd forint összegig váltunk képessé tőkefinanszírozást megvalósítani, akár önállóan, társbefektető nélkül is” – mutatott rá az új modell lényegére Szluha Dénes, a Hiventures növekedési programjának befektetési igazgatója. A szakember szerint bővül a Hiventures startup befektetési horizontja, amelynek köszönhetően további hasonló összegű finanszírozások várhatóak a tőkealap-kezelőtől a jövőben, és ennek köszönhetően megvalósíthatóvá válnak olyan befektetések, amelyeket korábban a felső korlát miatt nem tudtak realizálni, de az adott startupnak szüksége lett volna rá.

A SMARTFRONT kilátásait ráadásul tovább javítja, hogy előző befektetési körökben további szakmai partnereket is be tudtak vonni. Közülük kiemelkedik a Számlázz.hu alapítóit tömörítő cégcsoport, akik 2019-ben szavaztak bizalmat a vállalkozásnak.

Ezen túlmenően megoldásaik jó ár-érték aránya, továbbá a működtetésben és a cégépítésben egyaránt tapasztalt, ambiciózus és agilis menedzsment is kellő alapot ad Szluha Dénes szerint arra, hogy stratégiájukat sikerre vigyék. A Hiventures növekedési programjának befektetési igazgatója azt sem zárja ki, hogy a jobban skálázható SaaS modellben elérhető növekedéssel a SMARTFRONT pár év alatt vonzó felvásárlási célponttá válik a kisebb nemzetközi ERP szereplők vagy Cloud ERP szolgáltatók számára.

A tőkebevonás során a SMARTFRONT tranzakciós tanácsadója az Invescom Corporate Finance volt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...