A csúcsra ért az Amazon

Az Amazon a legértékesebb márka a világon a Brand Finance most megjelent Global 500 listája szerint, a brand értéke 42 százalékkal nőtt egy év alatt. Az Apple megtartotta második pozícióját, a Google visszazuhant a harmadik helyre. Az idei rangsorban minden eddiginél jobban érvényesült a technológiai cégek fölénye.

Az Amazon 150,81 milliárd dolláros márkaértékkel vezeti a legújabb Brand Finance Global 500 listát. A világ legismertebb webáruháza, ami egyre több területen – felhőalapú szolgáltatások, logisztikai megoldások, offline üzletek – veti meg a lábát az egy évvel korábbi harmadik helyről tudott előrelépni a rangsor élére.

Az Apple meg tudta őrizni második pozícióját, az iPhone X viszonylag gyenge szereplése ellenére a brand értéke 37 százalékkal, 146,31 milliárd dollárra nőtt. A Google viszont mindössze 10 százalékos márkaérték növekedést tudott felmutatni, a 120,91 milliárd dolláros érték így csak a harmadik helyre volt elegendő, miközben tavaly még ők voltak az elsők.

Az idei rangsorban egyébként csak a három első tudta átlépni a 100 milliárd dolláros márkaértéket. Feltűnő az idei összeállításban az is, hogy minden eddiginél nagyobb a technológiai cégek fölénye. Az első ötbe csak ennek a szektornak a képviselői kerültek be, a Samsung a 4., míg a Facebook az 5. helyen található. A közösségi oldal egyébként a Top10 legnagyobb fejlődését produkálta, 45 százalékkal növelte márkaértékét.

A 10 legértékesebb márka között a technológiai szektort képviseli még a Microsoft a 7. helyen, és két távközlési márka, az AT&T és a Verizon is bejutott az elitbe. A Top10 a Walmarttal és az ICBC kínai bankkal egészült ki.

A médiaipar képviselői közül a Disney érte el a legjobb helyezést, a 31. pozícióban zárt a brand, igaz ez 8 helyes visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A Brand Finance azonban megvizsgálta a legerősebb márkákat is, és ebben az összevetésben a Disney bizonyult az elsőnek.

A tíz legértékesebb márka

Forrás: Brand Finance Global 500

(milliárd dollár)

Márka Érték Változás 2017-hez képest (százalék)

Amazon 150,811 +42

Apple 146,311 +37

Google 120,911 +10

Samsung 92,289 +39

Facebook 89,684 +45

AT&T 82,422 -5

Microsoft 81,163 +6

Verizon 62,826 -5

Walmart 61,480 -1

ICBC 59,189 +24