- Hirdetés -

Csúcson a fővárosi panelárak

|

- Hirdetés -

Az éves trendeknek megfelelően a Keresleti Index decemberben jelentősen csökkent, de a visszaesés ellenére 2017 decembere volt a legerősebb december az elmúlt 5 évben a hazai ingatlanpiacon – derül ki a Duna House adataiból. 2017. utolsó negyedévében is tovább emelkedett az Országos Lakásárindex, de újabb csúcsot döntött a fővárosban a Panel Index értéke is.

Tavaly decemberben, országosan 9787 ingatlan adás-vétel bonyolódott. Az éves szezonalitásnak megfelelően csökkent év végére az ingatlan adásvételek száma, de 2016. decemberhez képest így is 6%-os volt a növekedés. A két év utolsó negyedéveit összevetve, 2016-hoz képest 10%-kal nőtt a tranzakciók becsült száma. Ahogy arra előzetesen számítottunk, 2017-ben nem ismétlődött meg a 2016-os második féléves visszaesés, az értékek sokkal kiegyenlítettebb képet mutattak az év során. A Duna House becslése szerint 2017-ben összesen 148896 tranzakció történt. A KSH adatai alapján 2016-ban 146302 ingatlan adásvétel zajlott. A szokásosnál nagyobb azonban a bizonytalanság a becslést illetően, mivel nem áll elegendő adat rendelkezésre az újépítésű átadások mennyiségére vonatkozóan.

Az éves trendeknek megfelelően a Keresleti Index decemberben jelentősen csökkent és jelenleg 58 százalékponton áll. Sokéves tendencia, hogy az esztendő utolsó hónapjában visszaesik az ingatlanok iránt a kereslet, az ünnepek előtt kevesebben gondolkoznak lakásvásárláson. A visszaesés ellenére 2017 decembere volt a legerősebb december az elmúlt 5 évben.

2017. utolsó negyedévében is tovább emelkedett az Országos Lakásárindex. Így jelenleg nominál értéken 132, reál értéken pedig 101 százalékponton áll. Országos szinten emelkedett mind a Panel-, mind a Tégla Index értéke. Előbbi nominál értéken már 143-, reál értéken pedig 109 százalékponton áll. Az Országos Tégla Index két százalékpontot emelkedett nominál értéken, így jelenleg 123 százalékponton áll, reál értéken pedig 94 százalékpontot ért el az előző év utolsó negyedévében.

Az ország keleti felében gyakorlatilag stagnált (1-1 százalékpontot csökkent) a Panel- és a Tégla Index értéke is. Előbbi nominál értéken 139-, reál értéken pedig 106 százalékponton áll. A Tégla Index nominál értéken 120-, reál értéken pedig 92 százalékponton áll, azaz továbbra sem sikerült elérni a kiindulási értéket. Nyugat-Magyarországon a Panel Index nominál értéken 1 százalékpontot csökkent, így jelenleg 121 százalékponton áll (reál értéken 92 százalékpont). Az ország nyugati felében a Tégla Index értéke nagyot nőtt az előző negyedévhez képest, jelenleg 118 százalékponton áll (reál értéken 90 százalékpont).

A fővárosban tovább nőtt, és ezzel újabb csúcsot döntött a Panel Index értéke, mely jelenleg 175 százalékponton áll nominál értéken és 133 százalékponton reál értéken. A Tégla Index hullámzó képet mutatott az elmúlt két évben, 2017. IV. negyedévében 4 százalékponttal csökkent, így jelenleg nominál értéken 132 százalékponton áll (reál értéken 101 százalékpont).

2017. II. felében is magasan Budapesten voltak legmagasabbak a négyzetméter árak. Használt tégla lakások esetében ez 514 ezer forintot jelentett. Vidéken Veszprém megye átlagértékei voltak a legkiemelkedőbbek, mely 367 ezer forintos négyzetméter-, és 21 millió forintos fajlagos árat jelentett. Legalacsonyabb átlagos négyzetméter áron Békés megyében lehetett tégla építésű lakást venni (155 ezer Ft), de Tolna megye átlagértéke se sokkal volt magasabb (159 ezer Ft).

Budapesten a belvárosban és az egyes budai kerületekben voltak legmagasabbak a négyzetméter árak, a legnagyobb átlagos értéket az V. kerületben mértük (788 ezer Ft). A külső kerületek átlagos négyzetméter árai továbbra is érezhetően alacsonyabbak, többek közt a XIX. és a XXI. kerületet a vidéki szintekhez hasonló árak jellemezték. Panelek esetében is kiemelkednek a fővárosi értékek az átlagos négyzetméter- és fajlagos árak tekintetében. A használt tégla lakásokhoz hasonlóan vidéken panelek esetében is Veszprém megye bizonyult legdrágábbnak (347 ezer Ft/m2) 2017. II. felében. Borsod-Abaúj-Zemplén és Tolna megyében ezzel ellentétben a 150 ezer forint alatt maradt az átlagos négyzetméter ár. Budapesten a budai kerületekben volt legmagasabb a panelek átlagos négyzetméter ára. A II. kerületben 574-, a XI. kerületben 437 ezer forintért lehetett a panelek négyzetméterét megvásárolni. A tégla lakásokhoz hasonlóan legolcsóbban az egyes külvárosi kerületekben (XX., XXI.) lehetett panelt vásárolni.

Vidéken 5% körüli alkura volt lehetőség ingatlan vásárlásakor. A legmagasabb, átlag 8%-os alkut Jász-Nagykun-Szolnok megyében lehetett érvényesíteni, de több megyét is jellemez 6%-os alku. A fővárosban ugyan minimálisan, de kevesebbet lehetett az eladási árból lealkudni, legtöbb esetben ennek mértéke 4-5% volt. Legkevesebb árengedményt a III. és a IV. kerületben adtak az eladók, ezekben a kerületekben csupán 2% volt az alku mértéke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA