Bírósági ügyeknél és ingatlan adásvételénél fordulnak leginkább ügyvédhez a magyarok, de sajnos még mindig jelentős azoknak a száma, akik a kiadásoktól tartva, jóhiszeműen úgy értékelik, hogy nincs szükségük előzetesen jogi segítségre. Az elővigyázatlanok azonban sokszorosan rosszul járhatnak, ha meg akarják spórolni az ügyvédi konzultációra fordítandó tanácsadás díját, és később milliós veszteségek érhetik őket egy meggondolatlan döntés miatt. Többek között ezek az állítások nyertek megerősítést a Budapesti Ügyvédi Kamara által készíttetett legfrissebb, reprezentatív kutatásban, aminek apropóján edukációs kampányt indított az ügyvédség. A kampány teljes koncepciójának megalkotásáért és kivitelezéséért a Republic Group felelt.
A november 10-től december végéig tartó időszakban online videókkal, edukatív cikkekkel és riportokkal, valamint TV-s PR-megjelenésekkel igyekszik felhívni a figyelmet a kampány az ügyvédi szolgáltatás fontosságára.
A kampány célja, hogy szemléletet formáljon és támogatást nyújtson bárkinek megtalálni azt az ügyvédet, aki segít megelőzni vagy megválaszolni a különböző jogkérdéseket. A kampány jelenleg a család-, ingatlan- és munkajogi kérdésekre fókuszál, mint azon jogterületekre, amelyekkel nagy valószínűséggel valamennyi jogkereső életében legalább egyszer találkozik.
„Miben kell az érdekeimet képviselni? Jogos a kérdés!” – hangzik el Csuja Imre szájából a mondat, ami egyben a kampány szlogenje és a kapcsolódó microsite címe is. A színművésznek nem egyszer gyűlt már meg a baja a filmvásznon és a színpadon az igazságszolgáltatással. Számtalan szerepben láthattuk már, de most önmagát alakítva hívja fel a figyelmet arra, hogy mindig ügyvédre kell bízni a jogi ügyeinket.
„A kampány tervezésekor a célunk az volt, hogy többdimenziós tartalmi megoldásokkal hozzuk közelebb a témát a célcsoporthoz. Az általa megformált, mára már legendássá vált karakterek után Csuja Imrét a videókban egy új szerepben, magánemberként látjuk viszont, ahogy élete olyan fő momentumairól mesél, amikor ügyvédje segítségével sikeresen navigált a jogi útvesztőkben. Rokonszenves, hiteles és ismert karaktert kerestünk az üzeneteink közvetítésére, Imrével ráadásul öröm volt a közös munka minden perce” – Zámbó Anna, Content Director, Republic Group Communication.
„Az ügyvédünkkel való kapcsolat abszolút bizalmi kapcsolat. Szeretnénk közelebb hozni az ügyvédséget az emberekhez, éppen ezért egy közvetlenebb hangvételű, emberközpontú kampány megtervezésére kértük fel a pályázaton nyertes Republic Groupot. Reméljük, sikerül az ügyvédség általános megítélését tovább javítanunk, és még több jogkeresőnek segítséget nyújtanunk a videókkal és egyéb online tartalmainkkal” – dr. Tóth M. Gábor, a Budapesti Ügyvédi Kamara elnöke.
A kampány során natív tartalmi megoldások, PPC-hirdetések és social media kommunikáció terel a microsite-ra, ahol pár kattintással, bárki könnyedén találhat jogi információkat vagy akár ügyvédet magának.
A PR és a kreatív koncepció, a médiatervezés és -vásárlás a Republic Group feladata volt, a videókat pedig saját produkciós divíziójukkal, az Escape-pel közösen forgatták.