DDB Budapest lett az év ügynöksége

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében 23. alkalommal megrendezésre kerülő Arany Penge Kreatív Fesztálon idén 34 nevező 284 nevezése versenyezett, melyből 6 pályázat kizárásra került a verseny során. A zsűrizés két körben, közjegyző felügyeletével, 65 elismert iparági szakember részvételével zajlott. Az online előzsűri 144 db pályázatot jutatott a döntőbe, ahol a főzsűri végül 64 db alkotásnak ítélt díjat. A rangos megmérettetés több mint 400 fős díjátadójának helyszíne tegnap este a Majomhoz Buda titkos kertje volt.

Az Arany Penge 17 főkategóriájából a legnépszerűbbek 2023-ban a Digitális megoldások (45db), Filmes megoldások (36db) és Craft megoldások (33db) voltak. A díjazottak közt idén 9 arany, 16 ezüst, 39 bronz Penge került kiosztásra.

Az ügynökségek versenyét, ezzel az „Év ügynöksége” címet idén 34 nevező közül a legtöbb pontot gyűjtve a DDB Budapest nyerte, őket a 2. helyen az ACG, míg 3. helyen a Mito követi a TOP3 élmezőnyben. A legkreatívabb munkának járó Grand Prix-et a főzsűri a DDB Budapest Cinego (Mérőmókus Kft.) számára készített alkotásának ítélte. Az „Év ügyfele” 2023-ban a Vodafone Magyarország lett ügynökségei, az ACG, a Bold és a VMLY&R által készített számos díjazott alkotásával.

A sok kiváló kommunikációs megoldás mellett egy nem várt helyzet árnyékolta be az idei versenyt.

Az előzsűrizés során több zsűritag jelzésére, miszerint az ügyfél kiléte szempontjából aggályosnak tartják az egyik nevező ügynökség, az Artificial Group több kategóriában is megjelenő Verdé pályázatát, az Arany Penge projektvezetője a zsűritől független szakmai bizottságot hívott össze a helyzet kivizsgálására.

A bizottság a kérdéses pályázatot megvizsgálva egyöntetűen annak versenyből kizárása mellett döntött, illetve további etikai bizottsági kivizsgálást kezdeményezett:

Az indoklás szerint „az Artificial Group Kft. Verdé nevezése nem teljesítette azokat a szakmai- és formai előfeltételeket, amelyek szükségesek az Arany Penge Kreatív Fesztivál keretében a versenyben való részvételre és bírálatra. Tekintettel a versenyzés nagyságrendjével összhangban álló, érdemi piaci háttér, valós jogviszony, valamint valós reklám- marketing cél hiányára a nevezések érvénytelenek, kizárásra kerültek, az ügynökségi rangsorban idén nem kerülnek beszámításra. A Verdé nevezés tekintetében a jelenlegi tények és információk alapján a bizottság továbbá szükségesnek tartja megvizsgálni a korábbi 2022 évi nevezések körülményeit. Ha bebizonyosodik, hogy adott nevezés tavalyi évben sem teljesítette azokat a szakmai-és formai előfeltételeket, amelyek szükségesek az Arany Penge Kreatív Fesztivál keretében a versenyben való részvételre, úgy a MAKSZ versenyein tavaly nyert díjakat és pontokat a piac-, a verseny-, a résztvevők-, és a szakma reputációjának védelme érdekében vissza kell venni, a nyerteseket a tavalyi szakmai rangsorban újra kell rangsorolni.

Az Arany Penge díjkiosztó után a helyzet kivizsgálására a MAKSZ belső, a szakma több területét átfogó etikai bizottságot állít fel.